Håndbold og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.028 visninger
6 svar
0 synes godt om
17. august 2010

Maalene

Hej piger

Ja, jeg har jo lige testet positivt - WEEEE

Men er målmand i håndbold og ved ikke om det er farligt for barnet, er der nogen som ved noget om det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2010

Maalene

Maalene skriver:

Hej piger

Ja, jeg har jo lige testet positivt - WEEEE

Men er målmand i håndbold og ved ikke om det er farligt for barnet, er der nogen som ved noget om det?

Slet ingen?

Anmeld

17. august 2010

Findusinde

Jeg ville stoppe med det samme, hvis det var mig.. Og tillykke med stegerne..

Anmeld

17. august 2010

oerbaek

Maalene skriver:

Slet ingen?

det er aldrig en god ide at spille hold sport under en graviditet og slet ikke som målmand. grunden er at der kan komme slag i maven og hvis de er hårde nok kan det føre til en SA. så jeg ville da råde dig til at stoppe... spiller selv håndbold men må springe denne sæson over

Anmeld

17. august 2010

J25

Hej...

Først STORT TILLYKKE!

Uha, håber det bliver mig der kan skrive sådan snart, skal teste en af de nærmeste dage.

Er selv håndbold målmand, ved fra en kollega og min svigerinde, at man godt kan ind til 18 uge Den ligger bag skambenet syntes jeg lægen har informeret min svigerinde om, i starten og derfor ingen risiko. Ved dog oftest at medspillere ikke er særlig interesseret i at skyde på en målmand de ved er gravid, da de er bange for at ramme i maven.

Men ret sikker på der ingen fare er ind til da, men hør din læge ad for en sikkerhedsskyld.

Al held og lykke  

Anmeld

17. august 2010

misslea

Hejsa....

TILLYKKE - hvor dejligt!!!

Altså... nu har jeg selv spillet håndbold det meste af mit liv, og i samme sekund, jeg opdagede, at jeg var gravid stoppede jeg!!! Jeg ville ikke løbe den risiko at få et slag eller bold i maven!!!

Vi har også snakket en del om det på holdet... og blev faktisk enige om, at man "skyldte" hinanden lidt at lade være med at spille! For tænk, hvis der var en af os, som skulle være skyld i, at der skete en andens baby noget!!! Det e rjo forskelligt, hvordan man ser på den slags, men jeg ville ikke løbe den risiko!! Der er 1000 andre måder at få motion på, og det har jeg så gjort i stedet!!! Cyklet, svømmet, løbet (indtil maven blev for tung), gået til thai-bo (uden fysisk kontakt) osv osv!!!

Mener at have læst, at uforudsigelig sport, hvor nærkontakten ikke kan undgås, bør man undgå under graviditet.....

Mange hilsner fra Lea  

Anmeld

17. august 2010

Maalene

Tusind taak for jeres svar

Tog en test igen i aften og den var NEGATÍV

Så ved ikke lige helt hvor jeg står lige nu...

Men tror ikke jeg tør tage nogen chancer - du har ret i, at man skylder sine holdkammerater det... Ville jo være forfærdeligt HVIS nu der skete noget...

Må bare håbe på den er der til trods for det triste resultat i dag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.