Rengøringshjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

869 visninger
5 svar
0 synes godt om
9. juli 2008

linemus

Det står øverst på min ønskeseddel, når jeg har fødselsdag om nogle måneder. Det ville simpelthen være så dejligt ikke at skulle vade rundt i støv og skidt hele tiden + at vi blev tvunget til at rydde op og dermed holde det nede.

Jeg har nogle spørgsmål til jer, der har rengøringshjælp:
Hvor ofte kommer de? Hvad laver de? Hvor finder man sådan en? Og hvad koster det?

Åh, det er min store drøm...

Knus Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2008

Rasmine

Man bestemmer selv hvor ofte de skal komme.
Og hvad de skal lave.

Aner ikke hvor man finder dem i dit område.
Prøv tlf.bogen, ellers skal man nok kende én, som kender én...
Eller prøv at tjekke aviserne.
Eller ryk en annonce i selv.

De findes jo både "med og uden kvittering", har jeg hørt!
:)

Anmeld

9. juli 2008

charlottekri

Der er diverse hjemmeservice rundt omkring i landet som man kan henvende sig til, men de er forholdsvis dyre (ca 250 i timen og minimum betaling pr. gang er 2 timer også selvom det kun tager en ½ time). du kunne også prøve at finde en skolepige, der kunne komme en gang om ugen. De behøver jo ikke en timeløn på 250 og de kan faktisk gøre det lige så godt. jeg fik et job hos hjemmeservice da jeg var 20 og der var stor tilfredshed med mig rundt omkring selvom der var lidt start problemer, for de fleste var pensionister, som ikke troede at sådan en ung pige kunne gøre ordentligt rent, men de har siden fortalt mig at jeg var langt bedre end nogle af dem på 40-50 år (man skal normalt være min. 30 år for at få arbejde hos hjemmeservice).
håber det kunne hjælpe dig lidt
(H)

Anmeld

10. juli 2008

M&F&C

Synes da det er værd at få en ung pige til det. Der er altid nogen der gerne vil tjene lidt flere lommepenge end de kan hjemme ved mor og far. Jeg gjorde rent lidt forskellige steder da jeg var yngre. Jeg fik ca 50 kr i timen (det er jo sådan lidt op til en selv hvad man vil give/have/forventer).
Et af stederne var jeg også barnepige 2-3 eftermiddage om ugen, hvor jeg hentede børnene i børnehaven. Og den ene af eftermiddagene blev de hentet lidt senere af mig - da jeg så gjorde rent inden jeg hentede dem. Så det er jo muligt at man kombinere det lidt på den måde også.
Jeg fik flere lommepenge - og de fik lidt ekstra tid med deres børn fordi jeg havde ordnet ugens rengøring :) WIN-WIN .. hehe

Den rengøring jeg lavede bestod mest i at rydde op på børnenes værelser, tøre støv af (faktisk alle rum), gøre badeværelse rent, støvsuge og vaske gulve. Nemt og overskueligt. Og slet ikke slemt når det nu blev gjort minimum én gang om ugen.

Anmeld

10. juli 2008

3rollinger

Hej Linemus

Jeg har en rengoeringsdame og hun kommer 4 timer hver uge. I teorien er det rengoering 2 timer og strygning to timer. Men alt efter hvor meget strygning der er, bruger hun ofte tiden paa noget andet. Nogen gange har hun ryddet op i koeleskabet eller et andet skab. Andre gange har hun taget gardiner ned som skal vaskes. Hun er god til selv at tage et initiativ. Vi soerger for at have godt ryddet op saa hun ikke skal bruge tid paa det.

Det er jo hernede i Spanien og pigen er fra Ecuador. Nogen gange har hendes kaereste som ogsaa er fra Ecuardor ikke arbejde, og saa kommmer han med og de ordner det hele paa 2 timer. Der er nogen ting han ikke vil goere, saasom at ordne badevaerelse eller koekken og han stryger heller ikke. Saa mens pigen stryger og rengoeringen er overstaaet gaar han af og til igang med at stille boernenes legetoej op, saadan i hele scener, eller han ordner et skab vi har med glasdoere og en forfaedelig rod af smaa dimser og sager. Det er saa hyggeligt at komme hjem til saadan noget, og jeg ser det som en stor interesse i deres arbejde for det er ikke med i aftalen. Han kunne jo istedet smide sig foran fjernsynet.

Jeg kan desvaerre ikke hjaelpe dig med hvor du skal finde. Vi betaler 9 € i timen, men det kan du nok heller ikke bruge til meget.

Jeg gjorde selv lidt rent da jeg var 16-17 aar og det gjorde jeg altsaa fint (tror jeg nok). Saa en ung pige tror jeg helt sikkert er en mulighed.

Knus
Trine (som ogsaa insiterede paa rengoeringshjaelp for at faa mere kvalitetstid med mine boern, og som ikke har fortrudt et sekund, og hver gang pigen ringer til mig frygter jeg at det er fordi hun har faaet et andet job)

Anmeld

10. juli 2008

Lullaby

Min mands lillebror kommer en gang om ugen her. Han får 100 kr pr gang. Og det tager ham ca en time. Han vasker gulve, bordflader og spejle af og rydder lidt op samt støvsuger. Og det er alle pengene værd! :D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.