Hvor meget plads...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.661 visninger
10 svar
0 synes godt om
9. juli 2008

Mathilde

havde I da i fik jeres første barn?
Min kæreste og mig havde jo kigget på hus, men efter vi har haft en tømrer til at se på det er det gået op for os, at huset er for ringe og der skal laves alt for meget!!!:(
Vi bor i en 3-værelses lejlighed på 70m2 og det er nok ikke lige hver dag, der kommer et hus til salg som lige passer til os. Så jeg har tænkt tanken at det måske er bedst at vente med at få et barn til vi har et hus....... Men jeg har også svært ved tanken om at skulle vente endnu et år og min kæreste har det på samme måde.
Den oprindelige plan var, at vi skulle gå igang til sep. og vi har bare glædet os sådan til at blive forældre(L)

Nu kan jeg ikke finde ud af om vi skal holde fast i vores plan selvom vi ikke har så meget plads, eller om vi skal vente(?)

(H)Mathilde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2008

Gryer

Hej Mathilde :)

Vi bor på 3. sal på 68 m2 og selvom det er småt, så synes jeg det går rigtig fint - og ikke en grund til at vente med at få ønskebørn ;)
Lui er lige blevet 1 år og han sover i vores soveværelse - det er både hyggeligt og praktisk. Vi har ikke mulighed for at låne til noget større pt og selvom jeg misunder alle med have - eller bare en stuelejlighed.... og mere plads/værelser... så er jeg jo MEGET mere lykkelig og forelsket i min dejlige dreng - end jeg nogensinde vil blive i et hus/større lejlighed/have osv - så KOM I GANG med at lave babyer :P og helt kliché-agtigt: Hvor der er hjerterum er der husrum (eller hvor´n søren det nu lige er ;))

(H) fra Gry.

Anmeld

9. juli 2008

Honningblomst

Tror ikke du skal hænge dig så meget i pladsen...tag det roligt og pludselig er der måske lige huset til den rigtige pris osv.
Fordelen ved lejlighed og baby er at I ikke har have og en masse m2 der skal gøres rent på...I kan bare nyde det og være forældre. Der er mange goder ved et hus, men også mange ulemper.:(
Jeg havde mere plads da jeg fik den første end ved de to næste....lige nu har jeg 120m2 og det er helt perfekt. Vi har fem værelser og kun en lille have...skal ALDRIG have stor have igen...ALDRIG!!!
Knus Eva og held og lykke med det hele....døde ting er ikke lykken, husk det.:)

Anmeld

9. juli 2008

moniquesmor

vi på i en 3v. på 1sal. 68m

men vi har lige købet hus og hvors datter er 14mdr nu og hun har det fint nok i lejligheden

Anmeld

9. juli 2008

1977

Profilbillede for 1977
Da jeg fødte boede vi i en 2 værelses på 70 m2 (2 voksne, 1 barn og 1 hund) på 1 sal. Nu bor vi i en 92 m2 3 værelses med have på 80 m2. Det kan sagtens lade sig gøre i jeres lejelighed. Man lærer at tilpasse sig, så gå i bare i gang med babyen ;):D

(H)

Anmeld

9. juli 2008

M&F&C

Jeg har termin her den 4. september og er lige flyttet ind i en ny lejlighed. En 3 værelses på 80 m2 + en terasse. Og der er rigeligt med plads til et barn og mig selv. Det gælder bare om at indrette sig rigtigt - så vil jeg mene der er masser af plads. :)

Held og lykke med det hele!

(H) Malene - som mener i godt kan gå igang med få ønskebarnet, selvom drømmehuset måske lader vente lidt på sig.

Anmeld

9. juli 2008

Mathilde

Tak for alle jeres positive svar:)

I har jo nok ret... Jeg tror måske bare jeg bekymrer mig for meget og er bange for, at jeg ikke kan tilbyde mit barn nok. Jeg vil så gerne have at alt skal være helt perfekt...
Men når jeg tænker over det, så er der jo ikke brug for en hel masse plads før barnet bliver lidt ældre og begynder at gå rundt. Så der er da et par år til at finde drømmehuset;)

Anmeld

9. juli 2008

Honningblomst

Mathilde skriver:

I har jo nok ret... Jeg tror måske bare jeg bekymrer mig for meget og er bange for, at jeg ikke kan tilbyde mit barn nok. Jeg vil så gerne have at alt skal være helt perfekt...
Men når jeg tænker over det, så er der jo ikke brug for en hel masse plads før barnet bliver lidt ældre og begynder at gå rundt. Så der er da et par år til at finde drømmehuset;)

Intet bliver nogen sinde "perfekt" så gør det nemmere for dig allerede nu og beslut dig for at det ikke-perfekte også er perfekt.
Det er ikke børns behov at have et stort hus, lækker bil, eget værelse, mærketøj osv osv...de har brug for forældre der er der for dem med kærlighed og opmærksomhed.
Knus Eva...og held og lykke...

Anmeld

9. juli 2008

Mathilde

Eva skriver:

Mathilde skriver:

Intet bliver nogen sinde "perfekt" så gør det nemmere for dig allerede nu og beslut dig for at det ikke-perfekte også er perfekt.
Det er ikke børns behov at have et stort hus, lækker bil, eget værelse, mærketøj osv osv...de har brug for forældre der er der for dem med kærlighed og opmærksomhed.

Det har du 100% ret i Eva. Og det har også altid været min holdning at man kommer meget langt med kærlighed og omsorg og så kan materielle ting være lidt ligemeget.
Men det er nu rart lige at få en påmindelse;)
Så tak for det...

Kram Mathilde

Anmeld

9. juli 2008

Honningblomst

Mathilde skriver:

Eva skriver:

Mathilde skriver:

Det har du 100% ret i Eva. Og det har også altid været min holdning at man kommer meget langt med kærlighed og omsorg og så kan materielle ting være lidt ligemeget.
Men det er nu rart lige at få en påmindelse;)
Så tak for det...

Kram Mathilde

Så lidt søde Mathilde...der er et barn i fremtiden, som er meget heldig at få dig som mor...
(H)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.