1. graviditets-undersøgelse hos læge???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

656 visninger
9 svar
0 synes godt om
15. august 2010

birthee

Jeg vil lige høre hvilke ting der var indover, da I havde første graviditets-undersøgelse hos lægen... Dengang jeg ventede Frederik (3 år idag), fik jeg lavet en underlivs-undersøgelse sammen med blodprøve, osv... Nu har jeg hørt at man ikke laver underlivs-undersøgelse mere, fordi det øger risikoen for abort??? Jeg er 6+1 idag, og skal til min første læge-undersøgelse den 2. september, og vil da godt lige mentalt indstille mig på hvad der skal ske....

Håber I kan hjælpe...

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2010

Tanja Hedelund Jensen

Hejsa...

Jeg fik en "kort" underlivsundersøgelse da jeg var til mit første lægebesøg...Ellers så var det bare urin- og blodprøver, samt lidt snak frem og tilbage.

Anmeld

15. august 2010

Silas&Mille

Da jeg var til første møde med Jordemoderen (her har man ikke kontakt til en læge med mindre det er nødvendigt) lavede hun hverken en underlivsundersøgelse eller tog en test, hvilket jeg var lidt overrasket over, men på den anden side jeg havde jo en MEGET klar positiv hjemmetest.

Godt nok bor jeg i Sverige og her gør de vist nogle ting lidt anderledes, men har vendt det med nogle veninder i DK der siger det er det samme.

Anmeld

15. august 2010

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Jeg var oppe første gang hos min læge her i torsdags og der blev jeg vejet, fik taget 2 blodprøver en alm. og en til tjek for HIV mener jeg... og så fik jeg målt blodtryk (men det var jeg for nervøs til) og det var faktisk det. Og så lige ind og tale lidt.

Det tog alt i alt 59 min
Men held og lykke med det

Anmeld

15. august 2010

Muhmi

Det er jo forskelligt fra læge til læge... Men jeg er ikke blevet undersøgt... Jeg fik en bog og lægen sad og snakkede lidt frem og tilbage, om terminsdato og hvilke ting man skal forberede sig på, mht vandrejournal og jordmoderbesøg.

Anmeld

15. august 2010

Maja_4000

Jeg fik ikke lavet underlivsundersøgelse .. Blev kun vejet og afleverede urinprøve .. Og så svarede på en masse spørgsmål :p

Anmeld

15. august 2010

noah3006

Min læge fortalte også at de ikke laver undersøgelserne i underlivet mere.. så tror ikke du skal være "bange" for at du skal op på briksen. Jeg fik taget blodprøver, målt blodtyk, vægt højde, og så regnede de ens BMI ud. og så bare en lille snak om det hele der nu sku til.

Så mon ikke også det bare er den tur du kommer igennem også.

Klem

Anmeld

15. august 2010

birthee

Tak for jeres svar!! Så er det eneste jeg behøves at frygte, min vægt   frygter virkelig jeg skal igennem den der sukker-belastning - fik ikke lige smidt de 5 kg min læge synes jeg skulle for at være den vægt der passede til min højde :-(

Anmeld

16. august 2010

HDA2311

Jeg har fået lavet underlivundersøgelser ved begge mine graviditeter - men det lyder som om der er stor forskel på det alt efter hvor man bor i landet.

Anmeld

16. august 2010

Laulund87

Jeg bad om en underlivsundersøgelse da jeg var 9 uger henne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.