tudeindlæg - nu er du advaret!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.107 visninger
4 svar
0 synes godt om
11. august 2010

TTM

jeg dumpede min skriftlige eksamen, for 2. gang....

Man har 3 forsøg per eksamen, og første gang havde jeg haft en SA så var ikke klar overhoedet.. går så til spørgetimerne og tænker HEY jeg kan jo godt! får masser af fed feed-back men jeg dumopede så igen idag... FUCK

Jeg fik svaret kl 19, og jeg tuder stadig... hver gang jeg holder op, starter det bare igen... alle siger ; ej det var ærgeligt, men prøve igen! Ja det er sku nemt nok og sige! om 1 år har jeg en lille baby, så jeg kan vente hele 2 år!! Fedt, og man må intet undervisning få, det er nemlig lige blevet ændret... Det er nu selvstudie... ok fair nok, men når man har haft en lærer som 1) ikke fattede faget selv 2) ikke underviste hvis man spurgte 3) lige er blevet fyret dvs. jeg er HELT på bar bund nu!!

Jeg kan så vælge ny uddannelse, men hey, så er jeg lige vidt, jeg går jo på barsel... Og helt ærligt, alt det andet kan jeg!! Jeg får ros konstant over hvor meget jeg kan med mine hænder, for pokker jeg har allerede klaret 4 ud af 6 mål som skulle opfyldes i min elev-tid (som jeg jo så ikke skal på alligevel) bare fordi de har lavet det om fra en faglig til en boglig uddannelse...

Undskyld men vil de ha' faget fuldstændigt bliver væk??

der er ikke nær så mange som søger ind i år, som tidligere, folk er på vej væk... fordi der er en bachelor uddannelse og ikke et håndværk som før i tiden... øv altså!

er bare så ked af jeg ikke får min drømmeuddannelse alligevel... Jeg får sikkert ikke ret meget uddannelse, helt ærligt, jeg er 25... har påbegyndt 3 forskellige som ikke var mig alligevel.. Hva nu?? Ja tak, "hvad ønsker du" spurgte min studievejleder... hmm... tænke-tænke DET JEG HAR GANG I!! øv altså også... Man bruger det jo ikke alligevel!! jo måske 10 % som jeg jo kan, resten er citat:"for man kan læse videre til en master hvis man ønsker det" (tidl. lærer) ... jamen jamen... IHHHHHH

Tak fordi du læste med så langt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2010

LC

Kender godt følelsen, er selv dumpet 3 eksamener på mit studie, og bestod heldigvis i 2 forsøg. og hjælper som du selv sige ikke at sige kom igen det går nok, er bare ikke de tanker man sidder med lige efter man har fået svar.

Men er sikker på du nok skal få den uddannelse du gerne vil, og hvis det er det du brænder for skal du nok kunne gennemføre. Hvad er det du tager en bachelor i?

Og hvis du ikke har lyst at vente 2 år før du kan gå op igen, så prøv om 1 år.... ved godt det er en hård omgang lige eftern man har født, men giv det er forsøg.. Jeg var selv til eksamen 11 dage efter jeg havde født, og nåede 3 eksamener inden for den første månede hvor jeg havde min lille datter. Men det er hårdt....

Det med 3 forsøg.. du kan altså søge dispensation, det er der mange der gør. hvis du har haft en SA og så har du vel lægeerklæring eller lignende på det, så giver de dig helt sikkert et ekstra forsøg eller 5... har kendt flere der har søgt og på mit studie har det være lidt omdiskuteret hvilken grund man skal give, men ude af balance grundet kæresteproblemer har ihvertfald givet mange ekstra forsøg, og så tænker jeg der er endnu større grund til at få det efter SA, det må uden lige gøre at man er mere ude af sig selv...

Håber at du kommer godt igennem studiet

Anmeld

12. august 2010

mariamiss6

hvad var du ved at uddanne dig til?

Har du ikke stadig mulighed for det 3. eksamensforsøg? (3. gang er lykkens gang )

Anmeld

12. august 2010

Kaufie

LC skriver:

Det med 3 forsøg.. du kan altså søge dispensation, det er der mange der gør. hvis du har haft en SA og så har du vel lægeerklæring eller lignende på det, så giver de dig helt sikkert et ekstra forsøg eller 5... har kendt flere der har søgt og på mit studie har det være lidt omdiskuteret hvilken grund man skal give, men ude af balance grundet kæresteproblemer har ihvertfald givet mange ekstra forsøg, og så tænker jeg der er endnu større grund til at få det efter SA, det må uden lige gøre at man er mere ude af sig selv...

Enig - jeg arbejder selv som studienævnssekretær, hvor vi dagligt tager stilling til dispensationsansøgninger om både 4. og 5. forsøg.

Selvfølgelig er det bedst (ikke mindst for dig selv) at bestå i 3. forsøg - og hos os er det et krav, at man laver en handlingsplan i samarbejde med studievejlederen - altså en detaljeret plan for hvordan man vil gå stoffet igennem op til 3. forsøg. Hvis ikke man har gjort dette op til 3. forsøg kan man IKKE få et 4. forsøg, hvis det skulle være nødvendigt.

Så jeg vil stærkt anbefale, at du kontakter din studievejleder når du har fået det lidt på afstand.

Anmeld

12. august 2010

TTM

mariamiss6 skriver:

hvad var du ved at uddanne dig til?

Har du ikke stadig mulighed for det 3. eksamensforsøg? (3. gang er lykkens gang )

Jeg læser/læste proffessions-bachelor i Optometri... Det man kender som optiker

Jeg har stadig muligheden for mit 3. forsøg, jeg kan når som helst komme tilbage og prøve, sålænge det er i sommeren i en af de to eksamner som afholdes i Juni og august måned... Jeg kan så vælge og gå op f.eks til næste år i juni (mens jeg er på barsel) i f.eks okulær anatomi (der har jeg stadig 2 forsøg tilbage) og lykkes det ikke kan jeg bruge mine sidste forsøg enten i samme år på en re-eksamen eller vente endnu et år og læse videre mens kommunen/fagforeningen sender mig ud i arbejdsprøvning...

Jeg har ikke meldt min SA til min skole, da jeg ikke regnede med og dumpe, plus jeg ikke var længere henne end jeg var dårlig og havde en mistanke.  Min læge undersøgte mig og sagde det beklageligvis var pga min cellevæg ikke var tyk nok, men at det var en 1 gangs oplevelse for mig. (er gravid nu, 9+3 &nbsp  Og jeg nægter og spille på deres medlidenhed. Hvis ikke jeg klarer det på egen hånd, så må jeg blive noget andet... Pædago måske... (Jeg håber virkelig ikke jeg støder nogle, min egen søster er pædago så det er ikke nær så negativt som det lyder)

Jeg vidste ikke man skulle lave en handleplan over hvordan man ville læse op... Men er kommet til den konklussion at hvis ikke jeg klarer den, er det bare op på hesten igen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.