Mor sygemeldt, far på barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.009 visninger
2 svar
0 synes godt om
15. august 2010

Anonym trådstarter

Jeg har været så fandens uheldig at få en fødselsdepression  Jeg ved at faren kan gå hjemme på barsel sammen med moren hvis hun er sygemeldt. Men hvad gør man lige når barnet er mere end 8 uger? Der står nemlig i reglerne, at faren har pligt til at oplkyse arbejdsgiveren omkring ønsket barsel senest 8 uger efter fødslen. Men er der særlige regler i sådan en situation eller kan min mands arbejdsgiver i princippet sige nej til at give ham barsel så jeg skal gå hjemme alene med barnet?

Og hvad pokker gør man mht. hvor længe min mand skal have barsel? Vi aner jo ikke om det tager en måned eller et halvt år før jeg er ovenpå igen

Vær sød kun at skrive hvis du VED hvordan reglerne er i den situation, så jeg ikke skal gå og blive bange for noget som måske ikke passer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2010

klmf

Ring til din socialrådgiver i morgen.....

Knus

Anmeld

15. august 2010

Laulund87

Jeg fik også en fødselsdepression så min mand har barslen og jeg går sygemeldt.

Vores datter er 8 måneder nu og min mand har barsel til december. Din mand kan sagtens få HELE barslen hvis det skulle være nødvendigt! 

Min mand startede med at få 14 uger, men jeg var slet ikke klar til at være alene på det tidspunkt Så det krævede bare en telefonopringning til vores socialrådgiver og så fik han resten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.