Grød start!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.071 visninger
12 svar
0 synes godt om
16. august 2010

lisesp83

Hej..

Jeg har en datter der bliver 4 mdr søndag den 22 august.

Hun er meeget interesseret i hvad vi spiser herhjemme, hun nærmest river i min arm, hvis jeg sidder og spiser. Hun er flaskebarn og spiser ca 1000 ml i døgnet. (plus/minus)

Ville i starte på grød, hvis i var mig? Altså når hun blir de 4 mdr!

Hvis ja - Hvad starter man med at give? Hvordan med konsistensen af maden?

Uha alle de spørgsmål. ..

Håber der er nogle der har nogle gode svar.

Fortsat god dag.

Hilsen Lise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2010

Mor-til-asta-09

Asta var lige sådan da hun var lille... Så vi valgte at starte på grød da hun var 3½ måned.. Vi startede ud med glas, med æble osv.. Men slog hurtigt over til pulver grød..

Rigtig meget held og lykke

Anmeld

16. august 2010

Millesmammi

jeg ville helt klart!

bare hold øje med hun ikke får hård mave

Anmeld

16. august 2010

Tulle28

Nej det ville jeg ikke. Jeg er sikker på de har bedst af at vente til de bliver omkring de 6 mdr. Det er jo også det Sundhedsstyrelsen, WHO og mange andre anbefaler.

Knus Tulle

Anmeld

16. august 2010

Dictes mor

Ja jeg ville starte, Dicte startede, da hun var omkring de 4 mdr, og det fungerer bare fint

Anmeld

16. august 2010

Svenne

Tulle28 skriver:

Nej det ville jeg ikke. Jeg er sikker på de har bedst af at vente til de bliver omkring de 6 mdr. Det er jo også det Sundhedsstyrelsen, WHO og mange andre anbefaler.

Knus Tulle

Ja, det er rigtigt.. Det er også det, sundhedsplejersken anbefaler mig. Men jeg tænker også lidt sådan, at de spiser jo ikke bare lige et helt måltid grød fra den ene dag til den anden!
Den første tid smager de vel nærmest kun på det?! Der skal de jo stadig ammes fuldt ud ved siden af.. Så er det vel begrænset, hvor hårdt det kan være for deres maver..

Anmeld

16. august 2010

B&J

Hvis hun savler og håbner munden når i spiser osv og alle de små tegn jamen så er hun klar... og jeg ville købe de kasser man kan købe ved de er lidt dyre men det er nemt af blande og især starten for der vil hun jo nok kun have en eller 2 skerfulder og ikke mere også mælk for resten men vis jeg var dig ville jeg ringe til min sundhedsplejske og spøre det gjorde vi og hun sagde det lyder bare som en god ide....

min dreng fik det da han lige var blevet 4mdr han savlede åbnede munden og ja spiste vores mad med øjne... så vi slog over til grød den første dag lavede vi bare 25ml vand også pulver i til det har sådan en crem konsistens eller hvordan man lige staver det hihhihi... og der tog han en skefuld og ud røg det og næste dag spiste han 25ml og næste dag 50ml også gik der lidt tid så op på en helt dl også nu spiser han 1dl 50ml og han er lidt over 5mdr.. men han drikker heller ikke så meget mælk har han aldrig gjordt men prøv jer frem.. ellers spør sundhedsplejsken

Anmeld

16. august 2010

Tulle28

Svenne skriver:

Ja, det er rigtigt.. Det er også det, sundhedsplejersken anbefaler mig. Men jeg tænker også lidt sådan, at de spiser jo ikke bare lige et helt måltid grød fra den ene dag til den anden!
Den første tid smager de vel nærmest kun på det?! Der skal de jo stadig ammes fuldt ud ved siden af.. Så er det vel begrænset, hvor hårdt det kan være for deres maver..

Nej det har du da ret i. Men jeg tænker, at hvis man begynder på grød, er det formentlig intentionen at man giver hvad der svarer til et måltid? Ellers ville jeg ihvertfald ikke kalde det "at begynde på grød" :-)

Knus Tulle

Anmeld

16. august 2010

Svenne

Tulle28 skriver:

Nej det har du da ret i. Men jeg tænker, at hvis man begynder på grød, er det formentlig intentionen at man giver hvad der svarer til et måltid? Ellers ville jeg ihvertfald ikke kalde det "at begynde på grød" :-)

Knus Tulle

Okay, ja det har du ret i
Jeg vil også gøre alt for at trække den så længe som muligt.. Min søn er 3½ mdr. nu - men jeg tvivler på, at jeg kan vente helt til 6 mdr., da han allerede nu er begyndt at være ret uinteresseret i at blive ammet - så det er kun, når han er meget sulten, at det lykkes at amme mere end 5 min.. øv..

Anmeld

16. august 2010

Mor til L&S

Vi startede med hjemmelavet majsgrød med pære ell æble mos her, og det var et hit Efter en uges tid prøvede vi også hirsegrød - også et hit, bare lidt tykkere...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.