Hjælp blodtrykket...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

731 visninger
7 svar
0 synes godt om
17. august 2010

Mimbi

Jeg er gravid i 19 uge og jeg har i aften prøvet at måle mit blodtryk, det viste 120/82 det er fint nok, men min puls ligger oppe på 99.... målet også mit blodtryk for 2 dage side og da viste min puls 98... er der nogen der kan fortælle mig hvorfor min puls er så høj? skal lige sige at jeg ikke har lavet andet en at sidde på min røven hele aftenen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2010

Mimbi

18. august 2010

Joan ( Smallie )

Hvis din puls er så høj burde du kunne mærke dit hjerte banke noget.

Dit bt er jo helt fint og tror måske der er noget galt med den du måler med.

Det er ikke nomalt den er så høj. Når jeg måler min ligger min puls mellem 55 og 68 og så et bt på omkring 124/78. Skal så siges jeg ikke er gravid men jeg har haft problemer med mit bt under begge gravidteter og det er først nu her hvor min lille pige er 18 måneder der er sådan nogenlunde på plas igen.

Så hvis du er i trivel syntes jeg helt sikkert du skal kontakte lægen

Anmeld

18. august 2010

<3

Joan ( Smallie ) skriver:

Hvis din puls er så høj burde du kunne mærke dit hjerte banke noget.

Dit bt er jo helt fint og tror måske der er noget galt med den du måler med.

Det er ikke nomalt den er så høj. Når jeg måler min ligger min puls mellem 55 og 68 og så et bt på omkring 124/78. Skal så siges jeg ikke er gravid men jeg har haft problemer med mit bt under begge gravidteter og det er først nu her hvor min lille pige er 18 måneder der er sådan nogenlunde på plas igen.

Så hvis du er i trivel syntes jeg helt sikkert du skal kontakte lægen

Anmeld

18. august 2010

B&J

Mimbi skriver:

Jeg er gravid i 19 uge og jeg har i aften prøvet at måle mit blodtryk, det viste 120/82 det er fint nok, men min puls ligger oppe på 99.... målet også mit blodtryk for 2 dage side og da viste min puls 98... er der nogen der kan fortælle mig hvorfor min puls er så høj? skal lige sige at jeg ikke har lavet andet en at sidde på min røven hele aftenen

Syntes du skal kontakte lægen hvis det er højt skal du have piller så det falder ned det skal siges mit var højt hele min graviditet mit er også højt ellers men som de alle siger jeg er sund og rask... så de vil ikke give mig noget for det da mit hjerte også slår helt alm..

Anmeld

18. august 2010

_-Kathrine-_

Har læst et sted at det skulle være meget normalt at pulsen er højere under graviditeten...Da du har mere blod i kroppen der skal pumpes rundt syns jeg det giver mening at hjertet arbejder lidt ekstra.. Men om din puls er FOR høj må du hellere må snakke med din læge om :-) Blodtrykket er jo fint :-)

Anmeld

18. august 2010

Mimbi

hej

Tak for jeres svar

Jeg skal til JM i morgin så prøver lige at spørge hende... ellers må jeg nok kontakte lægen

Anmeld

19. august 2010

Betteisen

Pulsen stiger under graviditet grundet den øgede blodmængde. Tager du BT selv??? Bare det at du selv tager det  og kigger på apparatet kan give øget puls. Prøv desuden at taget både BT og puls om morgenen inden du står ud af sengen.

Alternativt... få det tjekket ved egen læge, der måler dit BT manuelt, der giver det mest korrekte resultat.

MVH

Louise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.