går snart ned....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

831 visninger
10 svar
0 synes godt om
17. august 2010

Anonym trådstarter

Hejsa Piger

Jeg er en meget aktiv bruger herinde, så derfor er jeg lige anomym da jeg faktisk syntes det her er et rigtig svært emne....

Jeg skylder rigtig mange penge rundt forskellige steder, ikke privat personer, men steder jeg lige har købt noget osv osv.... Nu står jeg så og har lige tømt skabet for div regninger (som min mand ikke ved noget om) og jeg har regninger for lige knap 35.000 kr... Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Min mand er studerende og jeg går på barsel, da vi i forvejen skylder i banken er jeg ik sikker på jeg kan låne der... Ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, jeg er heelt ude af den. De bliver jo bare større og større hvis ikke de bliver betalt, men er bare ikke nemt med så stort et beløb....

Ved ik hvor jeg vil hen med det her.....

Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2010

bette

Anonym skriver:

Hejsa Piger

Jeg er en meget aktiv bruger herinde, så derfor er jeg lige anomym da jeg faktisk syntes det her er et rigtig svært emne....

Jeg skylder rigtig mange penge rundt forskellige steder, ikke privat personer, men steder jeg lige har købt noget osv osv.... Nu står jeg så og har lige tømt skabet for div regninger (som min mand ikke ved noget om) og jeg har regninger for lige knap 35.000 kr... Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Min mand er studerende og jeg går på barsel, da vi i forvejen skylder i banken er jeg ik sikker på jeg kan låne der... Ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, jeg er heelt ude af den. De bliver jo bare større og større hvis ikke de bliver betalt, men er bare ikke nemt med så stort et beløb....

Ved ik hvor jeg vil hen med det her.....

Kram

det er jeg ked af at høre

kan du ikke prøve at spørge banken om de ikke vil samle lånene for dig.. så bliver det lidt mere overskueligt.

Anmeld

17. august 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Sikke noget. Jeg ville nok prøve at få samlet hele gælden i 1 lån, så er det lettere at overskue, og kun 1 rente du skal forholde dig til.

Tag en alvorssnak med din bank.

Anmeld

17. august 2010

Lady Marion <3

Øv en forfærdelig situation at stå i   Det er sådan en kæmpe stress faktor at mangle penge og ikke kunne betale sine regninger ..   Du er nød til at høre banken om du kan få et lån , kassekredit eller andet der kan få dig ud af den uoverskuelige knibe   Du har ingen familie medlemmer der ville kunne hjælpe dig ???

Skriv mig en privat besked hvis du har lyst ,, (Shhh )  

Anmeld

17. august 2010

<3

Tja du må kvinde dig op og gå til bekendelse. returner det som du kan. læg et budget og hold dig til det. hvis banken går med til det så saml dem til et afdrag ellers må du til at ringe rundt og bede om udsættelse og betale dem der ikke kan udsættes. hvis det er på div kort så enten læg dem hjem til dine forældre eller klip dem, og hvis det er over afdragsordninger så meld dig ud af det hele. sælg de ting du ikke bruger eller er livsnødvendige så i kan få lidt penge ind.

så betal og gå til bekendelse

Anmeld

17. august 2010

Anonym trådstarter

Kirle skriver:

Tja du må kvinde dig op og gå til bekendelse. returner det som du kan. læg et budget og hold dig til det. hvis banken går med til det så saml dem til et afdrag ellers må du til at ringe rundt og bede om udsættelse og betale dem der ikke kan udsættes. hvis det er på div kort så enten læg dem hjem til dine forældre eller klip dem, og hvis det er over afdragsordninger så meld dig ud af det hele. sælg de ting du ikke bruger eller er livsnødvendige så i kan få lidt penge ind.

så betal og gå til bekendelse

Er sku ikke bare sådan lige til, ellers havde jeg jo ikke oprettet denne her tråd....  Syntes det er pisse hammrende svært!!!!

Og er ikke på nogen kort, for har kun alm hævekort af samme grund....

Anmeld

17. august 2010

<3

Anonym skriver:

Er sku ikke bare sådan lige til, ellers havde jeg jo ikke oprettet denne her tråd....  Syntes det er pisse hammrende svært!!!!

næh men der er jo ikke andet at gøre. hvad er alternativet? at miste lejlighed, ryge i ribers? jeg ved det ikke men jeg mener at hvis du kan sige A så må du også sige B... Så sælg det du kan, ring rundt og bede om udsættelse og så betal dem du kan og se om du ikke kan få det til at løbe rundt men synes hvis I har fællesøkonomi så det lidt strengt at du ikke er ærlig overfor din mand/kæreste for det er jo også hans penge...

Og nej det er sgu ikke nemt. Men det er der da så meget der ikke er. Sådan er det. Det bliver bare værre jo længere du venter.

Anmeld

17. august 2010

Tulle28

Anonym skriver:

Hvis der er noget jeg kan få stress over, så er det at skylde penge! Uuuh det er bare det værste i verden.

Som de andre også skriver: Kan du ikke prøve at tale med banken? Er grunden til at du skylder så mange penge at du går og "shopper dig glad"? Det har jeg nemlig prøvet... Og det er en ond cirkel at komme ind i.

Hvis du skal af med noget af gælden og ikke kan returnere det du har købt, er det så muligt at du kan sælge noget af det f.eks. på Trendsales eller Lauritz.com (nu ved jeg jo ikke hvad du har købt og om det er dyre ting?)

Anmeld

17. august 2010

Pena

Det vigtigste tror jeg er at kontakte dem du skylder penge og få lavet nogle ordninger der er realistiske. Således at du måske kan undgå kæmpe gebyrer, og inkasso.

Hvis du ikke reagerer vil de højst sandsynligt straffe, men hvis de kontaktes viser det at man er villig til at gøre noget for at betale tilbage, og det kan bløde dem lidt op.

Hilsen en der ser meget luksusfælden

Anmeld

17. august 2010

Anonym trådstarter

Er ikke så meget det jeg ikke VIL fortælle min mand det.... Men det er slet ikke noget han er inde i, da det er ting fra før vi blev kærester.... Han ved godt jeg skylder penge, men ikke hvor meget, og når han tager det op så finder jeg på noget andet og snakke om... Han kommer fra en familie med pengene iorden, og jeg syntes det er skide pinligt jeg så er sådan et fjols til det......

Jeg ringer i banken imorgen, også håber jeg vores bankdame vil/kan hjælpe.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.