Av av og endnu mere av

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

608 visninger
7 svar
0 synes godt om
18. august 2010

pussepige

Da jeg ventede Tobias havde jeg bækkenløsning som jeg synes var meget slem.. Denne her gang har jeg så ondt når jeg rejser mig fra sofaen kan jeg næsten ikke gå det gør så sindsyg ondt, jeg kan ikke samle ting op fra gulvet.. Sådan har jeg haft det i en uge nu hvor det har været så slemt og ved ærlig talt ikke hva jeg skal gøre. Det føles som om jeg ikke kan samle mine ben helt fordi der sidder et eller andet..

Andre der har prøvet at have det sådan og nogen gode fif til at lindre smerten..??

Hvis det blir ved sådan her blir det godt nok lange meget lange uger indtil min termin..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2010

henh01

Jeg har også meget ondt.. Forsøg at samle knæerne når du stiger ind og ud af en bil, stol mv og prøv at sov med en pude mellem benene - det har hjulpet mig lidt

Anmeld

19. august 2010

quar20

Og når du skal ud af sengen så ha en plastik pose ved siden af.. den skubber du ind under rumpen under lagnet..!! Så svinger du dine ben ud på samme tid.. du skal gøre præcis som med bækkenløsning.. samle dine ben, og undgå for mange vrid..!!

Min bedste ven pt. for at komme godt ud af sengen om morgenen er netop den platik pose.. Den brugte vi meget på jobbet når borgerne endnu ikke havde fået visiteret hjælp til at komme ud af sengen..!! Så var en ganske alm. plastikpose fra netto eller rema =) FANTASTISK...!!

Men jo tak jeg kender det alt for godt med smerter..!! Jeg kan næsten ikke selv komme op af sofaen også gå ud på toilettet for smerter - men jeg tager den tid der skal til - og ikke mindst forsøger jeg IKKE at bukke mig og belaste mine led..!!

Anmeld

19. august 2010

mullesmith2

pussepige skriver:

Da jeg ventede Tobias havde jeg bækkenløsning som jeg synes var meget slem.. Denne her gang har jeg så ondt når jeg rejser mig fra sofaen kan jeg næsten ikke gå det gør så sindsyg ondt, jeg kan ikke samle ting op fra gulvet.. Sådan har jeg haft det i en uge nu hvor det har været så slemt og ved ærlig talt ikke hva jeg skal gøre. Det føles som om jeg ikke kan samle mine ben helt fordi der sidder et eller andet..

Andre der har prøvet at have det sådan og nogen gode fif til at lindre smerten..??

Hvis det blir ved sådan her blir det godt nok lange meget lange uger indtil min termin..

Har haft det på nøjagtig samme måde, og av ja det er virkelig helt af h til. Jeg begyndte til fysiotherapeut som jeg blev henvist til gennem lægen, men jeg syntes ærlig talt ikke det hjalp hverken med de øvleser jeg lavede der nede eller det bælte jeg skulle gå med. Nu er jeg stoppet med fys, og jeg har det faktisk bedre i mit bækken pånær når jeg har lagt ned længe og skal op. Så det kan godt ændre sig og blive meget bedre selvom du kommer længere hen i graviditeten. Kram Mullesmith (twin gravid 24+3)

Anmeld

19. august 2010

pussepige

quar20 skriver:

Og når du skal ud af sengen så ha en plastik pose ved siden af.. den skubber du ind under rumpen under lagnet..!! Så svinger du dine ben ud på samme tid.. du skal gøre præcis som med bækkenløsning.. samle dine ben, og undgå for mange vrid..!!

Min bedste ven pt. for at komme godt ud af sengen om morgenen er netop den platik pose.. Den brugte vi meget på jobbet når borgerne endnu ikke havde fået visiteret hjælp til at komme ud af sengen..!! Så var en ganske alm. plastikpose fra netto eller rema =) FANTASTISK...!!

Men jo tak jeg kender det alt for godt med smerter..!! Jeg kan næsten ikke selv komme op af sofaen også gå ud på toilettet for smerter - men jeg tager den tid der skal til - og ikke mindst forsøger jeg IKKE at bukke mig og belaste mine led..!!

Ja den har jeg hørt den skulle også være god til at bruge i bilen...

Anmeld

19. august 2010

pussepige

mullesmith2 skriver:

Har haft det på nøjagtig samme måde, og av ja det er virkelig helt af h til. Jeg begyndte til fysiotherapeut som jeg blev henvist til gennem lægen, men jeg syntes ærlig talt ikke det hjalp hverken med de øvleser jeg lavede der nede eller det bælte jeg skulle gå med. Nu er jeg stoppet med fys, og jeg har det faktisk bedre i mit bækken pånær når jeg har lagt ned længe og skal op. Så det kan godt ændre sig og blive meget bedre selvom du kommer længere hen i graviditeten. Kram Mullesmith (twin gravid 24+3)

Jeg blev også henvist til en fys hun sagde så til mig at det faktisk ville være spild af penge da smerterne ikke gik væk ved det.. Jeg lånte dog et glideunderlag til sengen, en stok til at samle ting op med og det bælte.. Synes så ikke bæltet hjælper noget som helst. Glideunderlaget er skam rigtig god..

Anmeld

19. august 2010

quar20

pussepige skriver:

Ja den har jeg hørt den skulle også være god til at bruge i bilen...

Ja lige præcis...!! Også skal du huske at selvom du har smadder ondt skal dus tadig bevæge dig. Gør du ikke det blir alt bare værre..!!  og varme bade er også rigtig godt for smerter..!!

Men den med posen.. Prøv den.. Jeg elsker min skide nettopose =)

Anmeld

19. august 2010

DK

Hej

Jeg er selv lige blevet sygemeldt med bækkenløsning i dag, kun 18+1. Bækkenløsningen har været der nogle uger nu, men jeg håber at jeg kan bremse udviklingen af det ved nu at være hjemme, og få hvilet og lavet de øvelser jeg har fået af en fys på sygehuset. Derudover får jeg et bækkenbælte på mandag som jeg håber kan hjælpe.

Mine smerter er præcis som dine. Jeg har ondt fra jeg står op om morgenen, og så bliver det værre og værre i løbet af dagen så om aftenen gør det ondt helt ned i benene og jeg kan næsten ikke rejse mig/bøje mig/gå eller lign. Jeg er meget spændt på hvor meget det hjælper at jeg nu ikke skal arbejde mere!!

Jeg går til graviditets svømning som skulle være rigtig godt, idet der ikke er så stort tryk på bækkenet nede i vandet, og man samtidig får rørt sig/brugt musklerne. Derudover er jeg blevet anbefalet af fys'en at starte til noget graviditet yoga/gymnastik-halløj også, så jeg kan få mig rørt på den rigtige måde et par gange om uge og styrket de øvrige muskler!

Min læge/fys har sagt at man ikke må ligge sig uden at bevæge sig så bliver det meget værre. Men at man samtidig heller ikke må bevæge sig når det gør ondt. Derfor er det en god ide med mange små gå ture eller lign og så hvil ind i mellem!

En sygeplejerske fortalte mig at man skal bevæge sig som om man er i verdens korteste nederdel og uden trusser. Så belaster man bækkenet mindst muligt. 

Knus og kram Ditte 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.