Græder når vi henter ham i vuggestuen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.132 visninger
4 svar
0 synes godt om
16. august 2010

Nybagt mor

Ja vores lille dreng på 9 mdr er nu startet op i vuggestue. Han har haft en lang god indkøring og er der stadig kun en 3-4 timer dagligt. Når vi afleverer ham er han så optaget af at komme ned og lege at han nærmest ikke ænser at vi siger farvel - så ingen problemer dér)

Af pædagogerne får vi også at vide at han hygger sig hele dagen, og at der kun har været enkelte gange han har været kortvarigt ked af det - præcis som jeg ville beskrive ham herhjemme.

Meeen - så de 2 sidste dage jeg har hentet ham - så er han simpelthen brudt ud i gråd så snart han har fået øje på mig!! Det burde da være omvendt eller?

Puh - synes virkelig ikke det er sjovt, er der andre der har prøvet det? -

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2010

XXSS

hahah jow tak kender det - i flere måneder stortudede Olivia når vi hentede hende - det har heldigvis ændret sig - så nu kommer hun løbende og er super glad... Det skal nok komme

Anmeld

16. august 2010

Snefnug1984

Ja vores lille dreng på 9 mdr er nu startet op i vuggestue. Han har haft en lang god indkøring og er der stadig kun en 3-4 timer dagligt. Når vi afleverer ham er han så optaget af at komme ned og lege at han nærmest ikke ænser at vi siger farvel - så ingen problemer dér)

Af pædagogerne får vi også at vide at han hygger sig hele dagen, og at der kun har været enkelte gange han har været kortvarigt ked af det - præcis som jeg ville beskrive ham herhjemme.

Meeen - så de 2 sidste dage jeg har hentet ham - så er han simpelthen brudt ud i gråd så snart han har fået øje på mig!! Det burde da være omvendt eller?

Puh - synes virkelig ikke det er sjovt, er der andre der har prøvet det? -

Når din dreng er så lille, er dét at han ser dig og bliver ked af det, ofte et udtryk for, at seperationsfasen "virker" - dvs. at han bliver rigtig glad for at se dig og dette kommer til udtryk i gråd, når han stadig er så lille. Man kan også sige, at gråden er et udtryk for lettelse over, at du gik og faktisk kom igen. Håber det gav dig lidt ro Det er jo ikke et udtryk for, at han ikke vil med hjem

Hilsen pædagogen

Anmeld

16. august 2010

klmf

JordbærBlomst skriver:

Når din dreng er så lille, er dét at han ser dig og bliver ked af det, ofte et udtryk for, at seperationsfasen "virker" - dvs. at han bliver rigtig glad for at se dig og dette kommer til udtryk i gråd, når han stadig er så lille. Man kan også sige, at gråden er et udtryk for lettelse over, at du gik og faktisk kom igen. Håber det gav dig lidt ro Det er jo ikke et udtryk for, at han ikke vil med hjem

Hilsen pædagogen

Godt med nogle fagfolk til at berolige os

Anmeld

16. august 2010

Nybagt mor

Tak for svar)

endda nogle gode nogen som jeg kan bruge til noget. Er jo altså ikke så sjovt at stå overfor et par pædagoger med en grædende dreng, der burde smile og være glad for at se sin mor(hvilket han jo så nok er - bare på sin egen måde)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.