Barsel ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

393 visninger
8 svar
0 synes godt om
13. august 2010

morethanperfect

Hvordan er det nu det er ..

Min kæreste er ansat på fuld tid, er der regler for hvor meget barsel han kan tage ??? 

Altså jeg har 14 uger , og han har 14 dage og bagefter kan jeg dele 32 uger med ham .. Kan det lade sig gøre at vi tager en måneds barsel sammen , efter han har holdt 14 dage ?? Hvor længe kan han blive fra jobbet og stadig få fuld løn ?? Kan man blive fyret under barsel ??

Det er såå forvirrende .. Heh ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2010

roenlund

Hvor lønge han kan blive væk fra jobbet med fuld løn kommer and på hans kontrakt... Min mand har kun de 14 dage... men så kunne han jo tage nogle af ugerne på dagpenge...

Anmeld

13. august 2010

morethanperfect

roenlund skriver:

Hvor lønge han kan blive væk fra jobbet med fuld løn kommer and på hans kontrakt... Min mand har kun de 14 dage... men så kunne han jo tage nogle af ugerne på dagpenge...

Okay , kan man det hvis man er medlem af HK da ?? Altså tage nogle af mine uger på Dagpenge ?

Anmeld

13. august 2010

roenlund

morethanperfect skriver:

Okay , kan man det hvis man er medlem af HK da ?? Altså tage nogle af mine uger på Dagpenge ?

Han kan ikke tage dine uger men dem i kan dele er på dagpenge så hvem af jer der tager dem er op til jer...

Anmeld

13. august 2010

morethanperfect

roenlund skriver:

Han kan ikke tage dine uger men dem i kan dele er på dagpenge så hvem af jer der tager dem er op til jer...

Okay .. Det var også det jeg mente . Heh .. Men de har ikke ret til at fyre én bare fordi man har tager 6 ugers barsel som mand ??

Anmeld

13. august 2010

roenlund

Jeg mener ikke at de har ret til at fyre nogen under barsel, så skal de kunne begrunde at det ikke har noget med barslen at gøre...

Anmeld

13. august 2010

morethanperfect

roenlund skriver:

Jeg mener ikke at de har ret til at fyre nogen under barsel, så skal de kunne begrunde at det ikke har noget med barslen at gøre...

Ja okay .. Tusind tak for svarene .. Syns bare det er ret forvirrende ..

Anmeld

13. august 2010

roenlund

Jeg var lige inde og se på hk hjemmeside og der står tydeligt at man ikke må fyre i forbindelse med barsel, mor og far har ret til de uger og hvem der tager dem må de selv bestemme, men der står også at der er mange problemer med fyringer og chikane af både mønd og kvinder ude på arbejdspladserne...

Jeg synes at din kæreste skal få snakket med sit arbejde og sige at han gerne vil holde x antal ugers barsel og så se hvad de siger, det er jo ikke dem der skal betale det er dagpengene men de mister selvfølgelig arbejddskraft...

Anmeld

13. august 2010

morethanperfect

roenlund skriver:

Jeg var lige inde og se på hk hjemmeside og der står tydeligt at man ikke må fyre i forbindelse med barsel, mor og far har ret til de uger og hvem der tager dem må de selv bestemme, men der står også at der er mange problemer med fyringer og chikane af både mønd og kvinder ude på arbejdspladserne...

Jeg synes at din kæreste skal få snakket med sit arbejde og sige at han gerne vil holde x antal ugers barsel og så se hvad de siger, det er jo ikke dem der skal betale det er dagpengene men de mister selvfølgelig arbejddskraft...

Okay , mit net er dårligt , så kan kun komme ind på denne side

Mange tak for det .. Det siger jeg til ham så

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.