betændelse i finger..hva gør man

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.624 visninger
3 svar
0 synes godt om
10. august 2010

NaFe

Lille pigen havde faldet og slået sig i vuggestuen igår...

hun har slået sine fingre...hudafskrabning...

men nu er den ene finger blevet rød, altså hele fingren og den er lidt hævet kan man se... nok betændelse..

Hvad gør jeg lige... noget jeg kan gør her til aften inden hun sover eller skal hun til læge imorgen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2010

Klumpe-dumpe

NaFe skriver:

Lille pigen havde faldet og slået sig i vuggestuen igår...

hun har slået sine fingre...hudafskrabning...

men nu er den ene finger blevet rød, altså hele fingren og den er lidt hævet kan man se... nok betændelse..

Hvad gør jeg lige... noget jeg kan gør her til aften inden hun sover eller skal hun til læge imorgen..

Vent til i morgen... og så bad fingeren i varmt vand med sæbespånder eller brunt sæbe....

gør det også når hun kommer hjem og inden hun skal i seng.(og det samme torsdag) Er det ikke bedre torsdag-fredag, eller bliver det slemmere, så ville jeg kontakte lægen.

Malucca har betændelse i en tå, pga en nedgroet negl.... og jeg gør det samme.

Oh de små pus.

Anmeld

10. august 2010

NaFe

Tante Lilla :) skriver:

Vent til i morgen... og så bad fingeren i varmt vand med sæbespånder eller brunt sæbe....

gør det også når hun kommer hjem og inden hun skal i seng.(og det samme torsdag) Er det ikke bedre torsdag-fredag, eller bliver det slemmere, så ville jeg kontakte lægen.

Malucca har betændelse i en tå, pga en nedgroet negl.... og jeg gør det samme.

Oh de små pus.

okay..det vil jeg gøre så... kan godt huske vi os fik gjort det på den måde da jeg var barn faktisk...

ja det er sku synd...for det gør ondt på hende..tror det måske dunker i fingeren for hun siger hele tiden av og er meget optaget af den..og må bestemt ikke røre den..

Anmeld

11. august 2010

KWL

Jeg ville nok tage til lægen med det samme. Ikke for at skræmme dig eller noget men Tilde havde en lille splint som jeg ikke kunne få ud og i løbet af ret kort tid voksede den meget! Vagtlægen skar hul i den og gav hende pencilin for at der ikke skulle opstå blodforgiftning.

Så jeg synes lige du skal ringe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.