Dagpleje start :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.991 visninger
7 svar
0 synes godt om
16. august 2010

Moldemine

Pyyyha, hvor er jeg dog bare ked af det
Min datter er begyndt med indkørringsperioden i dagplejen i dag og hvor er det dog bare svært at kappere at hun skal græde så meget!

Jeg afleverede hende kl. 8.30 hvor dagplejemor tager hende og siger at vi skal gøre det kort og at jeg kun lige skal kysse hende og sige farvel (ikke noget med at komme med ind og hilse på eller lignenede ) Har i andre prøvet det samme?? Er det normalt at gøre sådan??

Nå man hun var glad og tilpas i dagplejerns arme, og fik øje på en anden pige, så jeg sagde farvel og gik (hun græd ikke eller noget, hun var glad)

Jeg gik så derfra med en god fornemmelse i maven, om at alt var godt, så jeg prøvede at slappe af de 1½ time der skulle gå inden jeg hentede hende...

kl. 10.00 ringer jeg på døren for at hente min prinsesse, og ud kommer dp'er med en vildt ULYKKELIG Isabella wow hvor blev jeg bare ked af det

Hun sagde at hun havde grædt siden 10minutter efter jeg var gået (da hun havde opdaget at jeg var ude af syne) og så havde hun grædt utrøstelig i 1time og 20minutter!
-Jeg er godt nok lidt forarget over at hun ikke havde ringet eller noget (men det gør man måske ikke?) det hele er jo nyt for både hende og jeg?!

Da vi så kommer hjem er hun glad og tilpas, og leger som om intet er sket?!?
- Er det en helt normal indkørringsfase eller er der noget helt galt?!
- Har svært ved at tro det går bedre i morgen
- Hvad syntes i andre jeg skal gøre for at det kommer til at gå bedre?

Knus en fortvivlet mor!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2010

Ni-ko-li-ne

undskyld mig.... er det hendes første dag idag????

jeg har aldrig hørt om at man kører børnene ind i DP på den måde...

de første dage var jeg med i ca 2 timer... så tog vi hjem...

dernæst var jeg med ind og aflevære og var så væk ca 2 - 3 timer een uges tid... og så op på næsten fuld tid osv...

det er da noget i skal finde ud af i fællesskab.... det er vigtigt med en god start!

Anmeld

16. august 2010

LouiseNielsen

Neeeej jeg syntes ikke det er helt normalt....

Jeg var der en times tid sammen med Nicklas den første dag, også anden dag prøvede vi hvor jeg gik et par timer osv osv.....

Det der lige på og hårdt noget syntes jeg bare slet ikke om! Og at hun så ik ringer efter dig når din datter er SÅ ked af det, fatter jeg bare slet ikke....

Syntes du skal ta en snak med Dp´en om imorgen at du gerne vil hun ringer hvis hun er så ked af det, og at i lige tager det stille og roligt, så din datter ikke bliver ked af at være der.....

Kram 

Anmeld

16. august 2010

JulieE

Malouis skriver:

Pyyyha, hvor er jeg dog bare ked af det
Min datter er begyndt med indkørringsperioden i dagplejen i dag og hvor er det dog bare svært at kappere at hun skal græde så meget!

Jeg afleverede hende kl. 8.30 hvor dagplejemor tager hende og siger at vi skal gøre det kort og at jeg kun lige skal kysse hende og sige farvel (ikke noget med at komme med ind og hilse på eller lignenede ) Har i andre prøvet det samme?? Er det normalt at gøre sådan??

Nå man hun var glad og tilpas i dagplejerns arme, og fik øje på en anden pige, så jeg sagde farvel og gik (hun græd ikke eller noget, hun var glad)

Jeg gik så derfra med en god fornemmelse i maven, om at alt var godt, så jeg prøvede at slappe af de 1½ time der skulle gå inden jeg hentede hende...

kl. 10.00 ringer jeg på døren for at hente min prinsesse, og ud kommer dp'er med en vildt ULYKKELIG Isabella wow hvor blev jeg bare ked af det

Hun sagde at hun havde grædt siden 10minutter efter jeg var gået (da hun havde opdaget at jeg var ude af syne) og så havde hun grædt utrøstelig i 1time og 20minutter!
-Jeg er godt nok lidt forarget over at hun ikke havde ringet eller noget (men det gør man måske ikke?) det hele er jo nyt for både hende og jeg?!

Da vi så kommer hjem er hun glad og tilpas, og leger som om intet er sket?!?
- Er det en helt normal indkørringsfase eller er der noget helt galt?!
- Har svært ved at tro det går bedre i morgen
- Hvad syntes i andre jeg skal gøre for at det kommer til at gå bedre?

Knus en fortvivlet mor!!

Stakkels lille mus!!

Men, det er ad heller ike en måde at gøre det på, hvis du spørger mig. Nu har jeg kun kørt ind i VS med mine to, men der gjorde vi det meget mere nænsomt. de første par dage var jeg med derned og vi var der en times tid, for de kunne lære stedet og de voksne at kende. derefter begyndte jeg at gå ne dpå personalestuen i 20 min, Dette gjorde vi også et par dage hvorefter ´tiden hun var alene der blev øget gradvis, så hun  var med til formiddagsmad, senere frokost og til sidste lur

Det er gået rigtig fint. Den store var bare så klar og græd overhovedet ikke. Den lile var lidt mere betuttet og græd lidt.

Håber I finder en god og tryg måde at gøre det på!!

Anmeld

16. august 2010

Mikkelmusen

Det er rigtigt at det er bedst at gøre det kort, fordi barnet ellers bliver forvirret over at du er der i starten og pludselig er du væk.
Og selvfølgelig er da aldrig rart at vide at hun har grædt længe.

Da vores den mindste startede var det næsten ligesom med din datter. Hun var også ulykkelig. Men det gik over og nu når man afleverer er hun glad og tilfreds og når vi henter hende skal hun lige lege færdig

Om 1 time og 20 min er for meget, ved jeg ikke. Vores dagpleje ringede efter os efter den mindste havde grædt i knap 2 timer, altså ikke brølet i 2 timer, men været med ked af det. Det skal så lige siges at det var i legestuen med mange voksne og børn hun ikke kendte endnu.

Hvis du har det skidt med situationen så snak med dagplejen. Har i ikke haft et info-møde før hun startede? For der burde i da ha snakket om disse ting og hun burde have fortalt hvordan hun synes det er bedst og nemmest for børnene.

Håber i finder en god løsning, og at hun ikke skal være ked af det for længe

Anmeld

16. august 2010

NinaNymannMadsen

første gang asta skulle i dagpleje var vi med inde i en halv time så gik vi igen der var intet med hende og så kom vi igen efter 2 timer ca og hented hende og hun var da abre nem fik vi afvide.

asta har været afsted siden den 11 januar iår hvor hun var lidt over 6 mdr gammel.

men det lyder ikke normalt at du slet ikke må komme med ind eller noget for dit barn skal jo vænde sig til at nu skal hun være et sted mor ikke er, men så være med i lidt tid og så gå i lidt tid og så hente hende ville jeg da mene man gør.

Anmeld

16. august 2010

Pia.

Syntes det er en anderledes indkøring - siger ikke den er forkert, men anderledes for hvad jeg havde valgt med mine børn og hvad jeg som dagplejer valgte for mine nye børn der skulle køres ind..

Jeg syntes det er vigtigt at mor er med de første par dage - bare en halv til en hel time hvor vi bare snakker og hygger med de børn der er der og hvor barnet kan se at her er trygt at være og mor siger også god for stedet, efter et par dage syntes jeg man skal gå lidt, men kun kort måske igen en halv til en hel time, og så tager man den fra dag til og snakker sammen om hvordan det går og hvad der er bedst for barn, dagplejer og bestemt også mor...

Syntes I bør tale mere sammen så denne her indkøring bliver god for alle...

Og så vil jeg sige du skal bede hende ringe til dig efter 10 minutters utrøstelig (konstant) gråd (eller den tid du selv føler er bedst)

Held og lykke med det hele - håber ikke det lille pus har fået et alt for stort chok til i morgen...

Knus Pia.

Anmeld

16. august 2010

TbCp

Pia. skriver:

Syntes det er en anderledes indkøring - siger ikke den er forkert, men anderledes for hvad jeg havde valgt med mine børn og hvad jeg som dagplejer valgte for mine nye børn der skulle køres ind..

Jeg syntes det er vigtigt at mor er med de første par dage - bare en halv til en hel time hvor vi bare snakker og hygger med de børn der er der og hvor barnet kan se at her er trygt at være og mor siger også god for stedet, efter et par dage syntes jeg man skal gå lidt, men kun kort måske igen en halv til en hel time, og så tager man den fra dag til og snakker sammen om hvordan det går og hvad der er bedst for barn, dagplejer og bestemt også mor...

Syntes I bør tale mere sammen så denne her indkøring bliver god for alle...

Og så vil jeg sige du skal bede hende ringe til dig efter 10 minutters utrøstelig (konstant) gråd (eller den tid du selv føler er bedst)

Held og lykke med det hele - håber ikke det lille pus har fået et alt for stort chok til i morgen...

Knus Pia.

Den her hopper jeg på!

Sådan har jeg selv gjort med Liva og det er også den måde jeg gør når jeg får nye børn!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.