Penge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

578 visninger
8 svar
0 synes godt om
17. august 2010

Sabrina2014

Hej.

Når unge piger får børn, og er på kontanthjælp/su/elevløn/what so ever, af ''små'' beløb, hvordan søren får I så råd til barnevogn, autostol, seng, møbler, tøj.. Jamen alt?

Jeg kan simplethen ikke få det til at gå op, og hvor mange penge brugte DU da du skulle have dit første barn, på ALT hvad man starter med? Tøj, sutteflaskerne, barnevogn osv osv osv..

Får alle hjælp af sine forældre? eller kender jeg bare ikke nok til det hele ?

-Sabrina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2010

Sara.

Køb brugt, brugt, brugt og brugt

Jeg er på su... har sparet en del ved at købe store pakker... dvs købte alt tøjet fra str 50-74 samlet brugt... og brugt barnevogn.... osv...

Det eneste jeg har købt nyt er madrasserne til de forskellige senge/vogne og så autostolen.

Og så har man jo 9 mdr til at spare op

Anmeld

17. august 2010

3xM

lærkes_mor skriver:

Køb brugt, brugt, brugt og brugt

Jeg er på su... har sparet en del ved at købe store pakker... dvs købte alt tøjet fra str 50-74 samlet brugt... og brugt barnevogn.... osv...

Det eneste jeg har købt nyt er madrasserne til de forskellige senge/vogne og så autostolen.

Og så har man jo 9 mdr til at spare op

jeps...

samt skal BF 3 mdr før og 1 mdr efter fødsel også betale ca 1700 kr. såfremt faderskabet er anderkendt...

men ellers ja køb brugt...

Anmeld

17. august 2010

Laulund87

Jeg tror vi brugte omkring 20.000 kr i opstart. Jeg VILLE have nogle bestemte ting og ville ikke spare på noget.

Ungen popper jo ikke lige pludselig ud, man har som regel ca 9 måneder at spare op i

Anmeld

17. august 2010

Frøken Sørensen

SabrinaL skriver:

Hej.

Når unge piger får børn, og er på kontanthjælp/su/elevløn/what so ever, af ''små'' beløb, hvordan søren får I så råd til barnevogn, autostol, seng, møbler, tøj.. Jamen alt?

Jeg kan simplethen ikke få det til at gå op, og hvor mange penge brugte DU da du skulle have dit første barn, på ALT hvad man starter med? Tøj, sutteflaskerne, barnevogn osv osv osv..

Får alle hjælp af sine forældre? eller kender jeg bare ikke nok til det hele ?

-Sabrina

Ja, jeg siger også brugt

Og hvis du kender nogen som vil låne dig ting. Jeg har en søster som jeg låne nogle ting af, såsom bæresele, skråstol o.l. De ting som man alligevel kun brugte et par mdr.

Var heldige at mine forældre ville give ny barnevogn seng o.l For ellers ved jeg ikke hvad jeg havde gjort

Har en masse ting til salg hvis det har nogen interesse

Tror vi brugte mellem 15.000 og det var uden barnevogn...

Anmeld

17. august 2010

NaFe

her gik jeg på læreruddannelsen da jeg blev gravid...men der stoppede jeg så efter første år... Så jeg arbejde som medhjælper i en vuggestue 32 timer om uger...og om aften og weekenden som livredder...arbejde ca 65-70 timer om ugen indtil 4 uger før termin..

Jeg var alene og skulle flytte..så jeg sparede bare op og arbejdede min røv i laser for a kunne give min datter alt det bedste...og hun mangler bestemt ikke noget... vis jeg skulle have forsat på su ville jeg slet ikke have kunne købt alle de ting jeg gjorde...

Mine forældre gav mig så barnevognen, men havde skam selv sparet op til den...

jeg tror jeg brugte 20.000 på alt udstyr og møbler og tøj til hende inden hun kom til verden...

Anmeld

17. august 2010

lion

Jeg vil sige find ud af hvad du gerne vil ha og hvad det koster og se så oom du kan købe det billigere brugt noget af det,købte alt selv og jeg gerne ville ha noget bestemt og jeg havde 9 mdr til at spare i.

Da jeg så ventede nr. 2 var der nogle ting jeg gerne ville ha. Jeg købte f. eks en brugt baby bjørn skråstol til 400 istedet for at give 945 i en forretning. Du kunne ikk se den havde været brugt.

Anmeld

17. august 2010

Mor Til Julie<3

Jaah, jeq vil os siqe bruqte tinq ...

barnevogn fra mine forældre ...
Tøj fra min storesøster ...
2 sorte sække fyldt me bruqt tøj fra en veninde ...
Autostol fra en veninde ...

Jamen, der var faktisk ikk så meqet vi selv har købt til hende ...
Vi købte kun selv lidt tøj oq sutteflasker oq sutter osv ...

Anmeld

17. august 2010

Mira0911

Barnevogn i babysam til 1700,-

Så købte vi andre diverse ting og sager til Julie løbende under graviditeteten... Vi brugte ikke over 4000,-

Vi fik meget brugt, købte meget tøj billigt... :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.