børneorm.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.556 visninger
7 svar
0 synes godt om
18. august 2010

bette

der er børneorm i mikkels børnehave sker der noget hvis jeg får dem når nu jeg er gravid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2010

Fru.Mäes <3

bette skriver:

der er børneorm i mikkels børnehave sker der noget hvis jeg får dem når nu jeg er gravid

Googlede det lige

Fandt ud af, at hvis man er gravid, og får børneorm - kan man godt for den behandling i form af piller... Uden at det skader noget

Anmeld

18. august 2010

Fru.Mäes <3

bette skriver:

Medicin mod børneorm:

Pyrvin (Vanquin) kan behandle børneorm og fås på apoteket i håndkøb. Denne medicin virker ved at dræbe eller lamme ormene i løbet af 2 3 dage. Behandlingen gentages efter 2 3 uger. Der kan komme bivirkninger i form af diarré, kvalme, opkastninger og mavekneb. Pyrvin (Vanquin) er et rødt farvestof, der farver afføringen rød og pletter tøjet. Må gerne bruges af gravide.

Så kan du selv læse det

Anmeld

18. august 2010

bette

FrøkenHedegaard skriver:

Googlede det lige

Fandt ud af, at hvis man er gravid, og får børneorm - kan man godt for den behandling i form af piller... Uden at det skader noget

tusinde tak det var rart at det ik kan skade baby... så er jeg rolig igen

Anmeld

18. august 2010

Mumto3

Hmm....jeg ville nu ikke være så rolig. For børneormen kan kravle fra anus og gennem skeden op i livmoderen. -og det var et totalt skrækscenarie for mig, da der var børneorm i min søns børnehave da jeg var gravid med nr 3.

Jeg lærte min søn at det er EKSTREMT vigtigt at vaske fingere hele tiden, for jeg ville bare ikke smittes. Det blev vi heller ikke. (desværre er min søn så meget opmærksom på at få vasket fingere når han har tisset, så hvis vi er på tur og han skal tisse, så nægter han at gøre det f.eks. i en grøftekant, for der kan han jo ikke vaske fingere. Så råber han højlydt: Vil du have at jeg skal have børneorm, mor!!! Er det det du vil have????  Det er fint med god håndhygiene, men det har nok lige taget lidt overhånd her....)

Jeg håber selvfølgelig at I ikke får det, og ellers hvis I har mulighed for at give jeres barn fri fra institution indtil de har børneormen under kontrol, så ville jeg vælge den løsning.

men jeg har også PARANOJA mht børnorm.

Har du prøvet at google gravid og børneorm?

Anmeld

18. august 2010

bette

Mumto3 skriver:

Hmm....jeg ville nu ikke være så rolig. For børneormen kan kravle fra anus og gennem skeden op i livmoderen. -og det var et totalt skrækscenarie for mig, da der var børneorm i min søns børnehave da jeg var gravid med nr 3.

Jeg lærte min søn at det er EKSTREMT vigtigt at vaske fingere hele tiden, for jeg ville bare ikke smittes. Det blev vi heller ikke. (desværre er min søn så meget opmærksom på at få vasket fingere når han har tisset, så hvis vi er på tur og han skal tisse, så nægter han at gøre det f.eks. i en grøftekant, for der kan han jo ikke vaske fingere. Så råber han højlydt: Vil du have at jeg skal have børneorm, mor!!! Er det det du vil have????  Det er fint med god håndhygiene, men det har nok lige taget lidt overhånd her....)

Jeg håber selvfølgelig at I ikke får det, og ellers hvis I har mulighed for at give jeres barn fri fra institution indtil de har børneormen under kontrol, så ville jeg vælge den løsning.

men jeg har også PARANOJA mht børnorm.

Har du prøvet at google gravid og børneorm?

nej har ik prøvet at google det. 

jeg kan bare ikke have min søn hjemme.. desværre.. 

men det lød heller ik til at være et vildt problem der.. der var bare en af børnene der havde haft det og det skal jo op på tavlen så. 

Anmeld

18. august 2010

Fru.Mäes <3

Tror hellere ikke du skal frygte det så meget - jeg arbejde i en børnehave, og skiltet skal jo op når der er børneorm.

MEN synes det er meget sjældent vi hører om, at flere af børnene bliver smittet..

Jeg havde osse børneorm som barn - op til flere gange. Og jeg har aldrig smittet nogen hjemme i min familie, selvom vi brugte samme toilet og f.eks. sove inde hos mine forældre.. Selvfølgelig hvis din søn får det - skal I alle sammen i behandling for det.

SÅ slå du bare kold vand i blodet

Anmeld

18. august 2010

bette

FrøkenHedegaard skriver:

Tror hellere ikke du skal frygte det så meget - jeg arbejde i en børnehave, og skiltet skal jo op når der er børneorm.

MEN synes det er meget sjældent vi hører om, at flere af børnene bliver smittet..

Jeg havde osse børneorm som barn - op til flere gange. Og jeg har aldrig smittet nogen hjemme i min familie, selvom vi brugte samme toilet og f.eks. sove inde hos mine forældre.. Selvfølgelig hvis din søn får det - skal I alle sammen i behandling for det.

SÅ slå du bare kold vand i blodet

tror som heller ikke det er farligt som sådan.. 

når man kan få medicin for dem.. så tror jeg nu ik det kan skade fosteret.. det står ihvertfald ingensteder af hvad jeg kan se

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.