Arbejdstider, fremtid, osv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.183 visninger
7 svar
0 synes godt om
16. august 2010

Sabrina2014

Hej alle

Jeg ved ikke lige hvor jeg skal ligge dette emne, så det er bare her.

Det er nu sådan, at jeg ingen børn har, og skal helst ikke have det før om 4-5 år (Jeg er kun 18, 19 næste månede).. Men det der er, er at jeg er en person der prøver at tænke så meget fremtid som jeg nu kan.

Jeg går på grundforløbet som bager, som jeg ELSKER, det er SÅ hyggeligt, men tanken strejfer mig tit.. Er det muligt, når jeg er uddannet og skal møde MEGET tidligt om morgenen, at få en vuggestue plads eller noget SÅ tidligt, når der ingen andre er til at passe barnet? Jeg ved med sikkerhed at jeg vil have børn, og vil gerne have dem alle (2-3) inden jeg er de 30-35 år.

Men jeg vil ikke have en karriere der står i vejen for det?

- Min anden drøm, er blomsterdekoratør, og hvis jeg vælger den vej skal jeg starte på HG til Januar og efter det så 2 år i lære i en blomsterbutik. Jeg ved ikke hvad det er med brød og blomster, men det gør mig simpelthen bare glad!

Men min spørgsmål er som sagt, kan det hele gå op i fremtiden? Jeg ved jo intet om det selv, har somsagt ingen børn endnu

- Sabrina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2010

Mor-til-asta-09

SabrinaL skriver:

Hej alle

Det er nu sådan, at jeg ingen børn har, og skal helst ikke have det før om 4-5 år (Jeg er kun 18, 19 næste månede).. Men det der er, er at jeg er en person der prøver at tænke så meget fremtid som jeg nu kan.

Jeg går på grundforløbet som bager, som jeg ELSKER, det er SÅ hyggeligt, men tanken strejfer mig tit.. Er det muligt, når jeg er uddannet og skal møde MEGET tidligt om morgenen, at få en vuggestue plads eller noget SÅ tidligt, når der ingen andre er til at passe barnet? Jeg ved med sikkerhed at jeg vil have børn, og vil gerne have dem alle (2-3) inden jeg er de 30-35 år.

- Min anden drøm, er blomsterdekoratør, og hvis jeg vælger den vej skal jeg starte på HG til Januar og efter det så 2 år i lære i en blomsterbutik. Jeg ved ikke hvad det er med brød og blomster, men det gør mig simpelthen bare glad!

Men min spørgsmål er som sagt, kan det hele gå op i fremtiden? Jeg ved jo intet om det selv, har somsagt ingen børn endnu

- Sabrina

Jeg vil helt sikkert mene at det nok skal gå op..

Du skal tænke på, du er ikke alene med det barn.. Du kan jo evt møde en sød kæreste som har 8-16 job, så kunne han jo aflevere den bette. Synes da bestemt ikke du skal ligge dit job efter karrieren, for når du først står i situationen, så skal du nok finde en løsning ;D

Anmeld

16. august 2010

Sabrina2014

Jeg er forlovet med ham jeg forhåbentlig også skal have børn med - og han møder også selv MEGET tidligt, ikke senere end 6.. Det er det jeg tænker meget over

Anmeld

16. august 2010

TinaPina

Har du overvejet at blive konditor i stedet? De møder da ikke altid tidligt tænker jeg, og det er jo liiidt i samme boldgade

Anmeld

16. august 2010

Tro på dig selv.

SabrinaL skriver:

Hej alle

- Sabrina

Når en gang du skal have børn, så skulle det gerne være sammen med en mand jo, og så i jo 2 om det. Så handler det jo om, at i begge må finde ud af det sammen. Han kan måske aflevere, da du jo ikke kan, men så det måske dig som henter den lille om eftermiddagen. Det handler jo om samarbejde, og det finder du ud af når du får din lille familie.....

Men flot du tænker så meget fremad i så ung en aldre, det tager jeg hatten af for....

Susanne.

Anmeld

16. august 2010

Sabrina2014

TinaPina skriver:

Har du overvejet at blive konditor i stedet? De møder da ikke altid tidligt tænker jeg, og det er jo liiidt i samme boldgade

Jo, jeg tager måske uddannelsen videre som konditor i Ringsted når jeg er færdig. Men er pt bosat i Juelsminde omkring Horsens/Vejle området, så det kommer lidt an på det hele.

Men har valgt at tage bager først, lige meget hvad, da det giver en utrolig god basis viden inden konditor, og ser rigtigt godt ud på CV'et senere hen at have bager uddannelsen også.

Anmeld

16. august 2010

TinaPina

SabrinaL skriver:

Jo, jeg tager måske uddannelsen videre som konditor i Ringsted når jeg er færdig. Men er pt bosat i Juelsminde omkring Horsens/Vejle området, så det kommer lidt an på det hele.

Men har valgt at tage bager først, lige meget hvad, da det giver en utrolig god basis viden inden konditor, og ser rigtigt godt ud på CV'et senere hen at have bager uddannelsen også.

Min sted mor tog konditoruddannelse af samme årsag. Det er er bare meget nemmere at møde klokken syv som konditor

Anmeld

16. august 2010

Sabrina2014

TinaPina skriver:

Min sted mor tog konditoruddannelse af samme årsag. Det er er bare meget nemmere at møde klokken syv som konditor

Det har du ret i, problemet er at det er svært at få en læreplads som konditor. Men jeg er sikker på, at hvis jeg vælger at tage konditor uddannelsen, har jeg viljen, og skal nok få en læreplads.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.