Så meget fravær. :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

652 visninger
7 svar
0 synes godt om
15. august 2010

Anonym trådstarter

Øv, altså..

Jeg er startet på et 20-ugers grundforløb her i mandags.. Er rigtig glad for, at være startet, og glæder mig til vi for alvor kommer igang..

Men allerede nu synes jeg, at der er gået lidt skår i glæden..

Jeg er gravid i uge 7, og døjer lidt med kvalme - ikke meget, men det bliver ligesom 'provokeret' af nogle særlige lugte.. En af disse lugte, er lugten af slagteri og råt kød.. Og da vi skulle være i noget intro-halløj i slagteriet i torsdags, valgte jeg altså at blive hjemme.. Det var et helt bevidst valg..! Jeg var ikke særlig dårlig om morgenen, men jeg ville blive det, hvis jeg skulle stå i den lugt en hel dag.. (desuden er jeg helt 100 på, at jeg ikke skal være slager )

Melder mig syg på skolen fra morgenen - fortæller ikke hvorfor, da de faktisk ikke spørger.. Men til sidst siger damen i tlf "jeg holder øje med, om du kommer"..
- Okay..!?!?! Jeg har aldrig pjækket før, og havde kun to sygedage da jeg gik på gymnasiet... Så den besked gør mig faktisk liddt rystet..

Fredag opdager vi så, at vores datter har børnesår.. Så nu må hun ikke komme i DP i morgen, og manden min kan ikke holde fri.. ergo, må jeg..

Gruer helt for, at skulle ringe derop i morgen tidlig..

Men vi har ikke lige andre muligheder.. Så det må være sådan.. Føler mig måske bare lidt.. ja.. taber-agtig..

Suk..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2010

JulieE

Hejsa!

Først tillykke med graviditeten!!!

Nu ved jeg ikke hvilken tekniske skole du går på, men på Århus hvor jeg gik har de altså været meget forstående.

Jeg startede på H1 da jeg var 7 uger henne med den første og jeg havde vold-kvalme. jeg kastede op flere gange dagligt og brugte hele morgenen med hovedet i toilette. Jeg trak min kontakt lærer til side første dag og forklarede hende situationen. Og jeg har aldrig oplevet problemer med det.

Efter jeg fik børn har dcer heller aldrig været noget, hvis jeg har ringet og sagt jeg havde barn sygt.

Så jeg synes for det første du skal forklare din kontakt lærer at du er gravid og har kvalme og så iøvrigt bede vedkomne og at holde tæt. Og så melde barn syg imorgen

Mange hilsner

Julie

Anmeld

15. august 2010

henh01

Man kan jo sige at på en grundforløb på 20 uger burde man ikke have særlig meget fravær, derfor kan det være reaktionen på allerede at have din første fraværsdag. Når man starter sådan noget om, må man gøre det klart i sin familie at det er noget man ønsker og derved få manden til at holde lidt fri i de tilfælde hvor datteren ikke kan komme af sted. Et 20 ugers forløb plejer at være rimelig presset og du går måske glip af en hel del ved disse fraværsdage hist og pist.

Anmeld

15. august 2010

Anonym trådstarter

Tusind tak for svar, Julie..

Jeg håber også, at de vil forstå.. men efter den besked om, at de "holder øje med mig" ja, så ved jeg snart ikke.. Men det var jo selvfølgelig nok bare sekretæren jeg talte med, og hun kender jo ikke min situation..Alligevel blev jeg dog lidt slået ud af den..

Men jeg tror du har helt ret - jeg vil prøve, at tage fat i min lærer, og forklare situationen..

tak..!

Anmeld

15. august 2010

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Man kan jo sige at på en grundforløb på 20 uger burde man ikke have særlig meget fravær, derfor kan det være reaktionen på allerede at have din første fraværsdag. Når man starter sådan noget om, må man gøre det klart i sin familie at det er noget man ønsker og derved få manden til at holde lidt fri i de tilfælde hvor datteren ikke kan komme af sted. Et 20 ugers forløb plejer at være rimelig presset og du går måske glip af en hel del ved disse fraværsdage hist og pist.

Jeg er helt enig med dig...

Og det er måske i virkeligheden også dér det hele ligger.. At jeg for det første nærmest aldrig har haft en syge-dag før, samt at jeg absolut var indstillet på, heller ikke at skulle have det på dette forløb..

Min mand plejer normalvis godt, at kunne tage fri.. men lige præcis i morgen duer bare ikke..! Han kører som landbrugsmekaniker, og har en ordre som SKAL være færdig imorgen aften..

Så det er en uheldig kombination..

Anmeld

15. august 2010

JulieE

Anonym skriver:

Tusind tak for svar, Julie..

Jeg håber også, at de vil forstå.. men efter den besked om, at de "holder øje med mig" ja, så ved jeg snart ikke.. Men det var jo selvfølgelig nok bare sekretæren jeg talte med, og hun kender jo ikke min situation..Alligevel blev jeg dog lidt slået ud af den..

Men jeg tror du har helt ret - jeg vil prøve, at tage fat i min lærer, og forklare situationen..

tak..!

Jamen, detvar så lidt. jeg kender jo situationen rigtig godt, da jeg har været gravid på 3 ude af mine 5 skoleforløb på min udd.

Sekretærene kan være rigtig stride, men det er ikke dem, de er bare sekretærer

Håber hun ikke er for hård ved dig imorgen!!

Anmeld

15. august 2010

Anonym trådstarter

JulieE skriver:

Jamen, detvar så lidt. jeg kender jo situationen rigtig godt, da jeg har været gravid på 3 ude af mine 5 skoleforløb på min udd.

Sekretærene kan være rigtig stride, men det er ikke dem, de er bare sekretærer

Håber hun ikke er for hård ved dig imorgen!!

Ja, så ved du jo udemærket hvad det er for en situation jeg står i..

Var det også 20-ugers-forløb du var på..?? Og må jeg spørge sådan ca hvor meget fravær du havde...?? Ikke fordi, jeg på nogen måde planlægger mere fravær - vil jo gerne have noget ud af, at gå der..

Jeg har sendt sådan en 'fraværsbesked' fra vores intra-net.. Så tænker jeg, at sekretæren må ringe til mig, hvis hun er øm i måsen over noget.. Har skrevet hvorfor jeg ikke møder i morgen..

Det er måske lidt at komme nemt om ved det - men jeg er bare ikke god til sådan noget.. Føler det som noget pinligt, og lidt et nederlag overfor skolen.. Men på den anden side, så ER jeg altså også min datters MOR - og det kommer forud for alt andet..! Også sure sekretærer...

Anmeld

15. august 2010

JulieE

Anonym skriver:

Ja, så ved du jo udemærket hvad det er for en situation jeg står i..

Var det også 20-ugers-forløb du var på..?? Og må jeg spørge sådan ca hvor meget fravær du havde...?? Ikke fordi, jeg på nogen måde planlægger mere fravær - vil jo gerne have noget ud af, at gå der..

Jeg har sendt sådan en 'fraværsbesked' fra vores intra-net.. Så tænker jeg, at sekretæren må ringe til mig, hvis hun er øm i måsen over noget.. Har skrevet hvorfor jeg ikke møder i morgen..

Det er måske lidt at komme nemt om ved det - men jeg er bare ikke god til sådan noget.. Føler det som noget pinligt, og lidt et nederlag overfor skolen.. Men på den anden side, så ER jeg altså også min datters MOR - og det kommer forud for alt andet..! Også sure sekretærer...

Uha.. Det er en anelse kompliceret  Jeg er uddannelt Teater- udstillings- og eventtekniker fra Århus tekniske skole. Den hørte under bygge og anlæg. Så jeg har et grundforløb (altså de 20 uger) der hedder bygge-anlæg og så er uddannelsen blevet rykket over til elektronik, tror jeg det var.

Jeg havde ikke særlig meget fravær, da det kom til stykket,, men kunne jo godt være lidt ustabil med at mødfe til tiden og løbe udunder undervisning, fiordi jeg jo kastede rigtig meget op. Da jeg boede i KBh, men tog uddanelsen i Århus (eneste sted på det tidspunkt) havde jeg lovligt fravær (en hel dag) til læge besøg, Jm og scanninger. det samme gælder efter børnen var født. Jeg fik godskrevet fravær ved barns første sygedag og læge besøg.

Jeg gjorde hvad jeg kunne for minimere mit fravær og fik rykket lægebesøg ect så det passede bedste muligt ind.

Når jeg tænker tilbage gik jeg også ned selv og snakkedee med sekretæren, da det var officielt at jeg var gravid. Ligesom gjorde opmærksom på og spurgte ind til barsel osv. På den måde var hu også opmærksom på situationen og var meget mere forstående

Det blev en ordentlig smøre. Håber du kan bruge det. Ellers må du endelig spørge gen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.