Sove til middag - hvornår stoppede jeres?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.341 visninger
17 svar
0 synes godt om
16. august 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Hvornår holdt jeres børn op med, at sove til middag??

Luka er 2 år og 10 mdr. og han er så strid, at putte om aften. Vi har faste ritualer med læsning af bog og en sang. Så starter han med nærmest, at hoppe i sengen og lave alt muligt ballade. Vi har prøvet, at holde ham længere op for, at se om det hjælper - forgæves. Vi har prøvet, at putte ham tidligere for, at undgå han blev overtræt - forgæves.

Jeg har i dag snakket med vs om, at prøve hveranden dag, at stoppe med, at han sover til middag for, at se om det hjælper. Han skal starte i bh den 1/9.

Kh. Katja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2010

Diana...

Altså nu har jeg jo ikke så stor en dreng så det ved jeg jo ikke noget om.

MEN min veninde har lige fortalt mig for nyligt at hende dreng på snart 3 lige var stoppet med middags lur hun kunne først få ham i seng kl 22 om aften fordi han sov til middag i DP. Men der hjemme sov han ikke til middag og kom i seng til normal tid. 

Anmeld

16. august 2010

helora

MoarHvidovre skriver:

Hvornår holdt jeres børn op med, at sove til middag??

Luka er 2 år og 10 mdr. og han er så strid, at putte om aften. Vi har faste ritualer med læsning af bog og en sang. Så starter han med nærmest, at hoppe i sengen og lave alt muligt ballade. Vi har prøvet, at holde ham længere op for, at se om det hjælper - forgæves. Vi har prøvet, at putte ham tidligere for, at undgå han blev overtræt - forgæves.

Jeg har i dag snakket med vs om, at prøve hveranden dag, at stoppe med, at han sover til middag for, at se om det hjælper. Han skal starte i bh den 1/9.

Kh. Katja

Jeg tror det er meget forskelligt fra barn til barn. Mine piger er 3 år + 2 mdr., og vi kortede for ca. 3 måneder siden middagsluren ned til en time, da vi ikke kunne få dem til at sove om aftenen. Det har resulteret i, at de nu sover mellem kl. 19.30-20.00. Jeg tror ikke de er klar til at sløjfe middagsluren helt endnu.

Hvor længe sover din dreng til middag ad gangen?

Anmeld

16. august 2010

MoarHvidovre

Diana... skriver:

Altså nu har jeg jo ikke så stor en dreng så det ved jeg jo ikke noget om.

MEN min veninde har lige fortalt mig for nyligt at hende dreng på snart 3 lige var stoppet med middags lur hun kunne først få ham i seng kl 22 om aften fordi han sov til middag i DP. Men der hjemme sov han ikke til middag og kom i seng til normal tid. 

Vi har ikke prøvet, at stoppe med luren herhjemme endnu.

Det tager alt for 1 - 2 timer, at putte ham og det er temmelig hårdt. Vi har måtte lægge Lina til, at sove i weekendsengen i vores soveværelse og så putter jeg hende i hendes egen seng når vi går i seng (de deler jo værelse).

Jeg håber, at det hjælper når han stopper med, at sove til middag. Nu prøver de hveranden dag til, at starte med

Anmeld

16. august 2010

Kaufie

William blev 3 år 2. august og han stoppede med middagsluren i vores sommerferie.

Vores dpmor har holdt ved med middagslur - dels for at få pausen midt på dagen - og det betød nemlig, at vi ofte først fik ro fra William kl 21-21.30.

Men i sommerferien havde han ikke rigtig tid til den der lur - og eftersom han startede i børnehave d.2 august passede det fint. Han falder af og til i søvn hos en af pædagogerne, som lige lader han få 10 min - men ellers holder vi gang i ham når han kommer hjem - og så er han ellers putteklar kl 18.30.

Jeg synes bestemt det lyder til din søn er klar til at undvære luren - om ikke andet, så hver anden dag, som I vil forsøge med...

Anmeld

16. august 2010

MoarHvidovre

helora skriver:

Jeg tror det er meget forskelligt fra barn til barn. Mine piger er 3 år + 2 mdr., og vi kortede for ca. 3 måneder siden middagsluren ned til en time, da vi ikke kunne få dem til at sove om aftenen. Det har resulteret i, at de nu sover mellem kl. 19.30-20.00. Jeg tror ikke de er klar til at sløjfe middagsluren helt endnu.

Hvor længe sover din dreng til middag ad gangen?

Luka sover 1 time i vs og ca. 2 timer hjemme i weekenderne. Luka bliver puttet kl. ca. 19.30 og så tager det gerne op til et par timer, hvor han laver ballade, kalder osv. Vi går ikke derind med det samme for, at han ikke skal tro, at vi kommer springende.

Anmeld

16. august 2010

MoarHvidovre

Kaufie skriver:

William blev 3 år 2. august og han stoppede med middagsluren i vores sommerferie.

Vores dpmor har holdt ved med middagslur - dels for at få pausen midt på dagen - og det betød nemlig, at vi ofte først fik ro fra William kl 21-21.30.

Men i sommerferien havde han ikke rigtig tid til den der lur - og eftersom han startede i børnehave d.2 august passede det fint. Han falder af og til i søvn hos en af pædagogerne, som lige lader han få 10 min - men ellers holder vi gang i ham når han kommer hjem - og så er han ellers putteklar kl 18.30.

Jeg synes bestemt det lyder til din søn er klar til at undvære luren - om ikke andet, så hver anden dag, som I vil forsøge med...

Så passer det jo meget godt med, at Luka er ved, at skulle stoppe med middagsluren. Han sover pt. også på det tidspunkt.

Han har været på tur i dag og skal igen imorgen, så det er først fra onsdag, at de ville prøve, at holde ham vågen

Anmeld

16. august 2010

Sara.

Følger lige med..

Jeg har Lærke som blir 3 til okt. og starter i børnehave 1 nov.

Vi har aftalt at de skal vække hende efter 2 timer. i vuggestuen... Nogle gange siger de dog hun ikke er til at vække og så sover hun mere end de 2 timer.

Og hun er bare slet ikke træt om aftenen :-(

I skrivende stund sover hun ikke.... og den kan nemt blir 21 -22 før hun sover. Afhængig af hvor længe hun sover i vug.

Anmeld

16. august 2010

helora

MoarHvidovre skriver:

Luka sover 1 time i vs og ca. 2 timer hjemme i weekenderne. Luka bliver puttet kl. ca. 19.30 og så tager det gerne op til et par timer, hvor han laver ballade, kalder osv. Vi går ikke derind med det samme for, at han ikke skal tro, at vi kommer springende.

Ja, hvis han først sover så sent efter kun 1 times middagslur, så lyder det som om I skulle forsøge at droppe den helt. I kan jo forsøge det med en lur hver anden dag en uges tid og se om det har en effekt. Hvis ikke kan I sikkert droppe den helt.

Anmeld

16. august 2010

Camilla_a

Frey sover en 1 time til middag, han kan slet ikke undvære den.... Men her er puttetid en kamp!!! Han har ellers altid være nem at putte, men efter han kom af med sutten nægter han at sove! Vi har virkelig prøvet alt, men han er på alle punkter ved at prøve grænser af!!! Når han bliver passet ligger han sig til at sove med det samme.... Glæder mig bare til denne fase er slut...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.