Har lidt brug for at vide, det er okay

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

437 visninger
7 svar
0 synes godt om
14. august 2010

Dictes mor

Jeg har i dag besluttet at stoppe med at amme Dicte af flere årsager. Først og fremmest så bider hun, og hun bider hårdt, hvis jeg "skælder ud" og tager hende fra, så griner hun bare og bider igen, når hun bliver lagt til igen, og det gør nas!!! For det andet har jeg kun mælk til hende om morgenen og en gang efter formiddagsluren resten af dagen er der stort set udsolgt. For det tredje så gider hun ikke, hun spræller og brokker sig helt vildt, når hun skal spise og så er det hun bider. Så de tre ting sammenlagt gør, at jeg har besluttet at hun imorges spiste for sidste gang hos mig. Og nu sidder jeg så med mega ømme babser og føler mig som en rigtig dårlig mor, for alle siger jo, at man skal amme i 6 mdr minimum, og som I ved har man jo altid den der amme-mafia i nakken, der får en til at føle sig som en fiasko, hvis ikke man vil eller kan amme. Nu har den der dårlige samvittighed ramt mig, og det til trods for at jeg kan se, at Dicte er meget gladere for sutteflasken nu, end hun er for mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2010

Vingummien

Dictes mor skriver:

Jeg har i dag besluttet at stoppe med at amme Dicte af flere årsager. Først og fremmest så bider hun, og hun bider hårdt, hvis jeg "skælder ud" og tager hende fra, så griner hun bare og bider igen, når hun bliver lagt til igen, og det gør nas!!! For det andet har jeg kun mælk til hende om morgenen og en gang efter formiddagsluren resten af dagen er der stort set udsolgt. For det tredje så gider hun ikke, hun spræller og brokker sig helt vildt, når hun skal spise og så er det hun bider. Så de tre ting sammenlagt gør, at jeg har besluttet at hun imorges spiste for sidste gang hos mig. Og nu sidder jeg så med mega ømme babser og føler mig som en rigtig dårlig mor, for alle siger jo, at man skal amme i 6 mdr minimum, og som I ved har man jo altid den der amme-mafia i nakken, der får en til at føle sig som en fiasko, hvis ikke man vil eller kan amme. Nu har den der dårlige samvittighed ramt mig, og det til trods for at jeg kan se, at Dicte er meget gladere for sutteflasken nu, end hun er for mig.

Jeg stoppede md at amme Emil da han var 3 mdr. Netop fordi han opførte sig næsten på samme måde som hun gør, han slog også på mit bryst, som om han var gal over der ik kom nok eller sådan.

Min sp sagde at så var det også bedst at stoppe. Og ville heller ikke selv, når det ikke længere er en hygge stund så skal man heller ikke. Og Emil er nu blevet fin trods han kun blev ammet i 3 mdr.

Anmeld

14. august 2010

msax

Selvfølgelig er det ok at du stopper med at amme. Hvis du kan se at Dicte trives bedre med sutteflasken og du nu kan nyde ikke at blive bidt i, så er det den helt rigtige beslutning.

Så op i "der-hvor-solen-ikke-skinner" med hvad amme-mafiaen siger. Det er dig der ved hvad der er bedst for Dicte (og dig).

Anmeld

14. august 2010

LIZO

det er helt okay.. forstå dig godt. og det lyder som om hun selv er ved at sige stop.  liam gad ikke mere efter 5 måneder zoey var 6. de sidste par måneder var mere kamp end hygge.. og de var egenlig ligeglade med at få en flaske istedet for. de har aldrig brokket sig. eller søgt efter brystet igen.

man skal ikek altid hører på alle de råd. man skal gøre hva man selv føler for.. er så træt af alle deres råd. for de forvirret mere end at gøre godt.

Anmeld

14. august 2010

Skouboe

Dictes mor skriver:

Op med humøret - at være mor sidder ikke i brysterne og Ditlev trives med hvad du trives med.

Det er bedre for hende at have en mor der er glad og afslappet og kan gøre flasken til en hyggestund, end at have en mor der sidder og er konstant bange for at blive bidt...

Samtidigt giver flasken også mulighed for at far kan blive en del af "hygge-med-maden-klubben" og det betyder rigtigt meget ifølge min mand. Det giver et helt specielt bånd

Anmeld

16. august 2010

Vinker

Dictes mor skriver:

Sødeste Camilla; det ER OKAY at du stopper med at amme - Jeg havde gjort det samme i din situation!

Du har ammet hende så flot indtil nu og så stop nu mens legen er god, så at sige!

Du har ammet hende de vigtigste måneder og hun har haft rigtig godt af den gode mælk du har givet hende. At du stopper nu tror jeg bestemt ikke skader hende!

Mange forstående kram og knus herfra.

Anmeld

16. august 2010

anna-jonas

Self. er det okay.................du kan jo bedst selv mærke på din krop og på Dicte hvad der er bedst for jer. Håber at ammestoppet kommer til at gå helt ukompliceret.

Knus Mette

Anmeld

17. august 2010

Karo

Nogen gange tænker jeg at alle de kloges ammeråd, gør mere skade end gavn Du har absolut ingen grund til at føle dig som en dårlig mor. Du gør jo det der er bedst for dig og Dicte. Nogen gange skal man gøre det man selv føler er bedst og ikke det de kloge siger.

Ida er også begyndt at bide Når hun har spist færdigt bider hun istedet for bare at slippe brystet som hun plejer. Da jeg har massere af mælk fortsætter jeg amningen, men begynder hun at bide mere så stopper jeg også. Mit store problem er at hun ikke vil tage imod en sutteflaske og det gør det hele lidt mere besværligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.