Putteritualer - barn 8 måneder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.408 visninger
10 svar
0 synes godt om
16. august 2010

patella

Hej tøser

Jeg er ude efter lidt gode idéer til putteritualer når de er helt små... indtil nu har vi sådan set bare puttet ham med sut og nusseklud, talt lidt til ham stille og roligt, nusset ham lidt, bedt en aftenbøn og så sagt godnat og gået ud.

Hvad gør I andre? Synger i godnatsang, læser en historie eller noget andet? Eller er det for tidligt når de kun er 8-9 måneder. Jeg véd godt de forstår mere end vi ved, men derudover kunne der jo godt være en god grund til at gøre det alligevel. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2010

patella

....og tak for eventuelle svar i øvrigt.... 

Anmeld

16. august 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Lina er næsten 17 mdr. og hun bliver puttet med godnat kys og en flaske. Derefter sover hun. Hun gider ikke rigtig endnu, at sidde og læse en lille bog, så derfor venter vi lidt med putteritualer med hende

Luka på snart 3 år får derimod både godnathistorie og en sang

Anmeld

16. august 2010

millesofie

vores putteritual har jeg lige ændret fordi hun blev 8mån

fra en godnatsang   --->

til en lille historie og godnatsang med flaske og så ned i seng med tre sutter en lille bamsedukke og dynen

det er helt hyggeligt at læse for hende, vi læser den samme bog hver aften >hvor er plet< og jeg kan se at hun også hygger sig

Anmeld

16. august 2010

Mor til Frederic og Freya

patella skriver:

Hej tøser

Jeg er ude efter lidt gode idéer til putteritualer når de er helt små... indtil nu har vi sådan set bare puttet ham med sut og nusseklud, talt lidt til ham stille og roligt, nusset ham lidt, bedt en aftenbøn og så sagt godnat og gået ud.

Hvad gør I andre? Synger i godnatsang, læser en historie eller noget andet? Eller er det for tidligt når de kun er 8-9 måneder. Jeg véd godt de forstår mere end vi ved, men derudover kunne der jo godt være en god grund til at gøre det alligevel. 

Vi har egentlig puttet ham på samme måde siden han var helt spæd - da vi er velsignet med en dreng der har sovet igennem fra 1. dag.

Han kom på eget værelse da han var et ½ år og har siden sovet i hans junior seng.

- Kommer af tøjet og på toilet - i nattøj og børstet tænder.

- Får sine 3 nusseklude - sut - soveabe inde i stuen.

- Går ind på hans værelse, hvisker stille; tak for idag, kort om de sjove ting vi har lavet, hvisker godnat og han bliver puttet.

- Han får de ekstra nusseklude, pakket dynen og kysser ham godnat 2/3 gange og hvisker atter sov godt og går ud.

- Han sover som regl inden jeg når ud og hvis jeg kommer til at nusse ham for længe hvisker han: Mor? den vej. Og peger mod døren.

- Han sover 12-14 timer hver nat uden én lyd og vi vækker ham stort set hver morgen. Han er 23 mdr.

Anmeld

16. august 2010

patella

MoarHvidovre skriver:

Lina er næsten 17 mdr. og hun bliver puttet med godnat kys og en flaske. Derefter sover hun. Hun gider ikke rigtig endnu, at sidde og læse en lille bog, så derfor venter vi lidt med putteritualer med hende

Luka på snart 3 år får derimod både godnathistorie og en sang

Ok, det er også sådan jeg tænker, at det endnu er lidt for tidligt.... 

Anmeld

16. august 2010

patella

Fisenberg skriver:

vores putteritual har jeg lige ændret fordi hun blev 8mån

fra en godnatsang   --->

til en lille historie og godnatsang med flaske og så ned i seng med tre sutter en lille bamsedukke og dynen

det er helt hyggeligt at læse for hende, vi læser den samme bog hver aften >hvor er plet< og jeg kan se at hun også hygger sig

Ej hvor lyder det hyggeligt 

Anmeld

16. august 2010

patella

Mor til Frederic skriver:

Vi har egentlig puttet ham på samme måde siden han var helt spæd - da vi er velsignet med en dreng der har sovet igennem fra 1. dag.

Han kom på eget værelse da han var et ½ år og har siden sovet i hans junior seng.

- Kommer af tøjet og på toilet - i nattøj og børstet tænder.

- Får sine 3 nusseklude - sut - soveabe inde i stuen.

- Går ind på hans værelse, hvisker stille; tak for idag, kort om de sjove ting vi har lavet, hvisker godnat og han bliver puttet.

- Han får de ekstra nusseklude, pakket dynen og kysser ham godnat 2/3 gange og hvisker atter sov godt og går ud.

- Han sover som regl inden jeg når ud og hvis jeg kommer til at nusse ham for længe hvisker han: Mor? den vej. Og peger mod døren.

- Han sover 12-14 timer hver nat uden én lyd og vi vækker ham stort set hver morgen. Han er 23 mdr.

Dejligt ritual I har! Og hvor er han dog en go dreng, som han sover... men TRE nusseklude  det er ikke så lidt... Er det for at være sikker på han kan finde en hvis det blir nødvendigt? Og hvad bruger I iøvrigt som nusseklud? Jeg har købt dem fra Karma-kidz.com. De er så lækre... 

Anmeld

16. august 2010

Mor til Frederic og Freya

patella skriver:

Dejligt ritual I har! Og hvor er han dog en go dreng, som han sover... men TRE nusseklude  det er ikke så lidt... Er det for at være sikker på han kan finde en hvis det blir nødvendigt? Og hvad bruger I iøvrigt som nusseklud? Jeg har købt dem fra Karma-kidz.com. De er så lækre... 

Tak.

Ja da han var spæd sov han gerne 8-10 timer hver nat - som blot er øget med alderen...

Har altid sagt jeg aldrig vil have han for mad eller legetøj med i seng. Ud over sit sovedyr....

Han's antal af nussere kan variere, men gerne 5+ om natten. Dem har han brugt siden han var helt ny, tror de er dejlige at ligge at nusse med. Ved at frederic selv lægger sig om på siden og skubber hans nussere ind under hans kind/hoved. De bliver selvfølgelig skiftet ud og vaskes. Til middag har han dog kun 2 nussere.

Vi har dem fra kære børn og nogle fra name it.

I min verden er det forkert at lade sit barne falde i søvn med en flaske i sengen. 1. de forbinder søvn med mad. 2. tænk på de bakterier der kommer ned i madras og lever videre der, når flasken ligger og drypper eller lign i sengen. 3. fordi det er for nemt blot at give flaske og så gå ud - lade sit barn spise alene. Men igen , det er min mening

Anmeld

16. august 2010

Tanja1

patella skriver:

Hej tøser

Jeg synes, at jeres ritualer virker god og passende til jeres søns alder. Det er en god idé at have faste aftenritualer senest fra 6 mdrs alder - det er der de bliver mere bevidste om dem. Man skal blot være opmærksom på, at de ikke tager for lang tid og skulle dermed være uoverskuelige for jer som forældre at gennemføre hver aften på nogenlunde samme tidspunkt, eller for ham at overskue pga. træthed.

Efterhånden som han bliver ældre, kan man jo altid ændre lidt/tilføje lidt ift. hans alder, noget som han synes er hyggeligt. Tanken er jo at være mæt, glad og tilfreds, og tanket op med kærlighed for at føle sig tryg og klar til at sove.

Godnat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.