Opskrifter på fisk??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.285 visninger
5 svar
0 synes godt om
17. august 2010

bagger26

Hejsa!!!

Er der ikke nogel der har en masse lækre opskrifter med friskeretter..

Elsker fisk, men det eneste jeg har begivet mig ud i at lave er laks i ovnen og rødspættefileter.. Smager også godt, men vil så gerne kunne lave alt mulig lækkert med fisk..

Men ved ikke hvilke fisk der smager godt, hvordan man tilbereder dem eller hvad man spiser til...

Så hvis der er nogle der ligger inde med nogle gode retter, så vil jeg sætte pris på hvis i vil lærer mig lidt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2010

birgitte

bagger26 skriver:

Hejsa!!!

Elsker fisk, men det eneste jeg har begivet mig ud i at lave er laks i ovnen og rødspættefileter.. Smager også godt, men vil så gerne kunne lave alt mulig lækkert med fisk..

Men ved ikke hvilke fisk der smager godt, hvordan man tilbereder dem eller hvad man spiser til...

Så hvis der er nogle der ligger inde med nogle gode retter, så vil jeg sætte pris på hvis i vil lærer mig lidt..

prøv en lækker lækker frisk tunbøf marineret i et par timer i hvidløg olivenolie, persille, spidskommen salt og peber  og så på grilpanden et par minutter på hver side!

uhmmm siger jeg bare!

bare ik så god hvis man er gravid... pga tungmetallerne

Anmeld

9. maj 2011

Lykkelig-Men-Travl-Mor

Hjemme hos os er vi lige for tiden helt pjattede med Krydderfisk med ægnudler.

500 g rødtunge eller rødspætte

rasp, paprika, karry, salt og peber

2 røde peberfrugter

1 bakke friske sukkerærter

1 pakke ægnudler

Skær fisken i strimler.

Bland 4 spsk. rasp, ½ tsk. paprika, 1/4 tsk. karry, ½ tsk. salt og lidt peber.

Vend fisken i krydderiblandingen, og steg den på panden.

Kog imens ægnudlerne. Skær peberfrugterne i store strimler og rist dem i lidt fedtstof på panden sammen med sukkerærterne. Tilsæt de afdryppede nudler og steg et par min. Servér med krydderfisken.

Den hitter altid hjemme ved os, er lynhurtig at lave, og er en god måde til at få vores børn til at spise både fisk og grønt.

Vi spiser også jævnligt fiskeburgere (MUMS!), fiskefrikadeller med kartofler og persillesovs (en udødelig klassiker!), fisk i fad med rejer og asparges, eller en slags boller i karry med men fiskeboller - den er også fantastisk til dem, der ellers ikke er så vilde med fisk.

Hvis det er opskrifter i den stil, du søger, er du meget velkommen til at besøge min hjemmeside www.52nemme.dk hvor jeg har udviklet en masse opskrifter i lommeformat - lige til at tage med i tasken ud at handle. Jeg var nemlig kørt SÅ træt i lange indkøbssedler og besværlige madplaner. De 13 af opskrifterne er fiskeretter - heriblandt ovennævnte.

De bedste forårshilsner fra Benedikte.

- sikke da en vidunderlig dag - nyder den i fulde drag!!

Anmeld

9. maj 2011

Maja_4000

www.2gangeomugen.dk

Der er rigtig mange gode opskrifter

Anmeld

10. maj 2011

Solstrålen

Har lige kopieret fra min computer 

Spinatlasagne m/laks og rejer :

Ingredienser:

• 250 gr. Champignon

• 450 gr. Hakket spinat

• ¼ piskefløde

• 1 tsk. salt/peber

• 250 gr. Laksefilet (Erstat evt. med torsk)

• 150 gr. Rejer

• 100 gr. Revet ost

• 200 gr. Friske eller 150 gr. tørrede/forkogte lasagneplader

Bagetid:

20-25 min v/200 gr.

Fremgangsmåde:

• Champignon og spinat svitses til vandet er fordampet.

• Tilsæt piskefløde

• Kog op og tilsæt salt/peber

• Kom ¼ spinat i bunden af en smurt ildfast fad.

• Kom skiftevis lasagneplader, spinat, fisk og rejer i.

• Put til sidst ost ovenpå.

• Bages 20-25 min i ovnen

Anmeld

10. maj 2011

BellaCiinea

bagger26 skriver:

Hejsa!!!

Tjah jeg kan ikk fordrage fisk udover laks (de der lakseportioner man køber i butikker).

Jeg snitter et par porrer i ringe og ligger dem i bunden af et fad, så lægger jeg lakseportionerne ovenpå og presser frisk limesaft henover dem og krydrer dem med salt/peber/paprika.

Så hælder jeg madlavningsfløde ved og så skal det i ovnen =D

Kan ikke lige huske hvor længe det skal ha, da det er meget længe siden at vi har fået det.

Til det, får vi enten bagte kartofler eller råstegte

Og et stykke grovflutes

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.