Igår aftes havde vi besøg at min bror. Omkring en 22 tiden køre han hjem til mine forældre, hvor han bor mens de er på ferie. En halv times tid senere ringer han i panik og fortæller at der er vand i kælderen. Pis tænker jeg, og Martin drøner afsted for at se hvor slemt det er. Det viser sig at der er omkring en 30 - 40 liter vand på gulvet i kælderen. Det kommer fra det hjørne i kælderen hvor køleskabet står og Martin og min bror bliver enige om at det må komme fra køleskabet.

Hvordan der skulle komme 40 liter vand fra et lille køleskab er mig en gåde. Nå, men de bliver nød til at fjerne gulvtæppet i kælderen og tører så resten af vandet op.
Imorges kører jeg så derud sammen med Ida for at se om der er kommet mere vand, men det er der heldigvis ikke. Min bror og jeg får gjort rent i kælderen, og mens vi står der kommer naboen forbi. Vi fortæller ham hvad der er sket og han siger at vandet helt sikkert ikke er kommet fra køleskabet, men at det er sivet op igennem gulvet. Han siger også at da vandet er blevet tøret op hurtigt er der ikke alvorlige skader. Når mine forældre kommer hjem skal de have fat i en affugter og så skal gulvet behandles med et eller andet vådrums haløj og så kan de ligge nyt tæppe på.
Vi har besluttet ikke at fortælle det til vores forældre før de kommer hjem, da de alligevel ikke kan gøre noget der nede fra. Det eneste er at de så kommer til at tænke på skaden her hjemme og så får de ikke nyt det sidste af deres ferie. På onsdag henter vi den i lufthavnen, og så fortæller vi dem om vandskaden på vejen hjem. Ikke ligefrem noget jeg glæder mig til
Anmeld