I anledning af weekendens forestående Pride parade OG Shibbys tråd om underlige tyverier kom jeg til at tænke på en meget underlig og ret skæg oplevelse jeg engang havde 
I 2005 var jeg ude og male byen rød med pigerne, og vi endte som flere gange tidligere på diskotek Pan i Århus. Hvis nogen af jer ikke kan huske Pan så var det et lille diskotek for homoseksuelle og andre danseglade mennesker. Her kunne man fyre den af til de fede 80'er hits natten lang. Under aftenen falder jeg i snak med en virkelig yndig ung dame. Hun var virkelig smuk, med et brus af lyse proptrækkerkrøller og vi dansede, men jeg fortalte hende meget utvetydigt at jeg absolut ikke var lesbisk og havde en kæreste derhjemme, hvilket hun var helt OK med. Da vi skulle gå spurgte hun mig om kunne have lyst til at mødes som venner og drikke en kop kaffe eller en øl engang, og da jeg netop skulle flytte til Århus indenfor kort tid sagde jeg ja og hun fik mit nummer. Hun ringede et par dage efter og spurgte om vi skulle snuppe en øl den kommende tirsdag (tror jeg det var) og jeg tænkte "what the hell" og takkede ja.
Da jeg sidder i bussen på vej til Århus den efterfølgende tirsdag ringer min kæreste så - om jeg havde glemt at det var valentinsdag?
Det havde jeg selvfølgelig helt svedt ud og begyndte pludselig at få lidt klamme hænder. Hun hentede mig ved bussen og som det første rækker hun ned i sin taske og trækker en fint indpakket pakke op - en gave til mig 
Pakken indeholdt en CD - HENDES CD med kærlighedssange, for hun var såmænd sangerinde... Jeg takkede meget forfjamsket for den fine gave, men jeg må indrømme at det begyndte at dæmre for mig at det nok ikke bare var "en afslappet øl" der var planen - det var simpelthen en rigtig date jeg var havnet på... Og ganske rigtigt havde hun reserveret et bord til os på en restaurant i Frederiksgade.
Under middagen forsøgte jeg efter bedste evne at fremhæve min kæreste så ofte som muligt, mens hun fortalte om alle de piger hun havde "omvendt"...
Pludselig udbryder hun "det jeg godt kan lide ved dig er at du er så underlig - du er bare totalt mærkelig og siger de skøreste ting som om du er helt ligeglad med hvad andre tænker" 
Altså - det var overhovedet ikke min opfattelse at jeg havde sagt noget som helst mærkeligt
Efter middagen tog vi en øl på en cafe, hvorefter stemning tætnede... Hun begyndte at læne sig ind over bordet og nærmest hviske til mig, så da hun gik på wc sms'ede jeg min veninde som jeg skulle sove hos om hun kunne lave den gamle "skynd dig hjem, der er sket noget forfærdeligt" - første, eneste og sidste gang jeg nogensinde har brugt den kliche! Da hun kom tilbage og telefonen havde ringet beklagede jeg at jeg måtte gå og fyrede den klassiske "det var hyggeligt - det må vi gøre igen en gang" af
Så smuttede jeg lige på WC, men da jeg kom tilbage stod hun over min taske og lynede den
Hun forklarede lidt forfjamsket at den var faldet ned da jeg rejste mig og hun lige havde smidt min pung tilbage i tasken. Jeg studsede over det, men da jeg betalte kunne jeg se at intet manglede i pungen. Jeg chekkede også lige at intet var faldet ud under bordet. Så krammede vi farvel og jeg stak af. Hjemme hos min veninde fik vi os et godt grin over min valentinsaften, men da vi skulle børste tænder opdager jeg at min tandbørste er taget ud af min toiletpung som 120% sikkert havde været lynet... Hun havde simpelthen lige nupset min tandbørste 
Jeg har siden altid været lidt nervøs ved tanken om at støde på hende i nattelivet, for jeg ringede sjovt nok aldrig tilbage...
Anmeld