Hjælp min datter begynder i Dagpleje i morgen!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

584 visninger
8 svar
0 synes godt om
15. august 2010

Moldemine

Pyyyha! min datter skal starte i dagpleje i morgen...!!
HVOR ER TIDEN DOG BLEVET AF!?!?!?

Har aller mest løst til at blive hjemme hos hende ALTID Jeg er en værre hønemor, og er bare så nervøs for i morgen
- græder hun når jeg går, og vil hun værre ked af det til jeg kommer igen, eller vil hun hygge sig og lege med de andre børn?!
puha, tanken er hård

Jeg stoler fuldt ud på vores dagplejemor, men det føles bare så forkert at skulle aflevere min prinsesse

Lige nu sidder jeg med en helt tom fornemmelse i maven, og tænker på hvordan jeg mon skal få tiden til at gå her hjemme i morgen uden min skat?!

Er jeg helt ved siden af eller er det normalt at have det sådan??
Hvad lavede i, i indkørringsperioden da jeres børn skulle starte??

Ved ikke rigtigt hvad jeg ville med indlæget trænger bare til at komme ud med mine følelser omkring at skulle aflevere hende

Ja i må undskylde mange gange, hvis i syntes jeg er PYLRET, men jeg har det virkeligt mærkeligt med at skulle aflevere hende

Tak fordi du læste med... Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2010

Findusinde

ork hvor kan jeg bare sætte mig ind i alle dine tanker!! Laura begyndte i DP for 14 dage siden,og jeg må sige.. Alle mine bekymringer er gjort til skamme!! Hun ELSKER at være der, og hun har nogle forældre med meget mere overskud!! Det lyder sikkert mærkeligt, men vi har så meget overskud når vi har hende hjemme... Hun er SÅ glad for sin dagpleje mor at hun vil over til hende med det samme hun kommer hjem til hende. Hun sover meget bedre hos hende end hun har gjort hjemme den sidste lange stykke tid... Jeg var SÅ bange og nervøs da hun skulle starte... jeg tænkte.. Det er MIG der ved hvordan hun skal trøstes, der er MIG der ved hvilken små filurligheder den lille snøvs har.. Men det går fantastisk!

Vi startede ud med at vi var der sammen med hende i 3 timer om mandagen. SÅ var hun der 3 timer alene om tirsdagen. Så var hun der alene fra 9 til 15.30 om onsdagen, og fra 7.30 til 15 torsdag og fredag... Og hele denne uge har hun haft lange dage til kl 15.15... Jeg ved at hun har det rigtig godt, og der blir taget hånd om hende... Vi havde kærestetid da vi var alene... Vi havde begge den sidste uge i vores ferie.. Og vi fik handlet, og ellers hyggede vi os bare... det trængte vi rigtig meget til...

Så fat mod!Hun skal nok klare det!

Knus

Anmeld

15. august 2010

Moldemine

Findusinde skriver:

ork hvor kan jeg bare sætte mig ind i alle dine tanker!! Laura begyndte i DP for 14 dage siden,og jeg må sige.. Alle mine bekymringer er gjort til skamme!! Hun ELSKER at være der, og hun har nogle forældre med meget mere overskud!! Det lyder sikkert mærkeligt, men vi har så meget overskud når vi har hende hjemme... Hun er SÅ glad for sin dagpleje mor at hun vil over til hende med det samme hun kommer hjem til hende. Hun sover meget bedre hos hende end hun har gjort hjemme den sidste lange stykke tid... Jeg var SÅ bange og nervøs da hun skulle starte... jeg tænkte.. Det er MIG der ved hvordan hun skal trøstes, der er MIG der ved hvilken små filurligheder den lille snøvs har.. Men det går fantastisk!

Vi startede ud med at vi var der sammen med hende i 3 timer om mandagen. SÅ var hun der 3 timer alene om tirsdagen. Så var hun der alene fra 9 til 15.30 om onsdagen, og fra 7.30 til 15 torsdag og fredag... Og hele denne uge har hun haft lange dage til kl 15.15... Jeg ved at hun har det rigtig godt, og der blir taget hånd om hende... Vi havde kærestetid da vi var alene... Vi havde begge den sidste uge i vores ferie.. Og vi fik handlet, og ellers hyggede vi os bare... det trængte vi rigtig meget til...

Så fat mod!Hun skal nok klare det!

Knus

Tusinde tak
Hvor er jeg GLAD for at hører at jeg ikke er/var alene om de bekymringer..!
Dejligt at hører at det går så godt fremad for jeres lille prinsesse, jeg håber at Isabella klare det lige så godt i DP som jeres pige har gjort
Vi skal starte ud med at jeg aflevere hende klokken. 8.30 i morgen, og så så dp-mor helst at jeg gik hurtigt igen (hun mener at det er den letteste måde at indkører børnene)..! dette har jeg det bare ikke så godt med, men blev enig med dp at jeg måtte blive der til jeg var klar til at gå...!
Har det bare rigtig træls med at skulle gå fra hende hvis hun er ulykkelig, da det jo er et helt nyt sted med en helt ny person..?! (er det bare mig?!)

Det skal lige siges at Isabella ikke er blevet passet ude før (eller min mor har passet hende 2timer, et par gange, men det er også det) Jeg har aldrig rigtig haft behov for at få hende passet, så derfor har vi ikke benyttet os af det (set i bakspejlet ville det nok have været lettere at aflevere hende hvis hun havde været noget mere "ude" at blive passet)

Men jeg HÅBER inderligt at hun tager det rigtig godt at komme op til DP og lege med de andre børn

Tak fordi du svarede på mit indlæg, det betyder rigtig meget at vide at man ikke er alene, om at have svært ved at skulle aflevere

Anmeld

15. august 2010

maj2011

Malouis skriver:

Har aller mest løst til at blive hjemme hos hende ALTID Jeg er en værre hønemor, og er bare så nervøs for i morgen
- græder hun når jeg går, og vil hun værre ked af det til jeg kommer igen, eller vil hun hygge sig og lege med de andre børn?!
puha, tanken er hård

Jeg stoler fuldt ud på vores dagplejemor, men det føles bare så forkert at skulle aflevere min prinsesse

Lige nu sidder jeg med en helt tom fornemmelse i maven, og tænker på hvordan jeg mon skal få tiden til at gå her hjemme i morgen uden min skat?!

Ved ikke rigtigt hvad jeg ville med indlæget trænger bare til at komme ud med mine følelser omkring at skulle aflevere hende

Ja i må undskylde mange gange, hvis i syntes jeg er PYLRET, men jeg har det virkeligt mærkeligt med at skulle aflevere hende

hej hej

vil lige starte med at sige at det er ca 3 år siden jeg afl mit barn til dp, og hvor jeg dog tudede da jeg kom ud i bilen... og vil lige sige at det var mig der havde det hårdt ikke christian, han nød bare at lege med de andre børn.

nu er jeg selv blevet dp mor og passer 4 dejlige unger, de er blevet kørt ind i dp på 4 forskellige måder, jeg har skulle lære 4 forskellige individer at kende, og forstå hvordan de passer ind hos mig og de andre.

nogle har taget et par uger og andre har bare været tryg fra dag 1.

din dp skal også nok lære din lille prinsesse at kende, og husk at nogle gange kan der gå noget tid, men det er jo også derfor man har en indkørings periode.

nu har vi så lige haft ferie, og da mine 4 unger kom igen, var det bare ren gensynsglæde, både til mig og deres venner. tænk over de er nogle gange mere sammen med dp mor og de andre børn end andre der hjemme.

vi ved at de har det bedst når de er trygge. og det er det vigtigste for os :-)

glæd dig  til at få et barn hjem der er blevet stimuleret på andre måder end i du ville kunne i dagligdagen :-)

klem fra en emor og dp mor

Anmeld

15. august 2010

Mor til L&S

Kan godt forstå dig!

Min mor er dagplejemor og jeg kan fortælle dig at det er værst for forældrene!

Når barnet bliver afleveret og mor ell far går og barnet begynder at græde, så 9 ud af 10 gange holder de op 2 min efter

Men de første par dage skal dit barn jo bare være der en time eller et par, alt efter hvordan det går

Det skal nok gå godt - aflevere og tag evt ned i byen og handle lidt godt til dig selv og så hent igen

Held og lykke med det

Rollo, som ikke glæder sig til det bliver hendes tur at aflevere i DP..

Anmeld

15. august 2010

bullerbassen

Malouis skriver:

puha, tanken er hård

Følger lige med her - Sidder også med store bekymringer Silas skal starte om små 14 dage. Og jeg frygter det ...

Kan godt forstå alle dine bekymringer dem har jeg også, men siger til mig selv , at det er fordi vi er MOAR Lige nu ville jeg også ønske jeg kunne blive hjemme for evigt ..

Angående indkøring ved jeg ikke, vi har endnu ikke været til informationsmøde med dagpleje mor, så er spændt på at møde hende..

Men tror man skal finde en løsning som bare du og dagpleje mor syntes om. Det handler jo også om at man somforældre er trykke ved at aflever sit barn..

Håber det kommer til at gå rigtig godt i morgen. Mon ikke tror nu det er værst for OS ..

Anmeld

15. august 2010

twinboys

Rollo skriver:

Kan godt forstå dig!

Min mor er dagplejemor og jeg kan fortælle dig at det er værst for forældrene!

Når barnet bliver afleveret og mor ell far går og barnet begynder at græde, så 9 ud af 10 gange holder de op 2 min efter

Men de første par dage skal dit barn jo bare være der en time eller et par, alt efter hvordan det går

Det skal nok gå godt - aflevere og tag evt ned i byen og handle lidt godt til dig selv og så hent igen

Held og lykke med det

Rollo, som ikke glæder sig til det bliver hendes tur at aflevere i DP..

Jeps så fint skrevet...

Jeg er dagplejer og det er aldrig nemt at skulle sige farvel til ens guldklumper... Men tro mig vi passer godt på dem...

Majbritt

Anmeld

15. august 2010

Mig med maven

Malouis skriver:

puha, tanken er hård

Åh jeg føler med dig. Vi har lige skrevet vores lille mikroskopiske baby op til dagpleje... Bare det at skrive hende op var svært!

Anmeld

16. august 2010

Moldemine

TUSINDE TAK for alle jeres svar, det gør mig rolig at jeg ikke er den eneste, som har set svært omkring det at skulle aflevere guldklumpen til dpér.
Nu sidder jeg her, og om en time.. !!! 1 TIME! så skal vi være der oppe?!

Håber at hun bliver glad for det, og at jeg kan gå derfra og være positiv selvom, jeg nok inderst inde har løst til at TUDE!

(Hvor lyder det dumt når jeg skriver det, men det er lige netop sådan at jeg har det!?)

Jeg glæder mig meget til at se hendes reaktion på de andre børn og dp, men uha, tanken om at man muligvis skal forlade sit dyrebareste eje mens hun er ulykkelig, KNUSER MIT HJERTE!
SÅ jeg krydser alt jeg har, for at hun er positiv, og gerne vil lege med de andre, og egentlig bare vil vinke når jeg går?!?! (men det er nok ønske tænkning)

Endnu engang tak for alle jeres svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.