Jeg er jo gravid (19+0) og ovenud lykkelig. Jeg har dog det lille problem, jeg ved ikke hvordan jeg skal fortælle min biologiske far at han skal være morfar.
For at sætte et 'billede' på problemerne, kommer der lige lidt for historie, håber ikke det bliver for rodet.
Da jeg var 14 fik jeg min første kæreste (holdt i næsten 4 år), dengang var det som om at han/de (han er gift og har tre børn) tænkte: "nå nu har hun fået en kæreste, så har hun ikke tid til os mere". Så de stoppede nærmeste med at invitere til fødselsdage, julefrokosterne osv. Inden jeg fik en kæreste så jeg dem mindst en gang om måneden (man er jo teenager
)
Der var et år hvor jeg ikke snakkede med dem fra Februar måned og frem til min egen og min ene brors fødselsdag i november. Jeg skulle besøge dem og holde fødselsdag sammen med resten af den del af min familie. Pludselig siger min papmor: "så nu mangler vi kun J, F og Daniel". Jeg kigger forvirret på hende og siger at der da ikke er nogen i familien der hedder Daniel. Hendes svar: "nå ja det ved du ikke J og F fik en dreng for 1½ måned siden han hedder Daniel". WHAT tænkte jeg bare, okay tak for oplysningen jeg har fået en fætter. Jeg fik dog besked da de ventede en mere et par år senere.
I Februar 2009 fylder min far 50 og jeg og kæresten bruger noget lignende en formue på at komme fra Sverige til DK for at deltage i festen. Og ja jeg mener en formue for vores budget er i forvejen ret småt og vi havde lige været i DK 1½ måned tidligere til jul. Men vi tænkte det er jo min fars 50 års fødselsdag. Det var sådan set også en ok fest og det var hyggeligt.
Så i Oktober 2009 modtager vi en invitation til min papmors mors 75 års fødselsdag i slutningen af november og samtidig modtager jeg en besked på FB fra min papmor om at de håber at vi kommer. Jeg svarede så at det skulle de ikke regne med da vi havde planer om at skulle hjem til jul og vi har simpelthen ikke råd til at tage turen to gange i løbet af en måned.
Hvad sker der så? Min papmor bliver mega fornærmet og har ikke hørt noget som helst fra hende siden. Eller resten af den del af familien for den sags skyld.
Det skal så også lige fortælles at de seneste 8 år har jeg altid været den der skulle ringe og sige: "Hej, hvordan går det?" og nærmest invitere mig selv på middag en weekend eller lignende. Ingen 'invitationer' til min tre brødres fødselsdage eller andet.
Eller de har da ringet er par gange. De to gange hvor min far far og min papmors far døde 
Jeg ville da også mene at ens far burde ringe på sin datters fødselsdag og lige sige Tillykke. Det gjorde han altid før i tiden, men det sker heller ikke mere. Den eneste der faktisk husker min fødselsdag, i den del af familien, er min papmors mor 
Tror jeg fik det hele med.
Jeg kan ikke rigtig finde ud af om det er mig den er gal med eller hvad, men mener bare ikke det kan være rigtig at det er mig der skal ringe til dem hver gang for at hører hvordan det står til. Så nu hvor jeg er gravid synes jeg det er endnu sværere. Kan man være bekendt at sende en e-mail med et indscannet billede (får billeder med fra scanningen på mandag) at bebsen og skrive de gode nyheder ?
Vil bare gerne hører jeres mening om hvordan jeg kan/skal fortælle ham/dem det. Har virkelig bare ikke lyst til at ringe til dem, for ved at jeg begynder at tude.
(hvis noget er forvirrende eller sådan noget så spørg endelig)