Neeeeeej hvor er jeg træt af at være mor idag!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

887 visninger
8 svar
0 synes godt om
19. august 2010

Tulle28

Jeg har lige brug for lidt luft og en krammer!

Vi har lige været nogle stride uger igennem med masser af gråd, humørsvingninger, dårlig søvn osv. Jeg tilskrev det egentlig 19 ugers springet, men opdagede for et par dage siden at der er brudt en tand igennem - så måske var det i virkeligheden det??

Nu har vi så haft nogle rigtig gode dage hvor hun har været som hun plejer, humøret har været i top og ingen problemer med at blive lagt til at sove. Jubiiii!! MEN nu er det som om det starter forfra - og jeg kan se tand nr. 2 titte frem... I nat var den gal fra kl. 2, hvor hun vågnede og ville spise og snakke. Og så en gang i timen til kl. 7 OG så rundede vi den da lige af med en skrigetur fra 8-9. STØØØN! Hun har fået nogle gode lure idag, men hver eneste gang skulle hun lige indlede med en ordentlig skrigetur.

Gider I sende positive tanker min vej om at det snart går over?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2010

Dansker I Holland

Tulle28 skriver:

Vi har lige været nogle stride uger igennem med masser af gråd, humørsvingninger, dårlig søvn osv. Jeg tilskrev det egentlig 19 ugers springet, men opdagede for et par dage siden at der er brudt en tand igennem - så måske var det i virkeligheden det??

Nu har vi så haft nogle rigtig gode dage hvor hun har været som hun plejer, humøret har været i top og ingen problemer med at blive lagt til at sove. Jubiiii!! MEN nu er det som om det starter forfra - og jeg kan se tand nr. 2 titte frem... I nat var den gal fra kl. 2, hvor hun vågnede og ville spise og snakke. Og så en gang i timen til kl. 7 OG så rundede vi den da lige af med en skrigetur fra 8-9. STØØØN! Hun har fået nogle gode lure idag, men hver eneste gang skulle hun lige indlede med en ordentlig skrigetur.

Håber det snart går over igen

Anmeld

19. august 2010

Tanni

fingre for at det snart går over og så får du da lige en krammer

Anmeld

19. august 2010

Trolde_mor

Aww det lille pus.. Håber at nr. 2 vokser hurtigt frem, og du igen har din dejlige pige, der er som hun plejer..

Kram til dig, for den lidt hårde tid, du er i lige nu

Anmeld

20. august 2010

Eliza/lykke

Tulle28 skriver:

kram til dig!!!!!!!!!!!

Det er da helt sikkert tænderne. Det kan jeg også huske fra Patrick (9 år nu). Han fik tynd mave og sov bare så dårligt. Han var pirlig konstant.

Min veninde har en datter på 1 år, og siden hun var 5-6 mrd., har hun fået feber, opkast og vågne nætter hver gang en tand skulle igennem. Hun ammede til Victoria var 9 mrd., gammel (+ grød også altså ;-)). Det hjælper jo ikke jer...

Kan du måske give hende noget sukkervand eller kamillete til at få hende til at falde til ro?

Min læge siger, at det er OK at give dem lidt flydende panodil, hvis de har smerter - enten ved kolik, vaccine eller tænder. Også selvom de vejer under 9 kg. Barnet falder til ro, og får en god nattesøvn. Det gør jo ondt på hende.

STORT KRAMMER til dig.

Anmeld

20. august 2010

Mathilde

Puh det er bare så hårdt! Jeg husker tydeligt Celinas første to tænder... Det var en sej omgang og jeg frygtede de næste tænder, men dem har hun ikke sagt noget til

De to i undermunden klagede hun meget over, men de 5 i overmunden gav kun rød numse og nedsat lyst til mad... Er lidt spændt på hvad hun siger, når der kommer flere i undermunden. Jeg troede faktisk det var værst med dem i overmunden.

Håber hun vænner sig til det og de snart er brudt igennem

Anmeld

20. august 2010

Tulle28

Tak søde piger:-)

Jeg håber nr. 2 vokser hurtigt frem, så vi kan få vores søde datter tilbage! Og håber at det er dem i undermunden der er de værste her i første omgang, for så kan vi da ihvertfald se en ende på det - jeg gruer lidt for om det skal være sådan ved hver eneste tand.

Knus Tulle

Anmeld

20. august 2010

lisbethita

Tulle28 skriver:

Hej søde :-)

Jeg vil gerne sende dig en krammer !!!! Min datter bliver 5 måneder i dag, så jeg har været samme rutchetur igennem som du - dog uden at der er dukket bisser op! PUHA de sidste par uger har været hårde og den ene dag går det godt og den næste går det skidt. Phewwww!! Tror det er pga. tigerspring samt madovergangen. Men....mht tænder, så ved jeg nu, hvad jeg har at frygte.

SENDER EN STOR STOR KRAMMER og håber, at det bliver bedre i morgen

Anmeld

20. august 2010

Skouboe

Tulle28 skriver:

Tak søde piger:-)

Jeg håber nr. 2 vokser hurtigt frem, så vi kan få vores søde datter tilbage! Og håber at det er dem i undermunden der er de værste her i første omgang, for så kan vi da ihvertfald se en ende på det - jeg gruer lidt for om det skal være sådan ved hver eneste tand.

Knus Tulle

Det kommer nok desværre til at være sådan her (eller værre - glæd dig især til kindtænderne ) hver eneste gang.

Apoteket har gummedråber der kan hjælpe lidt og ellers er et godt trick en isterning i en engangs-skum-vaskeklud og så en elastik om så der er et håndtag. Den er rigtig god at sutte på og gumle i når tænderne driller.

Ristede rugbrødsstænger er SUPER gode at sidde og gumle på når man er baby og gummerne klør, bare sørg for at de er godt ristede.

Ellers er lidt flydende panodil en løsning, når det er helt slemt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.