Nu er Ida jo vores andet barn og derfor var jeg sikker på jeg havde helt styr på de barselsregler. I min mødregruppe sidder vi så og snakker omkring hvor lang barsel vi har. Jeg fortæller at jeg har taget det hele, undtagen de 14 dage Martin holdt i forbindelse med fødslen, så derfor starter jeg 14 før Ida bliver 1 år. En af de andre siger så at så starter jeg da på hendes fødselsdag, da man har barsel et helt år. Jeg forklarer så at Martin jo var hjemme 14 dage og at de jo skal trækkes fra. Nej, siger hun så. De 2 uger faren holder i forbindelse med fødslen tæller ikke med i det år, men hvis han senere holder barsel så gør det. Jeg tænker at det må jeg lige tjekke og derfor ringer jeg til Hvidovre kommune da de åbner kl 13 idag. Ham jeg snakker med siger at det er rigtigt. Da jeg gjorde det samme med Marcus, ber jeg ham tjecke om han så kan se om jeg har 14 dages barsel tilbage. Da vi boede i Københavns kommune da vi fik Marcus kunne han ikke se det, og henviser mig til Københavns kommune. Han kan dog se på sin computer at martins 14 dage er indberettet rigtigt og ikke er taget for forældreorloven (som jeg troede). Jeg ringer så til københanvns kommune og tror i så ikke de lukker kl 13 idag

Jeg ringer derfor derind i morgen når de åbner. Men er det rigtigt så har jeg lige fået 4 ugers mere barsel og skal så først starte i midten af April istedet fo Marts
Anmeld