Jeres rytme baby 4 mrd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.306 visninger
6 svar
0 synes godt om
13. august 2010

Eliza/lykke

Jeg har sikkert spurgt før, men nu gør jeg det igen. "Amme-hjerne" vil nogle nok kalde mig, selvom jeg ikke ammer

Men jeg synes, det kunne være interessant, hvordan jeres pus på 4 mrd sover og spiser i løbet af en dag. Ligger noget fast? Eller ændre de det hele tiden? Lige nu er Eliza 3 mrd., stadig meget lille og spædbarnsagtig. Ændre det sig i løbet af de næste par uger???

Jeg kunne også godt tænke mig at vide, hvor meget jeres babyer spiser, hvis I ved det. Jeg kan ikke helt finde ud af, om min pige nu vil til at have mad tidligere???

Vores dag:

7.00 180 ml MME, leger, kører bror i skole, leger

8.30-9.30 sover, kommer op og leger i kravlegården og med mig

10.30 180 ml MME og falder i søvn, powernap på mig til kl. 11.30 (det er her, at vi vil give grød - men for fanden da, hun er så træt... gør man bare på et andet tidspunkt, eller kommer det af sig selv)

11.30 leger igen og jeg laver flasker og spiser selv frokost

13.00 middagslur (den er SÅ svær, det er næsten umuligt)

14.30 150 ml MME og lege lidt, men virker ret træt

16.00 MEGA træt, men vil ikke sove - forsøger

17.00 skråstol mens jeg laver mad

17.30 vi spiser, hun powernapper til kl. 18.00

18.00-18-30 bad og pusle

18.45-19.15 260 ml MME og så godnat 19.30

Håber, at I gider at svare........... måske igen..........

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2010

Sisley

Jeg synes det ser rimelig almindeligt ud for en baby på 3 mdr. Sover hun fra kl. 19.30 til 07 næste morgen uden at få mad? Umiddelbart kunne jeg forestille mig, at der "mangler" et måltid måske omkring midnatstid, men det kan du jo bedst selv bedømme.

Anmeld

13. august 2010

B&J

Eliza/lykke skriver:

Jeg har sikkert spurgt før, men nu gør jeg det igen. "Amme-hjerne" vil nogle nok kalde mig, selvom jeg ikke ammer

Men jeg synes, det kunne være interessant, hvordan jeres pus på 4 mrd sover og spiser i løbet af en dag. Ligger noget fast? Eller ændre de det hele tiden? Lige nu er Eliza 3 mrd., stadig meget lille og spædbarnsagtig. Ændre det sig i løbet af de næste par uger???

Jeg kunne også godt tænke mig at vide, hvor meget jeres babyer spiser, hvis I ved det. Jeg kan ikke helt finde ud af, om min pige nu vil til at have mad tidligere???

Vores dag:

7.00 180 ml MME, leger, kører bror i skole, leger

8.30-9.30 sover, kommer op og leger i kravlegården og med mig

10.30 180 ml MME og falder i søvn, powernap på mig til kl. 11.30 (det er her, at vi vil give grød - men for fanden da, hun er så træt... gør man bare på et andet tidspunkt, eller kommer det af sig selv)

11.30 leger igen og jeg laver flasker og spiser selv frokost

13.00 middagslur (den er SÅ svær, det er næsten umuligt)

14.30 150 ml MME og lege lidt, men virker ret træt

16.00 MEGA træt, men vil ikke sove - forsøger

17.00 skråstol mens jeg laver mad

17.30 vi spiser, hun powernapper til kl. 18.00

18.00-18-30 bad og pusle

18.45-19.15 260 ml MME og så godnat 19.30

Håber, at I gider at svare........... måske igen..........

Syntes den lyder helt perfekt også til aften for der spiser hun en god madpakke og kan sove igennem super dejlig

Anmeld

13. august 2010

Eliza/lykke

B&J skriver:

Syntes den lyder helt perfekt også til aften for der spiser hun en god madpakke og kan sove igennem super dejlig

Hej igen, jo hun sover hele natten og vågner med hænderne i munden og et kæmpe smil. jeg ved ikke præcist hvornår hun vågner (sover i eget værelse i tremmesengen). Så jeg vil skyde på, at hun falder i søvn kl. 20-20.30 (bliver lagt 19.30) og så sover hun til kl. 6.30-7.00 - jeg går ind til hende kl. 7.15.

Men jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan det kunne se ud om 4 uger?

Jeg tænker lidt om, hun skal have en formiddagsflaske kl. 10.00????? Og grød kl. 12.00????? Hun vågner nemlig kl. 9.30 efter sin morgenflaske kl. 7.15.

Jeg kan ikke helt finde udaf, om jeg skal fylde mere i hende. For 2 uger siden sov hun fra 19.30-7.30 næsten morgen. Altså 12 timer uden mad. Men nu tror jeg at hun er begyndt at vågne tidligere op til en time tidligere. Hun virker ikke ret sulten om morgenen, spiser roligt 180 ml....

Hvad ville I gøre? Min "plan" ville være at hun helst skulle sove til kl. 10.00  hvis man er så heldig. Så op og ren ble og grød kl. 10.30

Anmeld

13. august 2010

serinasmor

Eliza/lykke skriver:

Hej igen, jo hun sover hele natten og vågner med hænderne i munden og et kæmpe smil. jeg ved ikke præcist hvornår hun vågner (sover i eget værelse i tremmesengen). Så jeg vil skyde på, at hun falder i søvn kl. 20-20.30 (bliver lagt 19.30) og så sover hun til kl. 6.30-7.00 - jeg går ind til hende kl. 7.15.

Jeg tænker lidt om, hun skal have en formiddagsflaske kl. 10.00????? Og grød kl. 12.00????? Hun vågner nemlig kl. 9.30 efter sin morgenflaske kl. 7.15.

Jeg kan ikke helt finde udaf, om jeg skal fylde mere i hende. For 2 uger siden sov hun fra 19.30-7.30 næsten morgen. Altså 12 timer uden mad. Men nu tror jeg at hun er begyndt at vågne tidligere op til en time tidligere. Hun virker ikke ret sulten om morgenen, spiser roligt 180 ml....

Hvad ville I gøre? Min "plan" ville være at hun helst skulle sove til kl. 10.00  hvis man er så heldig. Så op og ren ble og grød kl. 10.30

vi brugte formiddagsgrød herhjemme den første tid som du selv foreslår .. det fungerede super fint .. det skal jo passe ind i deres rytme .. og de ved ikke at kl nu er slået 12 og det er tid til grød

Anmeld

13. august 2010

MyBaby

Ida, som netop er blevet fire måneder, har ikke så meget rytme. Vi tager lidt dagen, som den kommer. Hun står op mellem 7 og 9 og bliver hun ammet. Og alt efter, hvornår hun er sået op, spiser hun ca. hver tredje time dagen igennem. Hun sover gerne en lur om formiddagen, én igen over middag engang og igen én sidst på eftermiddagen. Hun spsier sidste gang omkring kl. 8 og så bliver hun puttet i sin vugge ved 20.30 tiden og falder i søvn i løbet af en times tid (nogle gange efter få minutter og andre gange ligger hun og pludre og skal have sutten nogle gange, før hun falder rigtig hen).

Men som sagt, så er det meget forskelligt, hvordan vores dag forløber og hvad vi foretager os og det har helt sikkert indflydelse på Idas rytme. Vi tager det ikke så tungt, hun får lov at være vågen, når hun gerne vil det og vi putter hende, når vi kan se, hun er træt! Også om aftenen kan det variere lidt, hvis vi fx har gæster eller selv er ude og det affinder hun sig okay med. Det eneste vi skal være temmelig opmærksomme på er, at hun skal nogle gange lige se nye omgivelser og personer lidt an og hun skal ikke opleve alt for meget nyt på én gang, idet hun så godt kan blive pyldret efterfølgende (dette var dog værre, da hun var yngre)!

For mig fungerer det ikke, at ville lave en fast rytme for Ida, idet jeg så føler, at hele dagen går med at få hende til at sove på bestemte tidspunkter osv. Og så føler jeg, at min dag har været rigtig træls, fordi jeg ikke rigtig har fået noget lavet eller opnået det, jeg ville med Ida. På denne måde lytter jeg til, hvad Ida har behov for og så tager jeg den bare derfra! Måske kommer jeg til at fortyde det på et tidspunkt, fordi jeg ikke har lært hende en rytme, men indtil nu har hun selv været ret god til at lave sin egen rytme!

Nu blev det godt nok lidt langt, men håber, du kan få noget ud af det!

Anmeld

13. august 2010

B&J

Eliza/lykke skriver:

jeg vil sige du er meget heldig for min dreng er 5mdr og nogle dage og han sover ikke igennem går i seng kl 19.30-20.00 vågner kl 05 får en flaske på 200ml og sover så til kl 7.30..... men syntes du skal vente med grøden ind til hun selv beder om den

da min dreng lige blev 4mdr begyndt han af åbne munden når vi spiste og savle når vi spiste gjorde alle tegn og nu ser hans dag sådan ud...

kl 05.00 flaske 200ml

kl 09.00 falske 200ml

kl 12.30-13.00 grød

kl 15.00 frugt mos

kl 18.00 - 18.30 grød

sådan ser min drengs dag ud vi kan ikke få mere i ham og har snakket med sp fordi han dropper sine flasker den bølle men så længe han får 400ml på en dag er alt okay.. og han tager på som han skal såå men børn er jo så forskellige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.