åhhh min mor og jeg :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

498 visninger
9 svar
0 synes godt om
18. august 2010

wamse

Synes godt nok at vi ofte har konflikter og blev bare noget overrasket over hendes holdning i dag. Jeg lånte hende 300 kr i sidste uge, fordi det havde jeg økonomisk mulighed for og hun er en spade med hendes penge, så det løber aldrig rundt for hende. Ringer så til hende i dag og spørger om hun ikke kunne tage Lærke en aften i næste måned, for så ville jeg gerne en tur i byen og hun behøvede så heller ikke tænke på at betale de 300 tilbage.

Hun siger så til mig at det havde hun da heller ikke tænkt at hun skulle betale tilbage, for hun havde da ofte (flere år siden) bare givet mig penge som hun ikke skulle have tilbage. Jeg siger så at jeg pt på su ikke står i en situation hvor jeg bare kan forære 300 væk, så det synes jeg bestemt ikke hun kunne sammenligne. Jeg har en del udgifter i min hverdag. Mine brødre gør hun gerne rent hos, pudser vinduer, ordner haver, ordner aflæsninger af forbrug m.m. men de skal da ikke bagefter yde det samme for det. Hun har passet Lærke 3-4 gange i år, så det er bestemt ikke fordi hun bliver brugt på den måde.

Er det bare mig der er gal på den???????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2010

Nemesis

øhh nej. Et lån er et lån! så kunne hun spørge om du havde 300 kr hun kunne FÅ!

Spørger hun en anden gang, så få da lige specificeret om hun det er et lån - altså nogle du får igen, eller om det skal være en foræring. Så kan du da altid selv lige se om du rent faktisk har råd til at hjælpe hende.

:-) Sisse

Anmeld

19. august 2010

wamse

ladydan1 skriver:

øhh nej. Et lån er et lån! så kunne hun spørge om du havde 300 kr hun kunne FÅ!

Spørger hun en anden gang, så få da lige specificeret om hun det er et lån - altså nogle du får igen, eller om det skal være en foræring. Så kan du da altid selv lige se om du rent faktisk har råd til at hjælpe hende.

:-) Sisse

Forstår slet ikke at hun mener at hun har ret til at bestemme om jeg skal have mine penge eller ej. Synes det er så ubehøvlet så det gør noget. Jeg har i de sidste par år lagt ud for gaver til jul og fødselsdag og har ventet op til flere måneder for at få dem igen, så hun har da intet at komme efter. Det her var så sidste gang at jeg hjælper hende økonomisk.

Anmeld

19. august 2010

Michael healer

wamse skriver:

Synes godt nok at vi ofte har konflikter og blev bare noget overrasket over hendes holdning i dag. Jeg lånte hende 300 kr i sidste uge, fordi det havde jeg økonomisk mulighed for og hun er en spade med hendes penge, så det løber aldrig rundt for hende. Ringer så til hende i dag og spørger om hun ikke kunne tage Lærke en aften i næste måned, for så ville jeg gerne en tur i byen og hun behøvede så heller ikke tænke på at betale de 300 tilbage.

Hun siger så til mig at det havde hun da heller ikke tænkt at hun skulle betale tilbage, for hun havde da ofte (flere år siden) bare givet mig penge som hun ikke skulle have tilbage. Jeg siger så at jeg pt på su ikke står i en situation hvor jeg bare kan forære 300 væk, så det synes jeg bestemt ikke hun kunne sammenligne. Jeg har en del udgifter i min hverdag. Mine brødre gør hun gerne rent hos, pudser vinduer, ordner haver, ordner aflæsninger af forbrug m.m. men de skal da ikke bagefter yde det samme for det. Hun har passet Lærke 3-4 gange i år, så det er bestemt ikke fordi hun bliver brugt på den måde.

Er det bare mig der er gal på den???????

Hej

Nej det da ikke dig de  alt på den, er enig i at du jo så fremover må spørge om det, så hun ikke kan lave det nummer med dig igen.

Jeg forstår godt, hvorfor nogle ikke vil låne penge ud, for alle dem med dårlige oplevelser af det skærmmer jo folk, men det jo kun når det går galt, at andre hør om det.

mvh Michael

Anmeld

19. august 2010

bette

kan sku godt forstå dig.. har selv været i lidt samme situation.. det var bare min bror som spurgte om han kunne låne nogle penge hvorefter da jeg spurgte efter dem sagde om jeg havde regnet med at få dem igen.. for jeg viste jo godt han ikke kunne betale dem tilbage... æhmm... okay tænker man så bare...

har ikke lånt ham penge siden.. ikke fordi jeg mangler selv.. men fordi det er en princip sag.. 

hvis det var kunne jeg købe en rugbrød til ham.. eller lign.. så er jeg da sikker på de ikke går til smøger.. 

Anmeld

19. august 2010

klmf

wamse skriver:

Forstår slet ikke at hun mener at hun har ret til at bestemme om jeg skal have mine penge eller ej. Synes det er så ubehøvlet så det gør noget. Jeg har i de sidste par år lagt ud for gaver til jul og fødselsdag og har ventet op til flere måneder for at få dem igen, så hun har da intet at komme efter. Det her var så sidste gang at jeg hjælper hende økonomisk.

Skulle lige til at skrive, at så synes jeg ikke du skal 'låne' hende flere penge, hvis det er hendes måde at sige tak på. Så er de bedre givet ud til en babysitter...

Anmeld

19. august 2010

wamse

lotchen skriver:

Skulle lige til at skrive, at så synes jeg ikke du skal 'låne' hende flere penge, hvis det er hendes måde at sige tak på. Så er de bedre givet ud til en babysitter...

Hun er simpelthen så barnlig, for nu svarer hun så ikke på mine sms i dag, fordi hun så blev fornærmet over det i går. Jeg var dum og troede jeg gjorde hende en tjeneste ved at sige at hun kunne få penge for at passe hendes egen banebarn, for så behøvede hun ikke at betale mig tilbage og jeg kunne se frem til en enkelt friaften i næste måned. Det er helt sikkert at hun ikke finder en dag i næste måned for at tage min datter, for nu er hun fornærmet og så hverken skriver eller ringer hun i lang tid.

Anmeld

19. august 2010

klmf

wamse skriver:

Hun er simpelthen så barnlig, for nu svarer hun så ikke på mine sms i dag, fordi hun så blev fornærmet over det i går. Jeg var dum og troede jeg gjorde hende en tjeneste ved at sige at hun kunne få penge for at passe hendes egen banebarn, for så behøvede hun ikke at betale mig tilbage og jeg kunne se frem til en enkelt friaften i næste måned. Det er helt sikkert at hun ikke finder en dag i næste måned for at tage min datter, for nu er hun fornærmet og så hverken skriver eller ringer hun i lang tid.

Det var da simpelthen for belastende:/ Ærgerligt du bor så langt væk, ellers kunne Lærke sagtens hjælpe mig med at fylde sofaen ud og læse bøger en aften

Anmeld

19. august 2010

wamse

lotchen skriver:

Det var da simpelthen for belastende:/ Ærgerligt du bor så langt væk, ellers kunne Lærke sagtens hjælpe mig med at fylde sofaen ud og læse bøger en aften

Åh hvor er du sød Jeg havde det naive tro at min mor ønskede alenetid med Lærke en gang i mellem, for hun kender hende jo ikke ret meget. Det må hun så også selv om, for jeg ved at hun går glip af fantastiske stunder med min lille hjertebarn.

Anmeld

19. august 2010

klmf

wamse skriver:

Åh hvor er du sød Jeg havde det naive tro at min mor ønskede alenetid med Lærke en gang i mellem, for hun kender hende jo ikke ret meget. Det må hun så også selv om, for jeg ved at hun går glip af fantastiske stunder med min lille hjertebarn.

Jeg er jo for det meste hjemme og passer tit min storebrors børn. En lækkerbasse i sofaen fra eller til, det gør ikke så meget

Må indrømme, at jeg heller ikke forstår de bedsteforældre, der ikke er interesseret i at være sammen med deres børnebørn. De har en helt unik mulighed for at få et godt forhold til nogle af de vigtigste personer i deres liv (eller det burde de være). Mine forældre og Lars' far + kæreste er der altid og elsker at være sammen med Oliver og deres respektive andre børnebørn. Lars' mor har meldt sig helt ud af det, vi ser hende stort set aldrig og det er altid noget med, hvor hårdt hun har det. Det er hendes tab, for bobsen har rigeligt med familie han kan hygge sig med, men hun bliver mere og mere isoleret. Har det altid været sådan med din mor, at hun ikke passer dine børn? Kan slet ikke forestille mig det, min mor begynder at ringe hvis hun kun har set ham 1 gang om ugen Jeg tænker bare, de kan jo springe alt det der med ansvar og opdragelse over og så bare hyge sig og nyde det, hvem vil ikke det??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.