Forstand på Orkideer...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

753 visninger
5 svar
0 synes godt om
7. juli 2008

Kloster

Jeg har nogle orkideer. De er alle 2-grenet og blomstre for anden gang.

Men men men... De har kun sat een gren denne gang (hvis I forstår).
Hvorfor gør de det (?)

Har også fået en mini orkide, men den har slet ikke blomstret i år :(

Har hørt, at de hvide blomstre mere sjældnere end de lilla... (?) Har flest lilla...

(H)
Kloster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2008

moniquesmor

jeg hopper med på vogne og håber på nogle råd min mand kom hjem med 5 til mig for et halvt år sidden

Anmeld

7. juli 2008

82Miraklet

Vil lige starte med at sige at jeg ikke er uddannet indenfor faget med blomster, men arbejder da pt på en planteskole og har faktisk netop idag ordnet vores orkideer.. ;) Står i Binderriget..

Jeg går ud fra at du har den mest almindelige Orkidee med navnet Phalaenopsis, hvis ikke KAN der være andre pasningsmuligheder..

Men ellers vil jeg sige at Orkideer godt kan have flere blomstringsfrie år og fordi de havde 2 grene det ene år er det ikke nødvendigvis det samme året efter.. Hvis du er i tvivl om din orkidee er ved at dø er det bladene og deres fylde og sprøde man skal kigge efter og holde øje med.

Men kan også prøve at plante sin Orkidee om, det gøres normalt hvert 2. til 3. år og ALDRIG i almindelig blomsterjord, men speciel orkidee jord... Gødning gives hvert ca hvert 14 dag fra marts til oktober og også har er det speciel ordidee gødning der bruges...

Husk ALDRIG at lade vand stå i skålen under planten !!!!

Med hensyn til at hvide blomster sjældnere end de andre, er ikke noget jeg har hørt om før, men kan da spørge på planteskolen her en af dagene..

Håber du kunne bruge det til lidt..

Knus Maria

Anmeld

8. juli 2008

Rasmine

Nu du siger det, så synes jeg heller ikke min hvide orkide blomstrer så ofte som de andre.
Er det ikke noget med at de gerne vil stå "østvendt"
Og så vil de vist gerne have vand som er kogt.
(ikke fordi mine får kogt vand hver gang... )

Jeg klipper mine ned, og så står de ellers bare og passer sig selv, til de skyder igen.

Genial blomst i øvrigt.
:)

Anmeld

8. juli 2008

82Miraklet

Mebach... Jo det er rigtigt de står bedst i øst-vest vendt vindue...

Ja de er super geniale og super smukke når de blomster..

(H)

Anmeld

8. juli 2008

miver

Hej

ved ikke lige hvor meget forstand jeg har på det eller om jeg bare er heldig , men jeg elsker de blomster de skal nemlig ikke have meget vand (jeg bruger kogt vand når jeg vander dem )
Mine orkider har blomstede rigtig meget de holder dog pause iøjeblikket;)

men når de er færdig med at blomster klipper jeg under 3 knude (øje) det har jeg hørt men skal og her er det med stort held :D

Før i tiden har jeg desværre smidt flere orkider ud da de aldrig ville blomster :( desværre for de kommer lige pludseligt

Mvh mie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.