patella skriver:
Hej tøser
Jeg er ude efter lidt gode idéer til putteritualer når de er helt små... indtil nu har vi sådan set bare puttet ham med sut og nusseklud, talt lidt til ham stille og roligt, nusset ham lidt, bedt en aftenbøn og så sagt godnat og gået ud.
Hvad gør I andre? Synger i godnatsang, læser en historie eller noget andet? Eller er det for tidligt når de kun er 8-9 måneder. Jeg véd godt de forstår mere end vi ved, men derudover kunne der jo godt være en god grund til at gøre det alligevel.
Vi har egentlig puttet ham på samme måde siden han var helt spæd - da vi er velsignet med en dreng der har sovet igennem fra 1. dag.
Han kom på eget værelse da han var et ½ år og har siden sovet i hans junior seng.
- Kommer af tøjet og på toilet - i nattøj og børstet tænder.
- Får sine 3 nusseklude - sut - soveabe inde i stuen.
- Går ind på hans værelse, hvisker stille; tak for idag, kort om de sjove ting vi har lavet, hvisker godnat og han bliver puttet.
- Han får de ekstra nusseklude, pakket dynen og kysser ham godnat 2/3 gange og hvisker atter sov godt og går ud.
- Han sover som regl inden jeg når ud og hvis jeg kommer til at nusse ham for længe hvisker han: Mor? den vej. Og peger mod døren.
- Han sover 12-14 timer hver nat uden én lyd og vi vækker ham stort set hver morgen. Han er 23 mdr.
Anmeld