kontraskvæske (staves) op igemmen æggestokkede?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

745 visninger
13 svar
0 synes godt om
19. august 2010

Miia90

Heeej Kloge Piger,

er der nogen af jer der har prøvede dette? hvordan forgår det? gør det ondt? hvornår for man brev ind af døren,?er vente listen lang for og få lavde sådan en undersøgelse ?????

håber der er nogen som kan hjælpe mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2010

Miia90

Slet ingen ??

Anmeld

19. august 2010

Miia90

ingen der har prøvede det ?

Anmeld

19. august 2010

Fines mor

Miia90 skriver:

ingen der har prøvede det ?

Joo men det er mange mange år tilbage;-) Jeg syntes det var vildt ubehageligt, de satte sådan nogle klemmer på livmoderhalsen, så de kunne sprøjte kontrastvæsken op. Imens man havde dem på, så skulle jeg vende og dreje mig, og det spænde en del i underlivet - faktisk som en voldsom mens smerte;-)

Anmeld

19. august 2010

Miia90

andre der kender til denne undersøgelse ?

Anmeld

19. august 2010

gittn

jeg har fået brev om undersøgelsen, har faktisk haft det liggende et stykke tid, Man skal nemlig til undersøgelsen inden der er gået 10 dage fra ens mens ophøre. Så da jeg ringende havde de kun tid hvor jeg ikke kunne.

Men tror ikke som sådan der er lang vente tid man skal bare huske at ringe første dag man har mens.

Jeg glæder mig ikke til undersøgelsen, men har hørt at det hjælper hvis man tager to panodiler inden.

http://www.aarhussygehus.dk/om+%c3%a5rhus+sygehus/afdelinger/radiologisk+afdeling/information+til+patienter/tage-hansens+gade

du kan gå ind på hjemmesiden ovenfor og downloade information om undersøgelsen under livmorder og æggeleder (HSG)

hel og lykke til os begge  

Anmeld

19. august 2010

Miia90

taaak søde gittn jeg vil lige kigge på den hjemmeside

Anmeld

19. august 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Miia90 skriver:

taaak søde gittn jeg vil lige kigge på den hjemmeside

Hej smuksak. Havde ikke set dit indlæg før nu. De fleste fra Barnløshedsbehandlingsgruppen har været igennem den undersøgelse. Tror faktisk alle har, med mindre der er sket en fejl, for det er typisk en undersøgelse man SKAL igennem først.

Det tager ca 15 min. plus minus. Kan være lidt ubehageligt, og nive lidt, men du kan sagtens holde det ud. Vil råde dig til at tage et par smertestillende håndkøbspiller ca 30 min. inden. Det sagde min gyn jeg skulle gøre, og det var jeg glad for. Tror det tog toppen af smerten. 

Typsik vil du kunne følge med på en skærm, og se hvad de gør. Men personligt var jeg så optaget af at slappe af, at jeg glemte sådan at kigge ordentligt. Også fordi de gerne ville have det overstået hurtigt.

Endelig bare spørg hvis der er andet.

Knus

Anmeld

19. august 2010

millesofie

okay dette hjælper nok ikke så meget men jeg havde det som om jeg skulle dø! men jeg fik også den der ballon op bagefter ved ikke om det hjalp til og hvad der gjorde mest ondt ?

men i det mindste var vendte tiden kort kun lidt under en mån

jeg fik noget af svaret med det samme og noget andet pr brev 14 dage efter, hvad jeg fik hvornår og hvor kan jeg ikke huske det er også 3 år siden

Anmeld

19. august 2010

mlau

Miia90 skriver:

Heeej Kloge Piger,

er der nogen af jer der har prøvede dette? hvordan forgår det? gør det ondt? hvornår for man brev ind af døren,?er vente listen lang for og få lavde sådan en undersøgelse ?????

håber der er nogen som kan hjælpe mig

Hejsa

Jeg fik lavet det i februar, og for at være ærlig....så ja det var en smertefuld omgang, men jeg var også totalt lukket.

Fra jeg fik brevet til jeg fik en tid gik der måske 3 uger, men det var vidst også mere held end forstand at det gik så stærkt. Men det er forskelligt fra sygehus til sygehus. Jeg skulle egentlig have foretaget den på Nykøbing F. sygehus, men da de kun foretager denne undersøgelse på en vis ugedag, ville det aldrig passe med min cyklus. Så det endte med at jeg måtte til Næstved.

Når man kommer ind til undersøgelsen (i hvertfald på Næstved), kommer man først ind i et rum, hvor man skal lægge sine bukser, trusser, strømper osv. (Overdelen får man lov at beholde på). Så fik jeg et stort "tæppe" til at tage om livet, så blev jeg sendt ind på toilettet, hvor jeg skulle vaske mig grundigt. Herefter skulle jeg op og ligge på "undersøgelsesbordet".

Først blev jeg undersøgt af lægen, hvorefter hun så renser en indevendig. Dernæst begynder skulle jeg flyttes, for jeg måtte ikke selv bevæge mig, så lægen, de to sygeplejersker og min mand skulle flytte mig således jeg kom længere op på bordet for at ligge. Så begynder de at sende kontrastvæske igennem. Grundet at jeg var helt lukket, gjorde det ufatteligt ondt. Eller jeg vil måske ikke kalde ondt, men det var virkelig en ubehagelig fornemmelse, man er jo ikke vandt til at noget tykt flydende skal sendes igennem lige netop det system. Samtidig med kontrastvæsken bliver der taget røgenbilleder, hvor de kan se om det kommer igennem. (måske rækkefølgen med at blive flyttet osv. ikke helt stemmer, men det er det der i hvert fald sker)

Når man er færdig får man lige lov at sunde sig, også kommer man igen ud på toilettet hvor man kan få lov at vaske sig.

Du skal være forberedt på, at du godt kan bløde når du er færdig, men det stopper hurtigt igen.

Den mandlige sygeplejeske der var med, sagde til min mand da jeg var færdig, at ugen efter, skulle der faktisk ikke laves andet end lagengymnastik, for nu var der absolut hul igennem, og ganske rigtigt, jeg tog den første test 14 dage efter, og den var positiv.

Så skynd dig at bestille en tid, jo hurtigere jo bedre.

Held og lykke.

Mlau

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.