Hej Linemus
Jeg har en rengoeringsdame og hun kommer 4 timer hver uge. I teorien er det rengoering 2 timer og strygning to timer. Men alt efter hvor meget strygning der er, bruger hun ofte tiden paa noget andet. Nogen gange har hun ryddet op i koeleskabet eller et andet skab. Andre gange har hun taget gardiner ned som skal vaskes. Hun er god til selv at tage et initiativ. Vi soerger for at have godt ryddet op saa hun ikke skal bruge tid paa det.
Det er jo hernede i Spanien og pigen er fra Ecuador. Nogen gange har hendes kaereste som ogsaa er fra Ecuardor ikke arbejde, og saa kommmer han med og de ordner det hele paa 2 timer. Der er nogen ting han ikke vil goere, saasom at ordne badevaerelse eller koekken og han stryger heller ikke. Saa mens pigen stryger og rengoeringen er overstaaet gaar han af og til igang med at stille boernenes legetoej op, saadan i hele scener, eller han ordner et skab vi har med glasdoere og en forfaedelig rod af smaa dimser og sager. Det er saa hyggeligt at komme hjem til saadan noget, og jeg ser det som en stor interesse i deres arbejde for det er ikke med i aftalen. Han kunne jo istedet smide sig foran fjernsynet.
Jeg kan desvaerre ikke hjaelpe dig med hvor du skal finde. Vi betaler 9 € i timen, men det kan du nok heller ikke bruge til meget.
Jeg gjorde selv lidt rent da jeg var 16-17 aar og det gjorde jeg altsaa fint (tror jeg nok). Saa en ung pige tror jeg helt sikkert er en mulighed.
Knus
Trine (som ogsaa insiterede paa rengoeringshjaelp for at faa mere kvalitetstid med mine boern, og som ikke har fortrudt et sekund, og hver gang pigen ringer til mig frygter jeg at det er fordi hun har faaet et andet job)
Anmeld