Filuka skriver:
Ja, ved næsten ikke hvor jeg skal starte. Siden vi startede udredning har jeg fået det værre og værre. Var lige på p-piller i 2½ måned op til vores bryllup for at holde de værste symptomer på pco'en nede. Det er nu 3 måneder siden og jeg har de værre end nogensinde. Mit uønskede hårvækst kan jeg ikke holde nede, har tabt meget hår, er deprimeret - men det værste er trætheden. Må slæbe mig afsted på arbejdet og når jeg kommer hjem, er jeg så udmattet at jeg ofte giver mig til at tude.
Min mand laver det hele herhjemme for tiden - jeg kan knap nok overskue at rydde op efter mig selv. Det tærrer selvfølgelig på forholdet, og jeg føler ikke at jeg har noget at biddrage med når jeg kommer hjem fra arbejde. 
Jeg har bare ventet på at klinikken åbnede igen efter sommerferien, så vi kunne få en snak om metformin, så jeg ikke skal ud i en langtidssygemeldning. Jeg spiser efter pco-foreskrifter, slæber mig ned i træningscenteret 2 gange om ugen og cykler på arbejde - men det giver ikke mere energi. Jeg har for det meste svært ved at koncentrere mig, hukommelsen er heller ikke god, og jeg har konstant dårlig samvittighed over at jeg ikke yder mere.
Den læge på klinikken vi er tilknyttet (vi starter om med første forsøg IUI i september) føler vi os ikke særligt trygge ved. Hun er meget kold og afvisende når vi stiller spørgsmål. Alle mine symptomer skriger PCOS! Men hun mener ikke at have hørt om Metformin. Det eneste tal der lå inden for normalen var fasteinsulin, men har læst på pco-foreningens hjemmeside, at "normalen" varierer fra person til person, og fra dag til dag og fra lab til lab. Og at man skal udføre en såkaldt sukkertest for at få det rigtige billede af, hvorvidt man har insulinresistens eller ej. En scanning har vist at jeg har mindst én polycystisk æggestok.
Jeg ringede til knlikken for et par måneder siden, da jeg kunne mærke at symptomerne blev værre og forklarede at jeg havde svært ved at få mit liv til at hænge sammen, pga træthed, svimmelhed og efterhånden nedtrykthed! Hun sagde bare ligeså koldt at hun ikke kendte til noget mirakelmiddel mod træthed, og så måtte jeg jo starte på p-piller hvis det kunne hjælpe! Hallo! vi prøver at lave børn!
Vi har i det hele taget en dårlig fornemmelse af det her, og det er jo et meget følsomt emne. En kollega sagde til mig, at man aldrig ville tøve med at skifte tandlæge, hvis man ikke var tilfreds eller følte sig tryg - men man bliver en anden når man er så sårbar. 
Overvejer at tage en snak med min egen læge... Synes det er meget svært at ringe til klinikken og sige at jeg vil have tildelt en anden læge.. Kender flere som har været i behandling hos den anden læge deroppe og har følt sig i meget gode hænder, og ikke mindst forstået.
Hele processen i at lave børn, er jo noget mere kold og klinisk på klikik end i soveværelset. Har ikke brug for en kold og uforstående læge...
Det lyder som om du er rendt ind i den læge på klinikken som vi mødte i Skive for flere år siden. Mage til følelseskold klaphat skal man godt nok lede længe efter.
Det lyder meget mærkeligt at hun ikke kender til Metformin ifm. PCOS behandling, for det er efterhånden så udbredt og gennemtestet, at alle fertilitetsklinikker burde kende til det.
Min hustru har selv PCOS og har været i metformin behandling. Vi slap dog heldigvis for de symptomer som du beskriver du har, ligesom vi slap for hormonbehandling og forsøg, da det lykkedes os gennem en anden vej.
Ved siden af metforminbehandlingen gik min hustru til akupunktur hos en der har speciale i barnløshedsbehandling. Ved vores første barn gik hun der i ét år inden der var gevinst og med vores andet barn gik hun der i et halvt år inden der var gevinst igen.
Så selv om min hustru har fået stillet diagnosen PCOS, så har vi nu 2 gange bevist at man med metformin og akupunktur kan få børn. Dermed ikke sagt at det virker for alle.
Grunden til jeg vil fremhæve akupunkturen er, at den altså virker på så utroligt mange ting. Min hustru døjede også lidt med træthed, men det tog akupunkturen.
Vores første søn havde problemer med mave/tarm-systemet, hvilket lægerne på børneafdelingen sagde ville gå over i løbet af 2-3 måneder, men en omgang laser-akupunktur på vores dengang 3 uger gamle dreng kurerede ham fra den ene dag til den anden.
Så alt i alt vil jeg give dig det råd at opsøge en akupunktør med speciale i barnløshedsbehandling og tage en snak med vedkommende.
Du kan finde den nærmeste akupunktør på www.aku-net.dk - håber det giver dig lidt trøst og mod på det hele.