Opstart dagpleje :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2010

bullerbassen

Moar'en skriver:

Hmmm jeg ved desværre ikke om det kan lade sig gøre, men det er jo bare at spørge. Vores indkøring var super nem, første dag var vi der begge to i ca 1½ time. dagen efter kom jeg og var der sammen med ham 5 min, så kørte jeg, var væk ca 1 time kom igen og var der sammen med ham ca ½-1 time mere. 3. dag afleverede jeg ham kl ca 8 og hentede ham lige efter frokost og 4 dag blev han der hele dagen. og her var der ingen problemer i at aflevere ham, han har selvfølgelig grædt lidt ind imellem, men det har kun været til vi har lukket døren så var det ovre igen.

Håber i får en lige så nem opstart som os

Det håber jeg også . Trøster mig med han heldigvis er en mild dreng

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2010

twinboys

toboli skriver:

Åhhh det lyder godt Majbritt

Så det skulle kunne lade sig gøre.. Vi skal til kontakt møde d 24/8 og Silas skal starte d 1 sep( altså ugen efter ) Havde så håbet at vi måske kunne besøge hende mandag eller tirsdag FØR opstart

MEN alle siger det kan man IKKE.. Syntes jo bare 3 dage ikke er meget men sådan er det nu engang..   øv øv

Er du privat eller kommunal dagpleje ?

Hvilken kommune bor du i???

Jeg er kommunal dagpleje men de private har også forbesøg...

Man besøger jo også børnehaver inden man vælger en bestemt en til sit barn...

Majbritt

Anmeld

15. august 2010

bullerbassen

katrine26 skriver:

har selv været dagplejer og man kan desværre ikke komme før man har behovs dato i følge loven....Men men men nå det nu er sagt så er der jo intet for at spøger dagplejer og i må komme og besøge hende torsdag fredag bare en time så hun ikke er helt fremmet for din søn nå i komme mandag til indkøring...Men lad vær med at spøg om det nå hende for kommunen er der.

Men når det nu er sagt og vis dagplejer siger nej så er der ikke andet en af være instillet på kun er bruge de 3 dage du har.

Og vis din søn kan mærke du er tryk ved det så er 3 dage mere en rigeligt.

man siger bare ca. en uge til indkøring men 3 dage er også helt fint.

Held og lykke med det.

katrine26

Må prøve og snakke med hende efter Damen fra kommunen er gået 

Bare et lille besøg ville jo hjælpe både for hende og Silas

Anmeld

15. august 2010

bullerbassen

twinboys skriver:

Hvilken kommune bor du i???

Jeg er kommunal dagpleje men de private har også forbesøg...

Man besøger jo også børnehaver inden man vælger en bestemt en til sit barn...

Majbritt

Det jo også lige det jeg tænker. Arbejder selv i børnehave og der er de ALTID på besøg inden. Både dagplejemor og barn / forældre.

Bor i Nordlylland ( Frederikshavn kommune )

Han skal godt nok i kommunal dagpleje, men viste ikke om der var forskel på privat og kommunal...

Anmeld

15. august 2010

Moma

Er sikker på det nok skal gå godt. De fleste børn er glade for at være sammen med andre børn og glemmer hurtigt deres mor. . . .

Vi har selv været igennem en meget let dagplejeopstart med vores søn, som heller ikke havde prøvet at blive passet af andre før.

Vi besøgte daplejeren ved et kontaktmøde, og ugen efter begyndte vores søn i dagpleje. Han skulle begynde den 1/7 - og torsdag fredag afleverede jeg ham lidt før kl. 8.30 sagde farvel og gik med det samme (de vil de fleste dagplejemødre helst have man gør, i hvert fald her hvor vi bor), så hentede jeg ham efter de havde spist frokost ved en 11.30 tiden. Om mandagen og hele ugen var han der fra ca. 8.30, til han havde sovet middagslur, så skrev dagplejeren til mig, så jeg kunne komme og hente ham med det samme. (Vi bor ca. 5 min. gang fra hende).

Undskyld det blev så langt. . . . .  

Anmeld

15. august 2010

Brams

toboli skriver:

Pu ha ja frygter det også ... Silas skulle også starte d.1 sep og det skal jeg også.

Planen har indtil nu være at farmand skulle køre ham ind, men han er nu startet på arbejde ( i mandags ) så der røg den plan

Har snakket med min leder og har fået 3 fri dage. Havde også satset på at bruge min ferie men det kunne ikke lade sig gøre..

for at det går .. Pøj pøj med jeres opstart. Dejlig jeg ikke er den eneste som frygter denne dag

Ja det er en ringe trøst, men det er alligevel rart at vide at man ikke er alene

Knus herfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.