Hej
Jeg er selv lige blevet sygemeldt med bækkenløsning i dag, kun 18+1. Bækkenløsningen har været der nogle uger nu, men jeg håber at jeg kan bremse udviklingen af det ved nu at være hjemme, og få hvilet og lavet de øvelser jeg har fået af en fys på sygehuset. Derudover får jeg et bækkenbælte på mandag som jeg håber kan hjælpe.
Mine smerter er præcis som dine. Jeg har ondt fra jeg står op om morgenen, og så bliver det værre og værre i løbet af dagen så om aftenen gør det ondt helt ned i benene og jeg kan næsten ikke rejse mig/bøje mig/gå eller lign. Jeg er meget spændt på hvor meget det hjælper at jeg nu ikke skal arbejde mere!!
Jeg går til graviditets svømning som skulle være rigtig godt, idet der ikke er så stort tryk på bækkenet nede i vandet, og man samtidig får rørt sig/brugt musklerne. Derudover er jeg blevet anbefalet af fys'en at starte til noget graviditet yoga/gymnastik-halløj også, så jeg kan få mig rørt på den rigtige måde et par gange om uge og styrket de øvrige muskler!
Min læge/fys har sagt at man ikke må ligge sig uden at bevæge sig så bliver det meget værre. Men at man samtidig heller ikke må bevæge sig når det gør ondt. Derfor er det en god ide med mange små gå ture eller lign og så hvil ind i mellem!
En sygeplejerske fortalte mig at man skal bevæge sig som om man er i verdens korteste nederdel og uden trusser. Så belaster man bækkenet mindst muligt.
Knus og kram Ditte
Anmeld