Kommune lån?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

863 visninger
6 svar
0 synes godt om
17. august 2010

Anonym trådstarter

Hej piger.
Hvordan er det lige det der med lån til tilskud af kommunen? Er det sådan at hvis de låner dig pengene så skal de have dem næsten med det samme eller hvordan og hvorledes?

Vi står og har fået en lejelighed hos aab, men har ikke penge til indskud og kan ikke låne af banken da vi lånte der sidst og stadig betaler af på det. Så der er kun kommunen hvis de vil låne os. Men hvor hurtigt og hvor meget skal man så betale af?

Og vil de gerne selvom man skylder kommunen penge i forvejen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2010

3xM

hvis i har tag over hovedet så vil de ikke låne jer til et bare for i kan få noget nyere eller større eller lign.

hvis de yder så er det pga en opstået ikke forudset situation. f.eks hvis manden smider en ud.

man kan ligledes heller ikke låne hvis man skylder penge i forvejen

og lånet ydes som tilbage betaling over en periode i har råd til.

når man skal have lånet bliver man undersøgt på : indkomst, antal personer, udgifter og indtægter samt formue.

Anmeld

17. august 2010

Belinda83

Hmm mener at jeg kan huske da jeg var ansat i en socialforvaltning - jeg vil ik hænges op på det men mener bestemt at det kommer an på så meget!

Nu kender jeg ik lige hva aab er og det kommer an på det! Hvis det er en privat udlejer er det en "engangsydelse" som man skal søge i socialforvaltningen og ja der kan de nemt give afslag hvis i har tag over hovedet, i skal mere eller mindre stå uden tag over hovedet hvis de skal hjælpe.

Men hvis det er et boligselvskab skal det søges et andet sted (spørg i din kommune hvem der står for det) og det mener jeg at man bare skal begynde med at afdrage inden 3 år fra man har fået lånet

Men som sagt det er ik noget jeg selv har siddet med da jeg var ansat der så kender ik alle reglerne og de kan sagtens være lavet om da det er 5 år siden jeg var ansat i en socialforvaltning- men jeg ville da ringe til min kommune og høre dem ad

Anmeld

17. august 2010

Anonym trådstarter

vi har en lejlighed men pga problemer med vores privat udlejer tror jeg ikke det er længe vi har den. Og da vi begge er på kontanthjælp er den alt for dyr til os og nu hvor jeg er gravid kunne det være rart med en større lejlighed. Men jeg mente bare og have hørt at hvis banken ikke ville låne os så var kommunen næsten nød til det.

Anmeld

17. august 2010

3xM

Anonym skriver:

vi har en lejlighed men pga problemer med vores privat udlejer tror jeg ikke det er længe vi har den. Og da vi begge er på kontanthjælp er den alt for dyr til os og nu hvor jeg er gravid kunne det være rart med en større lejlighed. Men jeg mente bare og have hørt at hvis banken ikke ville låne os så var kommunen næsten nød til det.

det er bestemt ikke noget de er nødt til...

allerbedst gør du nok i at ringe til dem, de kan komme med lidt mere konkret

Anmeld

17. august 2010

Mira0911

Anonym skriver:

Hej Ano...

Hvis du skriver privat besked til mig, kan jeg fortælle dig om en situation og om kommunelån vi frygtede at vi ikke fik... Osv osv...

Anmeld

17. august 2010

pussepige

Vil bare lige sige at man godt kan få sådan et lån selvom  man har tag over hovedet i forvejen.. For det fik jeg.. Det var rente og afdragsfrit i 5 år..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.