Kun 5+4 eller længere???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

526 visninger
4 svar
0 synes godt om
11. august 2010

birthee

Ifølge mine egne beregninger, skulle jeg idag være 5+4... Men jeg synes bare det strækker noget i maven ude i siderne... Ifølge jordemoder.dk, vil man opleve begyndende ligament-smerter/stræk omkring uge 8... Og det gør mig da lidt i tvivl om det er den rigtige dato jeg regner ud fra - især fordi den sidste mens jeg havde kun var 2-3 dage mod normalt en uges tid... og skal først til læge den 2. september, hvor jeg ifølge egne beregninger vil være 8+5...

Hvordan har I haft det så tidlig i graviditeten?? Jeg har idag også lagt et par bukser væk, som jeg kunne passe for en uge siden - og kan næsten ikke være i mine arbejdsbukser mere...

Hjælp!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2010

Sofia

Jeg er efter egne beregninger 7+0 i dag, og jeg kan stadig passe alt mit tøj, man kan intet se på mig, og jeg har heller ikke mærket ligamentsmerter. Men mon ikke det er meget individuelt...?! Det tror jeg! Men hvis du er i tvivl ville jeg da få en hurtig tid ved lægen - du skal jo gerne tjekkes der ca. i uge 8, så hvis du allerede er i den uge nu er det nok bedst at lægen undersøger dig..

Anmeld

11. august 2010

Elvers

Jeg har mærket ligamentsmerte lige siden jeg opdagede, at jeg var gravid ved 4+0... og mærker det stadig hver dag, og er nu 10+6.

Det, der lyder mærkeligt er mere, at dit tøj allerede ikke passer... men det kan måske også være individuelt

Anmeld

11. august 2010

Englehår

Profilbillede for Englehår
Jeg synes også, at du skulle prøve, at få en tid hos lægen snart hvis du er i tvivl..

Jeg er selv kun 7+2, men jeg har også fundet mine ventebukser frem igen - så hvor meget og hvor hurtigt maven vokser, tror jeg er meget individuelt.. det er selvfølgelig også mit andet barn jeg venter, men med Sofie voksede jeg også hurtigt..

Kan du selv mørke din livmoder hvis du trykker lige over dit skamben..?? Er du helt hård så..??

Der er vist noget med, at man først kan mærke den omkring uge 10 (mener jeg?), og det er derfor man først skal til lægen der..

Men held og lykke med det hele...

Anja

Anmeld

13. august 2010

birthee

Snakkede med lægen igår, og han mente bestemt ikke det var ligament-smerter allerede... har nu fundet nogle af mine alm. bukser jeg kan være i, og tror da sagtens jeg kan klare mig med dem de næste par uger... så må jeg se hvor lang tid arbejds-bukserne holder     jeg har fået skrive-fri i næste uge, og har ferie uge 34, + 2 dages kursus i uge 35... så når jeg kommer tilbage på arbejde, er jeg 8+4  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.