Tourettes syndrom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: kender du en med Tourettes syndrom

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.348 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. august 2010

Anonym trådstarter

er der nogen af jer der har oplevet Tourettes syndrom hos meget små børn 

jeg kan intet finde om det på nettet alle børnene er meget ældre i 7 års alderen og jeg har brug for info for de helt små altså baby og til 5 år

min dreng har lige fået diagnosen og han har så haft det siden han var 3mån gammel han er nu 5år

vi har altid vist der var noget galt men læger og SP og Pæd har bare sagt at det ikke var noget men nu fordi han også har selektiv mutisme så fik speciel Pæd øje på at han gjorde nogle mærkelige ting (tvangs ting så som at slikke på ting osv) og hun begyndte så at holde øje med de ting i stedenfor og det har så vist sig at han nu fejler to ting men ak nu ved vi da at vi ikke er helt gak herhjemme og det er rart at vide hvad der er galt så vi kan hjæpe ham

problemmet er bare at jeg ikke kan læse noget om det fordi han har det så tidligt

så min bøn til jer er at hvis i kender en der har det eller en af jeres børn har det, vil i så ikke gerne fortælle mig om det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2010

TbCp

Jeg har selv tourettes.... fik diagnosen da jeg var 9 eller 10 år.

Ved desværre ikke så meget om hvordan de opdager det ved mindre børn og helt små børn....

Men har du nogle spørgsmål vil jeg da gerne se om jeg kan svare på dem

Anmeld

19. august 2010

Anonym trådstarter

TbCp skriver:

Jeg har selv tourettes.... fik diagnosen da jeg var 9 eller 10 år.

Ved desværre ikke så meget om hvordan de opdager det ved mindre børn og helt små børn....

Men har du nogle spørgsmål vil jeg da gerne se om jeg kan svare på dem

1000 tak

har dit udviklet sig efter det blev opdaget?

det min dreng har et muskelspændninger mest i ansigtet men starede i den ene arm som 3mån gammel

jeg synes det er blevet værre med de små tiks (eller hvad de nu hedder) men meget bedre med de store tiks

men jeg ved ikke helt men han slikker på alt lige med det sammen når han rør ved det troede bare han var fjolledet og mærkelig som drenge nu kan være men det er åbenbart en tegn på tvangstanker ved/kender du noget til det

ja jeg er helt på bar bund her, ved ingenting.. har prøvet at læse på nettet og noget passer på ham og noget gør ikke men det er jo så svært når der først bliver undersøgt fra de er 7 år

men 1000 tak fordi du vil bruge tid på at svare

Anmeld

20. august 2010

TbCp

Anonym skriver:

1000 tak

har dit udviklet sig efter det blev opdaget?

det min dreng har et muskelspændninger mest i ansigtet men starede i den ene arm som 3mån gammel

jeg synes det er blevet værre med de små tiks (eller hvad de nu hedder) men meget bedre med de store tiks

men jeg ved ikke helt men han slikker på alt lige med det sammen når han rør ved det troede bare han var fjolledet og mærkelig som drenge nu kan være men det er åbenbart en tegn på tvangstanker ved/kender du noget til det

ja jeg er helt på bar bund her, ved ingenting.. har prøvet at læse på nettet og noget passer på ham og noget gør ikke men det er jo så svært når der først bliver undersøgt fra de er 7 år

men 1000 tak fordi du vil bruge tid på at svare

Jeg mærker ikke ret meget til det længere, mest i stressede/pressede situationer eller hvis jeg er ked af det.
Men i mine teenageår var det på sit højeste... det var virkelig slemt, jeg havde både verbale og motoriske tics.

Det er så svært med de tics for der findes jo simpelthen SÅ mange... jeg var engang til et møde omkring tourettes og for pokker hvor var det vildt altså... at se alle de andre...og alle de forskellige tics vi alle havde...
Lige det med at han slikke på ting har jeg ikke selv hørt om, men igen... der er så mange slags tics.

Nu ved jeg ikke hvor i bor, men i Odense er der en læge der ved rigtig rigtig meget om tourettes, hun hedder Anne Korsgaard Gersdorff. Det var hende der stillede min diagnose da jeg var barn og hun er rigtig dygtig.... måske hun kan hjælpe med litteratur eller lign.?

Anmeld

20. august 2010

morNov2010

Min søn har Tourettes syndrom. Han blev også diagnosticeret da han var 5½ år.

Vi opdagede det i forbindelse med at han gik til talepædagog, som observerede nogle tics omkring øjnene.

Jeg vil gerne fortælle dig noget mere. Du er meget velkommen til at skrive til mig.

Ellers kan jeg kun anbefale at melde dig ind i Touretteforeningen. De afholder nogle familieweekends 2 gange årligt, som er utrolig gode at deltage i, hvor man får snakket med en masse andre med samme problemstilling.

Men du har ret. Det er utroligt svært at finde noget på nettet om små børn, da de fleste først bliver diagnosticeret i 9-10 års alderen.

Anmeld

20. august 2010

Anonym trådstarter

TbCp skriver:

Jeg mærker ikke ret meget til det længere, mest i stressede/pressede situationer eller hvis jeg er ked af det.
Men i mine teenageår var det på sit højeste... det var virkelig slemt, jeg havde både verbale og motoriske tics.

Det er så svært med de tics for der findes jo simpelthen SÅ mange... jeg var engang til et møde omkring tourettes og for pokker hvor var det vildt altså... at se alle de andre...og alle de forskellige tics vi alle havde...
Lige det med at han slikke på ting har jeg ikke selv hørt om, men igen... der er så mange slags tics.

Nu ved jeg ikke hvor i bor, men i Odense er der en læge der ved rigtig rigtig meget om tourettes, hun hedder Anne Korsgaard Gersdorff. Det var hende der stillede min diagnose da jeg var barn og hun er rigtig dygtig.... måske hun kan hjælpe med litteratur eller lign.?

1000 tak for svar

vi bor på sjælland men jeg tager gerne til fyn et smut hvis hun kan hjælpe

jeg kan i hver fald starte med at ringe

Anmeld

20. august 2010

Anonym trådstarter

morNov2010 skriver:

Min søn har Tourettes syndrom. Han blev også diagnosticeret da han var 5½ år.

Vi opdagede det i forbindelse med at han gik til talepædagog, som observerede nogle tics omkring øjnene.

Jeg vil gerne fortælle dig noget mere. Du er meget velkommen til at skrive til mig.

Ellers kan jeg kun anbefale at melde dig ind i Touretteforeningen. De afholder nogle familieweekends 2 gange årligt, som er utrolig gode at deltage i, hvor man får snakket med en masse andre med samme problemstilling.

Men du har ret. Det er utroligt svært at finde noget på nettet om små børn, da de fleste først bliver diagnosticeret i 9-10 års alderen.

Mange tal for tippet

jeg er endlig ikke helt klar over hvad jeg skal spørge om, det jeg søger er vel bare viden om det...

er det i orden hvis jeg sender en PB i morgen

Anmeld

21. august 2010

morNov2010

Anonym skriver:

Mange tal for tippet

jeg er endlig ikke helt klar over hvad jeg skal spørge om, det jeg søger er vel bare viden om det...

er det i orden hvis jeg sender en PB i morgen

Ja selvfølgelig e det i orden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.