Vores børn er kommet med 2 års mellemrum, så da nr 3 blev født havde vi en nyfødt, en 2årig og en 4årig (de havde begge lige haft fødselsdag. )
Nr. 3 har bare været SUPER nem, ikke fordi hun var et nemt barn, for det var hun på ingen måde, men fordi vi havde så meget rutine, fordi vi ikke blev slået ud af at nu græder hun, eller hvorfor er remoladebleerne helt grønne istedet for gule??? Alle den slags ting var vi fuldstændig ovre. Med det første barn havde vi en BABY, og denne baby fyldte hele vores liv!!! Da vi fik nr. 3. Var vores liv fyldt af en 2årig og en 4årig, så den der baby var bare sådan en der fulgte med i den daglige tommerum med de to store. Der blev ikke taget hensyn, og hun fyldte ikke ret meget i vores bevidsthed.
Faktisk havde vi en rigtig sjov oplevelse. Da vores den første var 3.mdr gammel havde vi ham med til bryllup. Det vil sige vores oplevelse var: vi har en BABY og denne baby er med til noget man kalder bryllup. Tiden til brylluppet gik med at amme, skifteble, vise BABY frem, lulle i søvn osv.
Da tredie barn var 3½mdr gammel var vi igen til bryllup (uden de to store børn). Denne gang var vi til BRYLLUP (og nå, ja, forresten så var der også lige en baby) Denne gang fyldte babyen ingen ting i vores oplevelse af brylluppet. Jeg ammede uden af opdage jeg gjorde det, lullede i søvn uden at tænke over det, osv.
På et tidspunkt i løbet af aftenen siger jeg til min bordherre: Åh, det er skønt at være i byen uden børn! Sikke en frihed! Han kiggede mobende på mig og spurgte til vores lille pige. Øh...nå, ja Hende havde vi selvfølgelig med. Men det føltes bare som at være afsted uden børn, når der kun var et barn i stedet for tre børn.
Idag har vi så 3 børn på henholdsvis 2år, 4år og 6år.
Anmeld