Jeg har i dag besluttet at stoppe med at amme Dicte af flere årsager. Først og fremmest så bider hun, og hun bider hårdt, hvis jeg "skælder ud" og tager hende fra, så griner hun bare og bider igen, når hun bliver lagt til igen, og det gør nas!!! For det andet har jeg kun mælk til hende om morgenen og en gang efter formiddagsluren resten af dagen er der stort set udsolgt. For det tredje så gider hun ikke, hun spræller og brokker sig helt vildt, når hun skal spise og så er det hun bider. Så de tre ting sammenlagt gør, at jeg har besluttet at hun imorges spiste for sidste gang hos mig. Og nu sidder jeg så med mega ømme babser og føler mig som en rigtig dårlig mor, for alle siger jo, at man skal amme i 6 mdr minimum, og som I ved har man jo altid den der amme-mafia i nakken, der får en til at føle sig som en fiasko, hvis ikke man vil eller kan amme. Nu har den der dårlige samvittighed ramt mig, og det til trods for at jeg kan se, at Dicte er meget gladere for sutteflasken nu, end hun er for mig.
Anmeld