Update fra den strejfende huskat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

651 visninger
10 svar
0 synes godt om
18. august 2010

otlitrom

Så har jeg været fraværende ganske længe, og jeg føler jeg er lidt bagud. Men nu vil jeg da lige opdatere, hvad der er sket her i huset (og lidt udenfor)

Torsdag havde jeg sidste aftenvagt på job, så nu har jeg SOMMERFERIE! Men hvad sker der lige for vejret?? Jeg har været på arbejde alle de gode dage, og jeg som elsker sol og varme føler mig virkelig snydt.... Jeg overvejer solarie, bare for at føle det har været sommer på min hus, men nej... Jeg vender altid om i døren. Jeg tør ikke, med den pokkers hudkræft.

I weekenden var vi til familiefest, og jeg blev aaaalt for fuld. På den måde, hvor man krummer tæer efterfølgende, fordi det var liiiidt flovt. Men efter at vi er kommet igennem til behandling og familien har fået det at vide har jeg følt en kæmpe trang til at afreagere og "finde mig selv"... Jeg har fundet mig selv, og fandt ud af at jeg fungerer bedst ædru

Mandag var vi til helt igennem sublim, fantastisk, overvældende og vild koncert med U2.. Altså som i U2, som jeg har hørt siden jeg var 13, og har ALLE albums med (undetagen Vertigo) på hylden. DET VAR SÅ VILDT!! Det var lang ventetid, og vejret viste sig ikke fra sin bedste side.. Men da U2 gik på gik regnen sin vej, og aldrig er 2 timer gået så stærkt! Det var et orgie af lyseffekter, en topfed scene (som vi stod rigtig tæt på!!) og den ene klasikker efter den anden... Skrevet sammen, næsten som en symfoni. For mig var det en rejse i minder, da mange af sangene har betydet noget for mig, på forskellige tidspunkter i de sidste 12 år. For manden var det bare en helt vild oplevelse, da han aldrig har været til sådan en koncert for! Jeg var fuldstændig høj og teede mig som en teenager, sang og skrålede, og hoppede med armene over hovedet, så den lille mand ved siden af trådte et skridt til siden. Og jeg kunne ikke være mere ligeglad!

Nå nok om det, men ja, det var bare et af de minder der kommer i den forgyldte mindebog. Og så at dele det med den man elsker allerhøjest, og vise ham noget af det musik der betyder noget på den live måde - det var fedt!!

Igår var jeg så i Odense og besøge Mia Maia herinde fra (altså baby.dk, verden udenfor NS ) Og det var SÅ hyggeligt. Jeg har aldrig mødt nogen herindefra før, og det havde hun heller ikke. Men snakken gik, lige fra vi fik øjenkontakt, og de 6 timer vi var sammen var SÅ hyggelige. En rigtig dejlig dag! Jeg glæder mig til at møde Jer, engang når jeg får mandet mig op og chancen byder sig

Idag har vi været på klinikken til hormon-opstart-samtale. Så nu er det altså virkeligt, og lige om hjørnet. Mere end nogensinde før!

Næste onsdag, d. 25. august starter jeg på næsespray og så kører møllen.... Derefter skal jeg til tjek og scanning, inden jeg overgår til hormonsprøjterne, men det bliver først midt september. Nærmere sagt 13. september. Derefter kommer jeg til at skulle møde op en del gange, så de kan holde øje med æggebasserne. Idag kunne de se 17 ægblærer, hvor en var ved at modne sig selv. Og den var perfekt størrelse ift. hvilken cyklusdag jeg var på. Derfor skal jeg ikke have en stærk dosis hormon, og det vælger vi at tage som et godt tegn! Ægudtagning bliver uge 39, med stor sansynlighed. Altså kan jeg teste omkring Tjuhl's terminsdag, og også vores 5. årsdag, så det må da betyde held!!

Så nu er vi igang.. Sådan rigtig! Eller i hvert fald på onsdag, men det føles mere virkeligt og meget tæt på!

Jeg er lidt splittet i mit sind. Jeg håber inderligt at det lykkes, og gerne i første forsøg Men på den anden side er jeg bange for, at det hele bare ender i vasken, og at vi aldrig bliver biologiske forældre.. MEN! vi bliver nød til at holde humøret og troen højt. Og når det glipper, så er der andre der kan få mig tilbage på sporet! Nemlig Jer!! Jeg er så glad for støtten, og jeg kigger jævnligt på den blomstrede æske med ponponer, lykkesten og armbånd, for så smiler jeg og ved at ALT kan lade sig gøre!

Det var en laaaaang update herfra, men jeg synes lige I skulle have det hele med. Så ved I, hvor jeg strejfer hen, når jeg ikke er "hjemme"

Og lige to billeder fra koncerten. Taget med mobil, derfor kvaliteten.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2010

Dictes mor

Aller først så vil jeg lige sige, at jeg da slet ikke er misundelig over, at du var til U2 koncert, eller... hmmm, hvad sker der for at de lige kommer, når jeg har en pige, som netop ikke er gammel nok til at blive passet, hmmm.

Det er dejligt at høre fra dig, og du lyder bare så glad. Tillykke med opstarten på hele behandlingsprojektet, det er simpelthen så spændende! Jeg er sikker på, at det nok skal lykkes det hele

Anmeld

18. august 2010

otlitrom

Dictes mor skriver:

Aller først så vil jeg lige sige, at jeg da slet ikke er misundelig over, at du var til U2 koncert, eller... hmmm, hvad sker der for at de lige kommer, når jeg har en pige, som netop ikke er gammel nok til at blive passet, hmmm.

Det er dejligt at høre fra dig, og du lyder bare så glad. Tillykke med opstarten på hele behandlingsprojektet, det er simpelthen så spændende! Jeg er sikker på, at det nok skal lykkes det hele

Vi tager bare afsted næste gang de kommer Der er gerne 5 år imellem, så der er Dicte stor nok til at blive passet, og det er mit barn nok også

Jeg ER også glad, og det undrer mig lidt.. altså, forstå mig ret.. Jeg troede jeg ville være nede med nakken og med en stor sorg over at dette er vejen til drømmebarnet for os. Men nej! Jeg er ikke flov, og jeg ar accepteret, at det her bare bliver en del af kampen for os.. Selvom det bliver hårdt, så må vi bare holde hinanden i hånden og tro på det! Men spørger du ig om en uge, når næsesprayen er igang, så kan det jo se anderledes ud

Anmeld

18. august 2010

sarahb

Nej hvor jeg bare glæder mig til i kan komme igang med denne process der selvfølgelig fpr et helt fantastisk udslag...
Ihhhh Kitty-kat det er bare snart og du skal være så positiv og glæde dig såååå meget

U2, det er ikk min smag i musik, men skruer bestemt ikk væk hvis der kommer en sang med dem, de er jo fatastiske og har så meget mere end musik. Så jeg ville dælme også gerne have oplevet dem. Uha, det må have været en ubeskrivelig og vild oplevelse...

Anmeld

18. august 2010

anna-jonas

Tak for updaten Anna-mis...........så nu, er det nu.........Wheeee...

Jeg har også været inkarneret U2 fan, faktisk siden jeg havde min første kæreste Jørgen i 1989....................GISP!! Men har aldrig haft fornøjelsen af en live oplevelse. Det må vente til næste liv.............for helt ærligt, så er jeg ikke meget for så menneskefyldte forsamlinger.

Glæder mig, at du har mødt en pige herinde fra...........som du har noget til fælles med, og som kan forstå dig på et helt andet plan end os andre.

Knus Mette

Anmeld

18. august 2010

otlitrom

sarahb skriver:

Nej hvor jeg bare glæder mig til i kan komme igang med denne process der selvfølgelig fpr et helt fantastisk udslag...
Ihhhh Kitty-kat det er bare snart og du skal være så positiv og glæde dig såååå meget

U2, det er ikk min smag i musik, men skruer bestemt ikk væk hvis der kommer en sang med dem, de er jo fatastiske og har så meget mere end musik. Så jeg ville dælme også gerne have oplevet dem. Uha, det må have været en ubeskrivelig og vild oplevelse...

Ja, jeg håber der kommer et helt fantastisk resultat ud af al den her ventetid.. Eller to måske. Alle siger de tror vi får tvillinger. Men dem tager vi gladeligt imod

Anmeld

18. august 2010

otlitrom

Anna-jonas skriver:

Tak for updaten Anna-mis...........så nu, er det nu.........Wheeee...

Jeg har også været inkarneret U2 fan, faktisk siden jeg havde min første kæreste Jørgen i 1989....................GISP!! Men har aldrig haft fornøjelsen af en live oplevelse. Det må vente til næste liv.............for helt ærligt, så er jeg ikke meget for så menneskefyldte forsamlinger.

Glæder mig, at du har mødt en pige herinde fra...........som du har noget til fælles med, og som kan forstå dig på et helt andet plan end os andre.

Knus Mette

Jeg troede også jeg ville blive dårlig af at stå mellem alle de mennesker, for jeg er heller ikke god til crowds. Men det gik over al forventning, og der var ikke så mange mennesker, at vi stod klemt. Glæd dig til dit næste liv, hvor det sker, for det er helt igennem en god oplevelse!

Og ja, det er noget helt specielt at have en, som bare lige forstår hvad jeg tænker, fordi hun har prøvet helt det samme. Og en stor hjælp, når hun gider forklare utallige gange, hvordan det hele foregår

Anmeld

18. august 2010

Dictes mor

kitty skriver:

Vi tager bare afsted næste gang de kommer Der er gerne 5 år imellem, så der er Dicte stor nok til at blive passet, og det er mit barn nok også

Jeg ER også glad, og det undrer mig lidt.. altså, forstå mig ret.. Jeg troede jeg ville være nede med nakken og med en stor sorg over at dette er vejen til drømmebarnet for os. Men nej! Jeg er ikke flov, og jeg ar accepteret, at det her bare bliver en del af kampen for os.. Selvom det bliver hårdt, så må vi bare holde hinanden i hånden og tro på det! Men spørger du ig om en uge, når næsesprayen er igang, så kan det jo se anderledes ud

Du skal bestemt heller ikke være flov eller noget som helst. Jeg er den dag i dag meget meget stolt over, at Dicte er kommet til verden på den måde som hun er, og jeg fortæller gladeligt folk om det. Jeg er stolt af flere årsager, men mest fordi vi klarede alle de strabadser vi skulle igennem inden, og stolt fordi det lykkedes

Du kan roligt fortælle om det uden af være flov, det er stort og flot det I skal til, og der er intet galt i det. Man kan jo få hjælpen, hvorfor så ikke tage den. Og faktisk når først man åbner op omkring sådan nogle ting som det ikke selv at kunne få børn, så møder man pludselig mange som har prøvet noget lignende, og man møder ofte støtte fra uventede steder. Det virker også som om, du er blevet gladere og mere tilpas med det hele efter, at du har fået det fortalt. Det er noget meget stort og nogle store følelser at skulle holde for sig selv, så jeg er glad for, at du har fået dem ud i det fri, og at du har fundet dig selv igen, også selvom der skulle en ordentlig brandert til

Anmeld

18. august 2010

otlitrom

Dictes mor skriver:

Du skal bestemt heller ikke være flov eller noget som helst. Jeg er den dag i dag meget meget stolt over, at Dicte er kommet til verden på den måde som hun er, og jeg fortæller gladeligt folk om det. Jeg er stolt af flere årsager, men mest fordi vi klarede alle de strabadser vi skulle igennem inden, og stolt fordi det lykkedes

Du kan roligt fortælle om det uden af være flov, det er stort og flot det I skal til, og der er intet galt i det. Man kan jo få hjælpen, hvorfor så ikke tage den. Og faktisk når først man åbner op omkring sådan nogle ting som det ikke selv at kunne få børn, så møder man pludselig mange som har prøvet noget lignende, og man møder ofte støtte fra uventede steder. Det virker også som om, du er blevet gladere og mere tilpas med det hele efter, at du har fået det fortalt. Det er noget meget stort og nogle store følelser at skulle holde for sig selv, så jeg er glad for, at du har fået dem ud i det fri, og at du har fundet dig selv igen, også selvom der skulle en ordentlig brandert til

Det var virkelig dejlig læsning!! Og I kan roligt være stolte af Jer elv og smukke Dicte! Hun er et pragteksemplar med æjne ingen kan stå for!!

Tak..

Anmeld

19. august 2010

TbCp

Dejligt med en update.... og ja så er det jo nu det er nu!!!
Det bliver så spændende når vi inden længe kan høre en masse godt nyt fra jer

Lyder som en fed koncert!!! Dem ville jeg rigtig gerne opleve, selvom jeg ikke er særlig meget fan... men oplevelsen må have været fantastisk!

Jeg var jo til Rammstein koncert her i sommer og var præcis som du beskriver! Hoppede, skrålede med osv! Det er så fedt når man bare kan lukke det hele ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.