Hvordan kunne i stoppe/eller kan i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2010

Momster89

Lunae skriver:

Puha, kunne slet ikke forestille mig, at skulle undvære mit dankort! Det er jeg virkelig afhængig af måske jeg skulle overveje det med flere penge til budgetkontoen og så sætte et fast beløb af til shopping! Det lyder vidst som en temmelig god løsning!

Du kan jo prøve Men man bliver ikke så nemt fristet hvis man ikke har pengene, og det er jo så nemt bare at kører dankortet igennem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2010

mor_sabina

Lunae skriver:

Tak for svar! Jeg er glad for at jeg ikke er helt ualmindelig mht til den liste der, så har jeg overvejet det, men mit problem ligger i, at jeg elsker gode kup, og det er sjældent at de helt gode tilbud stadig er der efter 30 dage

Det skal også lige pointeres at vi på nuværende tidspunkt ikke har brugt flere penge end vi har, men hvis min mani forsætter, så går det snart hen og bliver et stort problem!

Det er i det mindste positivt. Men jeg ville istedet overveje om ikke de penge ville gøre mere gavn på en evt opsparing til ferie eller andet. Noget din barn kan tage med sig og i som familie alle får noget ud af.
Efter jeg har fået min søn, tænker jeg meget over hvad jeg vil give videre til ham. og for mig er det vigtigt at give ham et sundt forhold til materialer og penge, jeg vil hellere forklare ham ideen med jul fx og have nogle traditioner i den forbindese istedet for at overdynge ham med gaver juleaften (selvfølgelig skal han ikke undvære gaverne, men det skal ikke være det centrale).
Og jeg vil også hellere give ham en årlig ferie end at har hummel på hver eneste dag i dp.

Men for mig handler det om hvad jeg vil give videre. Måske ka det også hjælpe dig

Anmeld

18. august 2010

henh01

Jeg var faktisk til psykolog med samme problem - jeg shoppede og fik det fandme bedre af det.. Følte mit selvværd steg når jeg fandt en kjole. Var der tilbud så skulle der købes dobbelt så meget for hvad der er sparet er tjent og hvad der er tjent skal bruges.!

Som altid forklarede min psyk at det forekom noget der lå dybere og jeg mærkede derfor efter. -I mit tilfælde kom jeg frem til den konklusion at jeg burde gå fra min daværende kæreste, hvilket jeg gjorde og ved at være bevidst om hvordan jeg kunne trives uden disse udskejelser hjalp. I dag kan jeg styre det og forsøger kun at købe hvad der er nødvendigt - selvfølgelig mener jeg flere ting er nødvendigt end hvad min kæreste mener. Men det er blevet meget bedre.

Mærk efter i dig selv - jeg går selv sygemeldt og keder mig bragt. Har sat faste ting på programmet - støvsuge, opvask, ryste dyner mm hver dag.

Anmeld

18. august 2010

anna-jonas

Kender det alt for godt..................jeg bruger selv enorme summer på tøj og ting til mine unger. Heldigvis skal jeg snart starte på job igen, og så regner jeg med at mit shoppe-problem bliver mindre udtalt. Lige som dig, kan jeg ikke lade et godt tilbud gå til spilde................også selvom vi ikke har brug for mere. Min datter på knsp 4 år sagde forleden til sin far, da hun åbnede hendes sko-skab..............puhhhhh..........."far, det er svært at vælge, for jeg har alt for mange sko"................tankevækkende.

Mit problem opstår faktisk kun i perioder..............det er værst når det er ved at være sæsonskifte. Så man kan vel kalde mig kvartals-shopaholic.

Anmeld

18. august 2010

Frøken Sørensen

Puha, jeg kan også selv huske hvordan det var i starten... Man havde bare lyst til at købe børnetøj hele tiden... Og jeg har det stadig... Men man finde hurtig ud af at det slet ikke kan betale sig at købe alt det tøj... Meget af min søns tøj har han kun brugt 1-2 mdr. og så var han vokset ud af det....

Og endte med at sælge over halvdelen af det jeg havde liggende fordi han bare ikke nåede at bruge det. Og han har da stdig alt for meget tøj  Man ender faktisk med at bruge meget af det samme hele tiden... Så måske du skulle overveje at sælge ud det og så se det som en mulighed for at få skrabet nogle penge sammen som i så kan bruge på noget andet baby-halløj... Barnevogn, seng eller lignende (medmindre i selvfølgelig har købt det).

Og så sæt et beløb som du må bruge hver mdr på den lille pige. Og de penge skal så både gå til tøj, legetøj, bleer o.l. Få heller styr på det nu inden prinsessen kommer... Det bliver bestemt ikke lettere når de kommer til verden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.