Tænder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.077 visninger
6 svar
0 synes godt om
11. august 2010

Frøken Fugl

Hej allesammen,

Jeg er helt ny herinde, så jeg håber I vil bære over med mig, hvis der allerede er en milliard tråde om emnet eller hvis jeg poster et forkert sted. I må meget gerne linke, hvis der allerede findes gode tråde om emnet

Hvornår begyndte jeres børn at få tænder?

Min dreng (4 måneder på lørdag) har de sidste to dage været meget pylret - især når han ligger ned og savler usædvanlig voldsomt. Jeg har kigget ham lidt i munden og synes måske jeg kan se at gummerne lysner lidt i undermunden. 

..er det noget jeg bilder mig ind, eller kan man godt få tænder så tidligt? Jeg må indrømme at jeg virkelig håber at det er tænder, for så er der en god forklaring på hvorfor han er så hys

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2010

Millesmammi

min datter var næsten 4 måneder da hun allerede havde to på vej, de er ikke kommet helt igennem endnu, men man kan høre dem med en ske

Anmeld

11. august 2010

L.J.L

Frøken Fugl skriver:

Hej allesammen,

Jeg er helt ny herinde, så jeg håber I vil bære over med mig, hvis der allerede er en milliard tråde om emnet eller hvis jeg poster et forkert sted. I må meget gerne linke, hvis der allerede findes gode tråde om emnet

Hvornår begyndte jeres børn at få tænder?

Min dreng (4 måneder på lørdag) har de sidste to dage været meget pylret - især når han ligger ned og savler usædvanlig voldsomt. Jeg har kigget ham lidt i munden og synes måske jeg kan se at gummerne lysner lidt i undermunden. 

..er det noget jeg bilder mig ind, eller kan man godt få tænder så tidligt? Jeg må indrømme at jeg virkelig håber at det er tænder, for så er der en god forklaring på hvorfor han er så hys

Det er ikke unormalt at tænderne kommer ved 3-4 mdr. alderen

Min søn fik sine kort før han blev 5 mdr.

Er hun rød i numsen? Lauritz får altid lidt rød numse når han er ved at få tænder, og så savler han vildt og vil have alt ind i munden.

Giv hende evt. en tvebakke at tykke på, de er gode hvis det klør lidt.

Anmeld

11. august 2010

Frøken Fugl

Det er ikke unormalt at tænderne kommer ved 3-4 mdr. alderen

Min søn fik sine kort før han blev 5 mdr.

Er hun rød i numsen? Lauritz får altid lidt rød numse når han er ved at få tænder, og så savler han vildt og vil have alt ind i munden.

Giv hende evt. en tvebakke at tykke på, de er gode hvis det klør lidt.

Jaeh, han er lidt rød.. men ikke noget usædvanligt, eller noget jeg har bidt mærke i.

Han har savlet helt vildt i dag, og har hele tiden hænderne i munden. Men det med hænderne har han haft i snart en måned nu - tror at han stadig undersøger dem

..må jeg godt give ham en tvebakke, selvom han kun næsten er 4 måneder - og iøvrigt ikke får andet end modersmælk? Er det ikke noget med at de først må få brød når de er 6 måneder? (har slet ikke styr på "madreglerne" endnu )

Anmeld

11. august 2010

Millesmammi

Frøken Fugl skriver:

Jaeh, han er lidt rød.. men ikke noget usædvanligt, eller noget jeg har bidt mærke i.

Han har savlet helt vildt i dag, og har hele tiden hænderne i munden. Men det med hænderne har han haft i snart en måned nu - tror at han stadig undersøger dem

..må jeg godt give ham en tvebakke, selvom han kun næsten er 4 måneder - og iøvrigt ikke får andet end modersmælk? Er det ikke noget med at de først må få brød når de er 6 måneder? (har slet ikke styr på "madreglerne" endnu )

du skal gi ham ting, når du selv synes han er klar til det. - synes jeg .

Anmeld

11. august 2010

Frøken Fugl

Linek skriver:

min datter var næsten 4 måneder da hun allerede havde to på vej, de er ikke kommet helt igennem endnu, men man kan høre dem med en ske

Tak for svar Har lige lidt tillægsspørgsmål

Hvordan vidste du at de var på vej? - og hvor gammel er hun nu?

Jeg tænker bare på hvor længe tænder er undervejs?

...hvordan hører man tænderne med en ske?

Anmeld

11. august 2010

Millesmammi

Frøken Fugl skriver:

Tak for svar Har lige lidt tillægsspørgsmål

Hvordan vidste du at de var på vej? - og hvor gammel er hun nu?

Jeg tænker bare på hvor længe tænder er undervejs?

...hvordan hører man tænderne med en ske?

hun er 5 måneder nu, du skal bare slå ligeså stille på gummerne, der hvor tænderne skulle være & så kan man høre det klingre, eller hvad man skal sige - der kan godt gå lang tid, før de bryder igennem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.