Maria-s skriver:
Hej piger, mange tak for jeres svar..
Jeg har også bogen gravid uge for uge (og har nok læst den 20 gange
) Og der står ikke rigtig så meget om sushi. Der står bare at man skal begrænse mængden af visse slags fisk, hvilket jeg også har læst mange andre steder. Har også læst at man sagsten kan spise fx 4-5 stykker Nigiri med lask/ tun uden bekymring, da det vægtmæssigt ikke svare til den store mængde fisk. HAr endna læst at sushi på mange punkter er rigtig sundt, så har ikke set det som en så farlig ting... MEN det kræver selvfølgelig at man har tillid til det sted man spiser fra... -og det er jo så det jeg ikke heeeelt har lige nu... 
Jeg ved også at den danske lovgivning siger at al fisk til sushi skal have været frosset ned minimum 24 timer ved minus 18 eller minus 20 grader, og tænker også at det må være altødelæggende for et sted hvis de fik på nakken at deres fisk ikke var ok. Men fordi jeg synes det var lavet så amatør agtigt så KAN jeg nu ikke helt lade være med at tænke, hmm ja det er i hvert fald ikke en rigtig sushi kok der har lavet det (det tager 8 år at bliver sushi kok) og de snakkede ikke særlig godt dansk.. Håber bare de kender lovgivningen og sætter en ære i levere forsvarlig og "sikker" mad....
Snakkede lige med kæresten der sagde; NU HOLDER DU EN PAUSE MED DET SUSHI!! -så tror jeg liiiige holder en (lang) pause med sushi.....
måske en 30 uger? eller mere?..... i hvert fald til baby er sat i verdnen...
Ved ikke om det er samme bog, for i min står der lidt om sushi, står bla også ang tun, at man skal undgå tun, mm dte er tun på dåse, fordi de større fisk kan indholde nogle metaller, så man skal holde sig fra større rovfisk (sild er ok, tunpå dåse også ok, fordi det kommer fra de små tun, som derfor ikke har så mange af metalstofferne i) Står også man skal holde sig fra gravad laks
Men hvis du stadig ikke har reageret på sushien på nuværende tidspunkt, tror jeg du kan være helt rolig, tror ikke det har været dårligt, hvis du stadig har det godt 
hvis det giver dig færre bekymringer kan du jo undgå, fremover indtil barnet er født, hvis du vil være på den sikre side 
Ring evt og snak med lægen hvis du begynder at føle dig utilpas, eller bliver ved at være så bekymret