KatrineR skriver:
Min søn er kun 7,5 måned når min barslet slutter den 13 september og så skal han i dagpleje. Vi har fået papir på at vi har pasningsgaranti fra den 13/9, men dog har vi ikke fået papirer på nogen dagplejere, som vi kan snakke med eller noget som helst.
det syntes jeg ikke er specielt fedt!
Samtidig har jeg det bare sådan at jeg ikke har lyst til at aflevere Noah ved en vildt fremmed, får det helt dårligt bare ved tanken, kan næsten slet ikke være det..hvis vi havde røven fuld af penge havde jeg helt klart valgt at gå hjemme, men da det ikke lige er tilfældet bliver jeg jo nødt til at få et job, og han skal passes..
Hvordan havde i det med at lade en vildt fremmed passe jeres guldklump? - vel og mærke første barn, regner med at man vælger samme dagplejer til andet barn...
Nu ved jeg ikke lige hvordan det fungere der hvor du bor. Men her får man tilbudt en plads ved en bestemt dagplejemor, man kan ikke selv vælge hvilken dagpleje man vil have, dog man man ønske en bestemt dagplejemor, men det er ikke sikkert man får hende..
Du vil højest sansynligvis på et tidpunkt få et brev om, at du har fået en plads hos XXX, og så skal du svare om du ønsker hende.. Hvis du takker ja, kan du derefter arrangere et møde med hende, og i aftaler hvordan og hvorledes opstarten skal fungere, og hvis du slet ingen kemi har med hende kan du ringe ind og få en anden, så har du dog ingen pasningsgaranti længere...
Selvom det er barn nr 2 kan man ikke bare vælge den samme dagplejemor igen, man kan ønske en bestemt.. Fx skal min søn starte i børnehave 1 januar 2011 og min datter i dagpleje 1 januar 2011, jeg har selvfølgelig ønsket at hun skal overtage hans plads, men da de ikke kommer til at gå i dagpleje på sammetid, så frafalder søskendefordelen, og jeg kan ikke være sikker på at få samme dagplejemor...
Håber det gav nogen mening hehe..