Tigerspring=Svar på alt ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2010

Lady Marion <3

lotchen skriver:

Det er vel fordi vi bliver beroliget ved at kunne putte det ind i en kasse/ramme - gøre det ukendte lidt mere forståeligt og dermed måske ikke så skræmmende??

Jeg havde faktisk købt den bog af tigerspringsteoretikerne, men gik helt kold ikke ret langt inde i den. Har valgt ikke at læse så meget teori og bare opleve ham som han er og prøve at tage det som det kommer Vil faktisk hellere efterlyse hjælp og erfaringer ved familie, venner eller herinde, der er altid lige en med et godt råd

Jeg tænkte slet ikke i tigerspring med Alexander heller (16 mdr)

Babyer er jo tit og ofte urolige og vi ved jo alle det er en "fase"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2010

Lady Marion <3

MoarJ skriver:

Ork jo... Acceptere fint her når Julie er urolig.... Men vi bekymre os meget omkring vores børn, og derfor bliver vi urolige og søger råd og får ordet "Tigerspring".... Det er jo lige nemt og smide ud af ærmet...

De har jo også deres dage, hvor de er utilfredse med det hele som os mennesker kan have...

Præcis ,,,   Tigerspring bliver slynget ud hver gang ,,

Anmeld

13. august 2010

bagger26

Muffi . skriver:

Jamen hvorfor skal vi have et ord , for at berolige os , når baby egentlig bare opfører sig som baby ?  

Man har nok bare brug for forskellige ting, det er nok også mest 1. gangsmødre der bruger det tror jeg.. Der er man mere usikker på de ting der sker med babyen, og mærkaten "tigerspring" kan måske give lidt ro i sjælen og føle, at man har lidt mere styr på sagerne.. Jeg læste i hvert fald en del om det da Mads var lille, her med Sofia tager jeg det mere som det kommer, og ved at der kommer tidspunkter hun opfører sig anderledes end hun plejer, men jeg er jo også mere sikker i rollen som Mor nu end jeg var 1. gang...

Men at nogle går meget op i tigersping osv kan jeg ikke hidse mig over, hvis det hjælper med at berolige folk, så syntes jeg kun det er fint. Børnene tager nok ikke skade af, at mor mener de går gennem et tigerspring i stedet for det er en fase...

Anmeld

13. august 2010

klmf

Muffi . skriver:

Jeg tænkte slet ikke i tigerspring med Alexander heller (16 mdr)

Babyer er jo tit og ofte urolige og vi ved jo alle det er en "fase"

Når Oliver har skreget i en time om aftenen fordi han ikke vil overgive sig til søvnen - den der gråd, hvor de lyder som om de bliver mishandlet selvom mor står og vugger samtidig - så tænker jeg, at det MÅ gå over på et tidspunkt og når han er 16 og aldrig hjemme, så vil jeg måske ligefrem savne det her

Anmeld

13. august 2010

Lady Marion <3

bagger26 skriver:

Man har nok bare brug for forskellige ting, det er nok også mest 1. gangsmødre der bruger det tror jeg.. Der er man mere usikker på de ting der sker med babyen, og mærkaten "tigerspring" kan måske give lidt ro i sjælen og føle, at man har lidt mere styr på sagerne.. Jeg læste i hvert fald en del om det da Mads var lille, her med Sofia tager jeg det mere som det kommer, og ved at der kommer tidspunkter hun opfører sig anderledes end hun plejer, men jeg er jo også mere sikker i rollen som Mor nu end jeg var 1. gang...

Men at nogle går meget op i tigersping osv kan jeg ikke hidse mig over, hvis det hjælper med at berolige folk, så syntes jeg kun det er fint. Børnene tager nok ikke skade af, at mor mener de går gennem et tigerspring i stedet for det er en fase...

Jeg hidser mig slet ikke op over det he he   Søgte bare en grund til hvorfor alle konstant snakker tigerspring,,

Anmeld

13. august 2010

Lady Marion <3

lotchen skriver:

Når Oliver har skreget i en time om aftenen fordi han ikke vil overgive sig til søvnen - den der gråd, hvor de lyder som om de bliver mishandlet selvom mor står og vugger samtidig - så tænker jeg, at det MÅ gå over på et tidspunkt og når han er 16 og aldrig hjemme, så vil jeg måske ligefrem savne det her

Du kommer til at savne det   Tro mig ,,,     Hilsen en mor hvis datter snart flytter hjemmefra ,,

Anmeld

13. august 2010

bagger26

Muffi . skriver:

Jeg hidser mig slet ikke op over det he he   Søgte bare en grund til hvorfor alle konstant snakker tigerspring,,

Det er moderne, og ordet fase er blevet til tigerspring, det er jo i bund og grund det samme...  

Der bliver hele tiden tilføjet nye ord i det danske sprog..

Anmeld

13. august 2010

4kløver

Muffi . skriver:

Syntes efterhånden det er så morsomt når man følger lidt med i småbørnsdebatterne at alt baby gør eller ikke gør er tigerspring ..

Hver gang der bliver stillet et spørgsmål om babys søvn , sult , gråd you name it ,, så er der altid en der svarer --- Tigerspring

Hvad gjorde vi dengang mine 2 store var små ??  Der fandtes tigerspring ikke

Heller ikke her

Anmeld

13. august 2010

Lady Marion <3

bagger26 skriver:

Det er moderne, og ordet fase er blevet til tigerspring, det er jo i bund og grund det samme...  

Der bliver hele tiden tilføjet nye ord i det danske sprog..

Fase  -

Appetit spring -

Tiger spring -   Udviklingen over 17 år

Kolikbørn ---   Tja -- De siger jo nu at kolik er skraldespanden for alle urolige børn .. Uroligt barn = Kolikbarn ... 

Anmeld

13. august 2010

bagger26

Muffi . skriver:

Fase  -

Appetit spring -

Tiger spring -   Udviklingen over 17 år

Kolikbørn ---   Tja -- De siger jo nu at kolik er skraldespanden for alle urolige børn .. Uroligt barn = Kolikbarn ... 

Ja, tror bare man nu om dage har brug for en "diagnose", så bliver det nemmere for folk at håndtere.. Og hvis det kan give forældrene ro og mere overskud til at klare urolige børn, så syntes jeg kun det er fint.. Så kan de kalde det hvad de vil..   

Men ja, man hører om RIGTIG mange kolikbørn nu om dage...

Har selv haft 2 meget urolige spædbørn, de kom til kiropraktor og blev rettet ud, det hjalp heldigvis. Og så ventede jeg ellers på de blev over 3 mdr og lidt mere medgørlige hehe..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.