Barn i lejlighed på 2. sal

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.027 visninger
10 svar
0 synes godt om
19. august 2010

annamaria

Hej alle,

jeg er ny herinde.

Min kæreste og jeg vil gerne giftes til næste år og derefter prøve at få et barn.

I december sidste år flyttede vi i en stor lejlighed, netop så der var plads til børn

'Problemet' er bare, at vi bor på 2. sal... Vi har ingen altan og gården er ikke aflåst - dvs. at alle kan gå derind, hvis de vil... Jeg har ikke lyst til at sætte barnevogn (når den til kommer) ned i gården, når vi bor på 2. sal...

Jeg ville høre, hvad I gør - jer der ikke har altan eller mulighed for at jeres børn kan sove udenfor??? Jeg har heller ikke lyst til at flytte fra den her lejlighed, bare for at vores barn kan sove udenfor... Men det fylder meget, da jeg synes, det er vigtigt, at børn får frisk luft...

Håber, I har nogle gode råd eller kommentarer - tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2010

E.T

Vi bor også i lejlighed, med de samme udfordringer,

Vores den lille må jo bare sove indenfor og så må man gå nogle dejlige lange ture i den friske luft, kan ikke rigtig se at det kan være anderledes . Og når vi er hos bedsteforældrene eller olderne kan han sove ude

35 uge

Anmeld

19. august 2010

JulieE

annamaria skriver:

Hej alle,

jeg er ny herinde.

Min kæreste og jeg vil gerne giftes til næste år og derefter prøve at få et barn.

I december sidste år flyttede vi i en stor lejlighed, netop så der var plads til børn

'Problemet' er bare, at vi bor på 2. sal... Vi har ingen altan og gården er ikke aflåst - dvs. at alle kan gå derind, hvis de vil... Jeg har ikke lyst til at sætte barnevogn (når den til kommer) ned i gården, når vi bor på 2. sal...

Jeg ville høre, hvad I gør - jer der ikke har altan eller mulighed for at jeres børn kan sove udenfor??? Jeg har heller ikke lyst til at flytte fra den her lejlighed, bare for at vores barn kan sove udenfor... Men det fylder meget, da jeg synes, det er vigtigt, at børn får frisk luft...

Håber, I har nogle gode råd eller kommentarer - tak

Hejsa!

Jeg bor også i lejlighed på anden sal med min mand og vores to skønne unger  Da vi ventede den første for 7 år siden gjorde vi nogle af de samme tanker. I starten indtil han var 5 mdr stod han ikke ud eog sov. Jeg gik lange ture med barnevognen og tog ham med op i liften når vi kom hjem.

Da han voksede ud af liften efter 5 mdr (og det er altså længe at bruge liften har jeg fundet ud af) kom problemet. det endte med jeg overgav mig købte en rigtig god babyalarm og så fik han lov til at sove ude. I vores gård er vi så heldige at der  et halvtag han kan stå under. Jeg kunne se barnevognen fra vinduet. Vores gård er heller ikke aflåst, men kombinatione af jeg kunne se barnevognen + babyalarm synes jeg egentlig var ok

Lillesøter som nu er 3½ år kom tidligere ned at stå og sove og jeg må erkende de sov altså bedre uden for

Men, når det er sagt, så kender jeg en del både familier i lejlighed og familier med hus, hvor børnene sover til middag i deres seng og det fungerer også super.

Mange hilsner

Julie -mor til Jacob 6 år og Line 3½ år

Anmeld

19. august 2010

sarahb

vi bor på 1 sal og her sov vores søn inde men med helt åbent vindue og ellers er vi ude og gå hverdag..

Anmeld

19. august 2010

Svei

Mine børn har trods muligheden ikke rigtig gidet sove i barnevogn og der er jo ingen undersøgelser der viser at det er sundere at sove ude, så jeg ville da bare putte inde med åbent vindue...det eneste trælse er at du ikke kan gå tur når den lille sover, men der kan man jo så nå en masse andet...

Anmeld

19. august 2010

Mille83

Vi bor også på 2 sal uden altan osv....Hun sover fint til middag i tremmesengen i vores værelse, der er mørklægming og meget køligt og hun kan sagtens tage en skraber på et par timer derinde.......

Nicoline Mynte 3 mdr

Anmeld

19. august 2010

annamaria

Tak for jeres svar

- ja, jeg har også tænkt, at vi bare kan åbne vinduer på værelset. Og ellers, som der bliver skrevet - en god babyalarm og udsigt til barnevognen fra vinduet, vil nok også være ok...

Under alle omstændigheder finder vi en løsning - ville bare lige høre fra jer, hvad I gør

Anmeld

19. august 2010

Meilby

Vi står netop selv i en lignende situation, fordi vi står og er tvunget til at flytte fra vores nuværende lejlighed pga. skimmelsvamp. Vi har så idag været ude og se på en mega lækker lejlighed på 2. sal uden altan, så jeg vil også sige tusind tak for svar. Rigtig dejligt at se en masse løninger på problemet

Anmeld

19. august 2010

Pige2009

Rigtig hjertelig velkommen på siden Jeg ville også sige, at I så kunne åbne vinduet på vid gab, mens baby sov.

Min datter Laura på 10 mdr. har sovet bedst udenfor på altanen, for indenfor gad hun ikke sove mere end ½ time ad gangen... Udenfor tog hun derimod let en skraber på 4-5 timer af gangen

K.h. Linda

Anmeld

20. august 2010

Ox.

Vi bor også på 2. sal - jeg gik bare gode lange ture med hende hver dag, det gik ganske fint

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.