Av av...(langt ynkeindlæg)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

494 visninger
2 svar
0 synes godt om
18. august 2010

mathildemb

Har bare brug for at ynke lidt...jeg er igang med sidste uge af min kun 2 uger lange sommerferie....Skulle egentlig have været i Århus og besøge min famile, men kan slet ikke overskue det lige nu.

Er gravid i 14. uge, og har siden natten til søndag haft kraftige smerter i underlivet og i lænden. Først føltes det som stærke menstruationssmerter eller en meget kraftig ægløsning. Jeg går ud fra at det må have været ligamentsmerter, som dog var så kraftige at jeg vågnede om natten og bare slet ikke kunne sove mere, fordi det gjorde så ondt, og jeg slet ikke kunne finde ro.  Mens jeg lå vågen kunne jeg mærke at livmoderen på et tidspunkt trak sig helt sammen, og bulede opad, hvilket må have været en plukve, men jeg var selvfølgelig vildt bange for at nu var jeg igang med at abortere.

Smerterne fortsatte hele søndagen, men ændrede sig i løbet af eftermiddagen til at sidde primært i højre side, ud for hoftenbenet, og formentlig ved siden af livmoderen. Det blev til en meget stikkende fornemmelse, og samtidig føltes det næsten som når man kommer salt i et sår. Samtidig kastede jeg op hele dagen (og mandagen med). Kunne intet hold i mig, og det har sikkert været en blanding af smerterne og søvnmangel, der resulterede i det.

Mandag morgen ringede jeg til min læge, som heldigvis er helt fantastisk forstående, og tager det alvorligt, når jeg henvender mig. Hun ville gerne se mig samme formiddag og undersøgte min urin i mikroskop, og mente at jeg måtte have blærebetændelse, (men at vi også måtte være obs på blindtarmsbetændelse). Men smerterne skulle så være eneste symptom. Nå, men jeg blev sat i penicillinbehandling i 5 dage, og smerterne er da også aftaget en smule, men kommer stadig ofte, og i jag, og stadig mest i højre side, og mest ved bevægelse, så jeg har det faktisk bedst, når jeg sidder helt stille. En gang imellem er der også diffuse smerter hen over livmoderen. Er bare ved at blive skør af at sidde inde i lejligeden og være på nettet eller se fjernsyn. Et par dage er ok, men det er faktisk slet ikke så fedt som det lyder, når man samtidig har ondt.

Er bare så bekymret. Idag og igår har jeg så haft brunligt udflåd, og jeg kontaktede så min læge igen idag, da hun spurgte til det i mandags, og jeg ikke aner hvad det betyder, bortset fra at jeg er klar over at det er gammelt blod på vej ud. Hun lavede så en gynækologisk undersøgelse på mig her til eftermiddag (hvor der selvfølgelig ikke var noget brunligt at se...), og mente at alt var ok, og at jeg heldigvis  ikke var igang med at abortere. Men kommer det igen, skal jeg ringe igen. Hun mener at smerterne kan være en blanding af ligamentsmerter og blærebetændelsen (har stadig også murren i lænden osv).

Jeg er simpelthen så udmattet nu ovenpå den her omgang. Har tabt mig endnu mere, og er nu på minus 3 kg i forhold til før jeg blev gravid. Anede ikke det kunne gøre så ondt at have blærebetændelse, plejer aldrig at fejle noget som helst, og kan ikke holde ud at gå og være så bekymret. Vil bare være rask nu, have godt vejr, og nyde resten af min sommerferie.

Er der nogen, der har prøvet noget lignende? Og hvis der er, hvor langt var I så henne i graviditeten?  nogen, der har prøvet at have ligamentsmerter, hvor smerterne kun sad i den ene side, og føltes lige som mine? Eller have blærebetændelse, hvor smerterne sad i højre side og føltes som mine?

Ønsker mig bare så meget en problemfri graviditet UDEN sygdom, komplikationer eller det der ligner

Tak fordi du læste med. Havde brug for at komme ud med det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2010

Mettemus

Øv øv øv det lyder træls. Godt du har en god læge, det er næsten det vigtigste, så man ikke får sig selv hidset helt op pga angst og tanker.

Har ikke så mange erfaringer, så vil sende en hel masse kram og ønsker om god bedring

Anmeld

18. august 2010

mathildemb

Mettemus skriver:

Øv øv øv det lyder træls. Godt du har en god læge, det er næsten det vigtigste, så man ikke får sig selv hidset helt op pga angst og tanker.

Har ikke så mange erfaringer, så vil sende en hel masse kram og ønsker om god bedring

Tak søde. Kan godt være, jeg er lidt ynkelig lige nu

Håber det går godt med dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.