Er jeg den eneste som har en meget nervøs far til sit barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

931 visninger
15 svar
0 synes godt om
14. august 2010

Mira0911

Hver gang vi har Julie i bad... Beder jeg A om at vaske Julie over det hele på kroppen...

I mens kan jeg få lagt tøj sammen og hængt nyt op til tørre...

For ca. 3 uger siden siger han til mig, kan du ikke lige vaske hende forneden, for det kan jeg ikke få mig selv til... Han er nervøs når han kommer til det punkt..

Og jeg kan ikke sige til ham du SKAL gøre, for hvis han virkelig har det så skidt med det...

I princippet kan det jo ikke være rigtigt? Eller?

Hvorfor han har det sådan, aner jeg faktisk ikke..

Jeg ved ikke lige hvad jeg skal stille op med det?

Andre der har oplevet det samme? Hvad har I gjort?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2010

Mig med maven

Smiler, jeg tror ikke at du (og din mand) er alene om dette. Om ikke andre, så kender vi det hjemme hos os. Det startede med den første ble...

Jeg har spurgt direkte hvad det var det gjorde at han ikke ville. Han fortalte mig at det var to grude. Den ene at der havde været så meget om mænd der piller ved små børn, og han ville hellere lade være, end at kunne blive misforstået! Dette kender jeg rigtig godt fra mit job som pædagog. Der er rigtig mange af mændene, der hellere lader være med at tage på ture til fx lalandia, end ville stå i en situation, hvor man ville kunne mis forstå noget. Jeg fortalte ham at jeg ALDRIG ville kunne få mig selv til at tænke sådan om ham, og jeg ved at ingen i vores familie eller vennekreds ville.

Den anden grund er at han er bange for at gøre noget der gør ondt, er ubehageligt, eller forkert. Han er jo en mand, han ved hvad der gør ondt på hans Bib... Men han ved ikke helt hvordan sådan en pige en reagere! Prøver lige at skrive på en måde så INTET bliver under bæltestedet, trods emnet... Han sagde at det havde været nemmere for ham, hvis vi havde fået en dreng. Jeg kan jo egentlig godt sætte mig ind i dette, for hvordan ville jeg have haft det, hvis vi havde fået en dreng? Så ville jeg nok i starten være noget nervøs, og bange for at gøre noget forkert!

Jeg har, meget simpelt, tvunget ham til det. Både bade og bleer! Jeg har gjort det på en måde, der virkede her hjemme, jeg skiftede, så skulle han pille bleen af og starte forfra, mens jeg var der. Senere skulle han så klare det selv. Samme måde i badet, først vaskede jeg, for at vise hvordan, så gjorde han. Nu går det rigtig fint og min mand nyder fx at gå til baby svømning med hende UDEN MIG!

JEg tror bare der er mange faktore der spiller ind. De vil så gerne gøre det så rigtigt og så godt, og vil ikke tabe ansigt. Men jeg tror bare at det kommer nemmere til os kvinder, og at de bare lige skal have et los bag i, og lidt hjælp til at komme i gang!

Puha det blev langt, jeg ved ikke om det er til at forstå, det jeg skrev, det lød bedre inde i hovedet!

Men du er velkommen til at spørge ind til mere, hvis der er noget du vil vide mere om, eller jeg bare skriver som en brækket arm.

Held og lykke med det hele!

/Christina

Anmeld

15. august 2010

N&J

dobbelt indlæg.. 

Anmeld

15. august 2010

N&J

Vil altså give Christina lidt ret, tror generalt mænd har svært ved det fordi de jo ikke har de samme kønsorganer. Vi ved jo hvad der er, hvordan man skal vaske osv. så tror det er en genial måde at gøre som Christina, for havde det været en dreng var der ingen problemer.. og hold da op hvor syntes jeg altså heller ikke det er nemt at skifte min nevø når han har lavet, når jeg nu er vant til at skifte min datter, det er langt mere besværligt syntes jeg.. men havde jeg fået en dreng, havde jeg nok fundet ud af det, efterhånden.. han må bare igang med at prøve og så må du jo hjælpe, så han gør det rigtigt.. ellers er det godt nok mange lortebleer du skal tage dig af.. puuhhaa 

Anmeld

15. august 2010

Mig med maven

N&J skriver:

ellers er det godt nok mange lortebleer du skal tage dig af.. puuhhaa 

Præcis, det kan du jo ikke holde til i det lange løb, eller jo selvfølgelig kan du det, der er jo mange der står alene, og klare det rigtig godt. Men når du nu har ham...

Han vil også fortryde, hvis han ikke komme til at gøre det!

Anmeld

15. august 2010

N&J

Mig med maven skriver:

Præcis, det kan du jo ikke holde til i det lange løb, eller jo selvfølgelig kan du det, der er jo mange der står alene, og klare det rigtig godt. Men når du nu har ham...

Han vil også fortryde, hvis han ikke komme til at gøre det!

Ja, og tænk hvis man får en pige til... hihi..

Anmeld

15. august 2010

Millesmammi

min kæreste havde svært ved at putte hende i bad i det hele taget, det første 2-3 måneder, men nu har han lært det :-)

Anmeld

15. august 2010

Dot D

MoarJ skriver:

Hver gang vi har Julie i bad... Beder jeg A om at vaske Julie over det hele på kroppen...

I mens kan jeg få lagt tøj sammen og hængt nyt op til tørre...

For ca. 3 uger siden siger han til mig, kan du ikke lige vaske hende forneden, for det kan jeg ikke få mig selv til... Han er nervøs når han kommer til det punkt..

Og jeg kan ikke sige til ham du SKAL gøre, for hvis han virkelig har det så skidt med det...

I princippet kan det jo ikke være rigtigt? Eller?

Hvorfor han har det sådan, aner jeg faktisk ikke..

Jeg ved ikke lige hvad jeg skal stille op med det?

Andre der har oplevet det samme? Hvad har I gjort?

Hos os er det nærmest omvendt. Jeg har aldrig badet vores børn, det er Stephan der gør det, så jeg ved ikke helt, hvordan jeg ville gøre det, jo selvfølgeligt gør jeg det, men det er hans helt alene tid med ungerne. Det kommer af, at jeg har haft så slem bækkenløsning ved begge graviditeter, og bagefter, at jeg ikke har kunnet holde til det. Da jeg havde født Sophie, var det så slemt at jeg var sengeliggende rigtigt længe, så det kom helt af sig selv. Så vil bare sige, at det er ikke alle mænd, der er bange for det

Anmeld

15. august 2010

Diana...

Jeg vil give de andre ret. 

Men hvad så med bleskift? Jeg synes du skal prøve at snakke me ham om det for det lyder som om han måske er blevet lidt skræmt siden det først skete for 3 uger siden hun er jo en stor pige efter hånden. 

Så jeg synes i skal snakke om det og så synes jeg bestemt han skal lære at gøre det igen for det er meget der bliver overladt til dig ud over alt det andet også  

Kram til jer. 

Anmeld

15. august 2010

merethe

Profilbillede for merethe

Min mand har aldrig badet vores søn, han var simpelhen bange for at gøre noget forkert så han druknede. Jeg prøvede at presse ham til det, men han har været så panisk at han har nægtet.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.