Boligforeninger og deres Husdyre regler...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

425 visninger
8 svar
0 synes godt om
14. august 2010

Mira0911

I boligforeningers afdelinger må man jo nogen steder have hund eller kat eller begge....

Jeg har tit gået og undret mig over, Marsvin, Egern og fugle, altså sådanne små dyr i bur, er det noget man må have udover hund eller kat?

De små dyr går jo ikke under "husdyr" i deres regler...

Nogen der ved hvordan og hvorledes sådan noget fungere?

Jeg tænker om man bare køber sig et marsvin f.eks hvis man virkelig ønsker det?

Hvad med de boligere hvor der slet ikke må være hund eller kat - Må der så være dyr i bur, som ovennævnte?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2010

Sisley

Det kommer helt an på hvordan reglerne er formuleret i ordensreglementet, men den sikre vej er at spørge bestyrelsen.

Anmeld

14. august 2010

Diana...

Altså der hvor jeg boet i kbh måtte man ikke have hund kat fugle eller fisk men alle de andre dyr måtte man gerne 

Anmeld

14. august 2010

Mira0911

Sisley skriver:

Det kommer helt an på hvordan reglerne er formuleret i ordensreglementet, men den sikre vej er at spørge bestyrelsen.

Ja det er nok det sikreste at spørge boligselskabet og høre hvad deres holdningere er til det... :)

Anmeld

14. august 2010

Mira0911

Diana... skriver:

Altså der hvor jeg boet i kbh måtte man ikke have hund kat fugle eller fisk men alle de andre dyr måtte man gerne 

Okey så...

Fisk er jo på ingen på til gene for nogen, vil jeg mene... Men det er jo så boligselskabets regl...

Anmeld

14. august 2010

Diana...

MoarJ skriver:

Okey så...

Fisk er jo på ingen på til gene for nogen, vil jeg mene... Men det er jo så boligselskabets regl...

Det er vis akvariet går i stykker så får dem nede under jo også vandskade da det ofte er store akvarier man har.

Anmeld

14. august 2010

Mira0911

Diana... skriver:

Det er vis akvariet går i stykker så får dem nede under jo også vandskade da det ofte er store akvarier man har.

Ja det er selvfølgelig rigtigt...

Hehe... Da min bror boede hjemme ved vores far, havde han store akvarier til at stå på 1. salen...

En dag gik det galt... Far fik masse af vand nede i køkkenet...

Anmeld

14. august 2010

Ni-ko-li-ne

der hvor mine forældre bor, må man hverken ahve hund eller kat... men man må gerne have dyr i bur... marsvin, kanin, fugl, chinchilla (staves) osv...

der er noget med at man skal have noget tilladelse til bestemte krybdyr...

her hvor vi bor i et rækkehus, må vi have en hund hvis den vejer under 10kr og en kat, den skal dog føres i snor udenfor

Anmeld

14. august 2010

Pia.

Der er lavet helt nye regler her hvor jeg bor nu (efter en masse ballade med løse katte og for mange hunde) 1 husdyr pr. hustand og med husdyr menes pelsdyr ,,,

Heldige mig at være under de gamle regler ellers havde jeg da et problem med min mini zoo

Men sådan er reglerne her... For alle nye der flytter ind er det 1 husdyr der er tilladt.... akvarie må man dog gerne have - men det her er jo også rækkehuse, så for mig blvier der kun vandskade i min kælder...

Knus Pia.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.