Børne programmer der ikke burde sendes?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.102 visninger
10 svar
0 synes godt om
11. august 2010

Mutti2

Hejsa.

Jeg havde forleden en diskussion med en kammerat omkring børneprogrammer, og om de programmer der egentligt ikke er så børnevenlige....

Hvordan har i det med dem..... og hvilke??

Jeg havde bl.a. fokus på Bjørnen Bruno. En sjov figur. Men som finder på undskyldninger for ikke at rydde op på værelset. Vil belønnes med pommes frits og som går med kæder og klo....

Så var der Gephetto news, som jeg egentligt selv synes der er sjovt. Men når "Mester og Sven" laver unoder synes jeg egentligt ikke at det egner sig til små børn.

Bamse og Kylling. Hmm..... De snakker da ikke for pænt, og hans udtale af diverse ord og grammatiske sætninger lærer da børnene noget helt forkert.

Hvad siger i??

Knus Pernille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2010

L-Mortil3

Hvis der er et børneprogram der bare er MEGA upædagiosk så er det "Carsten og Gitte" det er da voldsomt sjovt for voksne at se, men det er godt nok vildt upædagoisk...

Liam har fået en bog med dem hvor der bla. meget andet står citat: "Carsten hvis jeg åbner min mund helt op, så kan du se om du kan spytte ned i den" "Gitte har så stort et overbid at værelset er fuld af savl" "Carsten redder sit marsvin med en stor kost" ....

OSV.... Og så bamse og kyllyng, rigtig søde, men hjælper BESTEMT ikke børn til at tale korrekt

Anmeld

11. august 2010

Munder

Hmmm, jeg er vokset op med Bamse og Kylling, jeg har set Cirkeline med mus der bander i flæng og mener da ikke at jeg har taget skade.

Altså, jeg synes nogle gange at der bliver for meget hysteri om, at fjernsynsprogrammer skal være alt for korrekte..... Men jeg tror altså godt de unger der er i målgruppen til dem kan skelne mellem virkelighed og fiktion.

Dorte

Anmeld

11. august 2010

Diana...

Munder skriver:

Hmmm, jeg er vokset op med Bamse og Kylling, jeg har set Cirkeline med mus der bander i flæng og mener da ikke at jeg har taget skade.

Altså, jeg synes nogle gange at der bliver for meget hysteri om, at fjernsynsprogrammer skal være alt for korrekte..... Men jeg tror altså godt de unger der er i målgruppen til dem kan skelne mellem virkelighed og fiktion.

Dorte

Lige hvad jeg tænkte. 

Anmeld

11. august 2010

L-Mortil3

Munder skriver:

Dorte

Synes bestemt også de kan være FOR korrekte, er ved at brække mig når Liam hører/ser lidt disneychannel fra morgenen af, for der er der et ALT for politisk program hvor de siger tingene først på engelsk, så på dansk, så på engelsk så på dansk, og taler M E G E T         L A N G S O M T for børnene skal være med.... DET får man PIP af

Anmeld

11. august 2010

Tropez

Jeg så for ja det er vel 10 år siden nu et program der kom lige før børnetime, jeg var ung pige i huset og jeg skulle jo tage varer på de her børn, men altså det var det her program en tegnefilm som vist nok hed noget med hvor kommer børn fra, eller hva mor og far laver, kan ikke helt huske det, men blev helt chokeret da alle tre unger sad klistret foran skærmen og så på det jeg vil kalde en dansk version af japansk sex manga, (stave) de viste hvordan de gik i seng med hindanden og hvor det nu lige var den skulle stoppes op den stivert, jeg mener bare den ældste af de tre piger jeg passede var 6 år og det kom lige en halv time før børnetime, der må jeg sige at jeg slår bremserne i indtil de er blevet lidt ældre, ellers har jeg ikke så mange forbehold endnu, det kan være det kommer men den der var for styg, selv for en 17 årig pige

Anmeld

11. august 2010

Valle81

Munder skriver:

Dorte

Hørt:0)

Jeg synes det er så sjovt med alle de upolitiske korrekte børneudsendelser -

Asta elsker dem - og hun griner højt - og da hun godt ved hvad der er rigtigt og forkert - så kommenterer hun ofte alt det de siger som man ikke sådan må fx bandeord og sådan:0)

Så synes faktisk de lærer af at se dem - de bliver bekræftet i at tingene ikke lyder pænt når man bander meget - at mobning er ækelt osv osv:0)

Anmeld

11. august 2010

Diana...

Tropez skriver:

Jeg så for ja det er vel 10 år siden nu et program der kom lige før børnetime, jeg var ung pige i huset og jeg skulle jo tage varer på de her børn, men altså det var det her program en tegnefilm som vist nok hed noget med hvor kommer børn fra, eller hva mor og far laver, kan ikke helt huske det, men blev helt chokeret da alle tre unger sad klistret foran skærmen og så på det jeg vil kalde en dansk version af japansk sex manga, (stave) de viste hvordan de gik i seng med hindanden og hvor det nu lige var den skulle stoppes op den stivert, jeg mener bare den ældste af de tre piger jeg passede var 6 år og det kom lige en halv time før børnetime, der må jeg sige at jeg slår bremserne i indtil de er blevet lidt ældre, ellers har jeg ikke så mange forbehold endnu, det kan være det kommer men den der var for styg, selv for en 17 årig pige

Ja ok der ville jeg også sætte bremserne i. 

Anmeld

11. august 2010

Mortil3på3og6

Milla-Victoria's mor skriver:

Hejsa.

Jeg havde forleden en diskussion med en kammerat omkring børneprogrammer, og om de programmer der egentligt ikke er så børnevenlige....

Hvordan har i det med dem..... og hvilke??

Jeg havde bl.a. fokus på Bjørnen Bruno. En sjov figur. Men som finder på undskyldninger for ikke at rydde op på værelset. Vil belønnes med pommes frits og som går med kæder og klo....

Så var der Gephetto news, som jeg egentligt selv synes der er sjovt. Men når "Mester og Sven" laver unoder synes jeg egentligt ikke at det egner sig til små børn.

Bamse og Kylling. Hmm..... De snakker da ikke for pænt, og hans udtale af diverse ord og grammatiske sætninger lærer da børnene noget helt forkert.

Hvad siger i??

Knus Pernille

Jeg kan huske da jeg var mindre og min lille søster var næsten fyldt 3, hun havde en video med teletubies (staves??)

De lavede "bolle bevægelser" i luften eller ihvertfald den grønne af dem, han blev så også fyret efter der var flere forældre der havde klaget over at deres børn var begyndt at gøre det overfor forældrene, da den grønne teletubies gjorde det overfor pige teletubies'ene..

Bamse og kylling udtaler ordene meget forkert, overhovedet ikke grammatisk, men har ikke hørt at det har skadet børnene på nogen måde, men du har fuldstændig ret hvad angår bjørnen bruno, der giver jeg dig gerne ret..

Anmeld

11. august 2010

De3Guldklumper

Munder skriver:

Dorte

fuldstændig enig..

Ellers må man jo lade være med at bruge tv´et som trækplaster hvis det er..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.