Sikke en uge (lang)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

394 visninger
4 svar
0 synes godt om
19. august 2010

Kløver

Ja det startede mandag, hvor jeg vågnede, halvsyg, og tænkte fedt, ikke det også, har været plaget af graviditetssymptomer, og er det stadig og været forkølet i 3 mdr. fik en tid ved lægen, så jeg kunne blive tjekket ang forkølelsen, og hun kiggede da også lidt på mig, i ørerne, halsen og lyttede mig på brystet. Hun mente jeg skulle få en tid til øre,næse,hals lægerne, og fik en afbudstid allerede dagen efter.

Tirsdag kom jeg så op til øre,næse, hlas lægen, ja det var da næsten kun spild af tid Da jeg kom ind, sagde hun straks: det er vel ok jeg lige skriver det her færdigt, i bestemt tonefald, nej det havde jeg selvfølgelig ikke noget imod, og spurgte pænt om det var ok jeg lagde min taske og jakke på stolen ovre i hjørnet (lille lokale) hvor hun vrissede, ja bare du husker det !!!! hm allerede der synes jeg det virkede en anelse anstrengt.

Hun kom over og jeg fortalte lige kort hvorfor jeg var der, og at jeg var gravid og 3 mdr henne om fredagen. Hun startede med at tage ørekiggerdimsen op og stak det direkte ind i øret på mig så jeg blev forskrækket og sagde derefter, ja jeg kigger dig så lige ind i øret

Hun kiggede mig i halsen, og sagde sig iiiiiiii, og nåede intet før jeg var lige ved at kaste op hun var dælme hurtig i hendes vendinger må man sige. kiggede mig kort i næsen, og sad så lige og mumlede lidt med en ung pige (hun arbejdede der, men ved ik om hun var praktikant eller ?) Siger så bare at jeg får en næsespray og skal komme igen om 3 uger, spørger hvordan dne skal tages, får lige sur og meget meget kort info, og spørger om man godt må få det som gravid?

Ja det TROR jeg, men nu er du jo også ovre de 3 mdr, så skulle der være risiko, er de jo ikke så store ja tak for kaffe !!!!! Lige dne betryggende besked jeg havde ventet på !!!

Var ikke engang derinde i 5 min og hun var bare genrelt sur og tvær, og anede intet da jeg kom ud derinde fra, var ikke blevet klogere ang forkølelsen og stod nu kun tilbage med spørgsmål, ang den nye recept jeg havde fået udleveret. Fik hentet blæseren, og læste på den om aftenen, og ja, viste sig hun har givet mig en næsespray mod høfeber (er blevet allergitjekket før) og endvidere er det så binyrebarkhormon jeg skal blæse direkte op i næsen, tænker lidt om det kan være sundt 

Onsdag startede dagen meget tidligt, langtfra rask endnu, men havde lovet veninden at køre hende på sygehuset, da hun skulle opereres, jeg burde dog have holdt min seng, for havde kun lige sat hende af, før ejg kastede op i bilen øv og fandens også, så måtte holde ind ved min mor, og først køre videre senere. Da jeg endelig kom hjem, og maven var tømt, måtte jeg vralte i seng og tja dagen i går, tilbragte jeg stort set i sengen og på sofaen.

I dag torsdag, kan jeg mærke jeg stadig langtfra er frisk, kagebagning aflyst og håber nu bare jeg bliver frisk nok til mormors fødselsdag, i morgen aften....

Fik snakket med lægen, som også mente jeg skulle tage næsespray med binyrebarkhormon, men at jeg kunne forvente at der ville gå ca 8 uger før jeg mærkede en virkning Jamen jamen så bliver jeg jo stadig ikke kloogere på hvorfor jeg er så forkølet så længe hver gang, så nu er jeg ved at prøve, at få fat i øre,næse,hals lægen i nabokommunen, og stadig uden held... de kender åbenbart ikke egne telefontider.. SUK, gad vide hvornår lægerne vågner lidt op

Det positive er dog, at når man endelig skal ligge syg, er det måske sjovere at gøre det i, det regnevejr, som vi har haftm end hvis det var super lækkert solskin udenfor

Håber i andre har en væsentligt bedre uge end jeg har haft

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2010

AnneBJ

ÅH stakkels dig!!

Sikke da en dum øre-næse-hals læge!! Hun kunne i de mindste have undersøgt det med næsesprayen, og været lidt mere patientvenlig da hun undersøgte dig!!

Om du må tage næsesprayen ved jeg ikke, men de gange jeg har været forkølet de sidste par år, har jeg bare heller ikke kunne slippe af med det igen! Der har jeg fået en Rhinocort næsespray - også noget astma/høfebermiddel - og der er der gået nogle uger, så der det begyndt at hjælpe. Det er så åbenbart pga. hævede slimhinder i næsen, at jeg bliver ved at føle forkølelsen... Hm.. men har ikke været gravid mens jeg tog den, så kan som sagt ikke hjælpe på det område.

Noget helt andet, og ganske ufarligt, for både dig og baby, som du kan prøve er, at hælde kogende vand i en balje eller stor skål, og så holde hovedet henover,  evt. med et klæde af en art over hovedet. Dampen renser ud i bihulerne, og selvom det er ubehageligt de 5-10 min. man kan holde til, så synes jeg altså det hjælper lidt.. Når jeg er rigtig forkølet gør jeg det som regel mellem 5 og 10 gange om dagen..

God bedring!!

Anmeld

19. august 2010

Kløver

AnneBJ skriver:

ÅH stakkels dig!!

Sikke da en dum øre-næse-hals læge!! Hun kunne i de mindste have undersøgt det med næsesprayen, og været lidt mere patientvenlig da hun undersøgte dig!!

Om du må tage næsesprayen ved jeg ikke, men de gange jeg har været forkølet de sidste par år, har jeg bare heller ikke kunne slippe af med det igen! Der har jeg fået en Rhinocort næsespray - også noget astma/høfebermiddel - og der er der gået nogle uger, så der det begyndt at hjælpe. Det er så åbenbart pga. hævede slimhinder i næsen, at jeg bliver ved at føle forkølelsen... Hm.. men har ikke været gravid mens jeg tog den, så kan som sagt ikke hjælpe på det område.

Noget helt andet, og ganske ufarligt, for både dig og baby, som du kan prøve er, at hælde kogende vand i en balje eller stor skål, og så holde hovedet henover,  evt. med et klæde af en art over hovedet. Dampen renser ud i bihulerne, og selvom det er ubehageligt de 5-10 min. man kan holde til, så synes jeg altså det hjælper lidt.. Når jeg er rigtig forkølet gør jeg det som regel mellem 5 og 10 gange om dagen..

God bedring!!

Tusind tak, det med vandet er da værd at prøve

Anmeld

19. august 2010

Shibby

sikke en skoduge.. hader når man venter i evigheder på at vide hvad man fejler og man blir disset med 5 mins undersøgelse hvor man føler man har spildt sin tid Håber du har fået renset bilen..haha

Og god bedring,,3 mdrs forkølelse..he..måske er du bare allergisk overfor graviditeten :p

Anmeld

19. august 2010

Kløver

Shibby skriver:

sikke en skoduge.. hader når man venter i evigheder på at vide hvad man fejler og man blir disset med 5 mins undersøgelse hvor man føler man har spildt sin tid Håber du har fået renset bilen..haha

Og god bedring,,3 mdrs forkølelse..he..måske er du bare allergisk overfor graviditeten :p

Bilen klarede det fint, gik ikke ud over den

Tror ikke det er graviditeten jeg er allergisk overfor, er ikke første gang jeg er forkølet i så lang tid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.